Athene Skrevet 17. juni 2010 #1 Skrevet 17. juni 2010 Jeg er på første runde med primolut+pergo. Jeg har manglende/regelmessige sykluser, men ultralyd og tester viser at ingenting er feil, det ser ut til å være mange fine egg. Gjennom temping vet jeg at jeg alltid får eggløsning når jeg først får mens, så det er jo et positivt tegn at kroppen min faktisk får EL innimellom. I og med at jeg har visst om dette en god stund før vi ble prøvere blir pp 1 nå på pergo. Følgende spørsmål 1. Når begynner dere å blø etter primolut? I følge pakningsvedlegget er det 2-4 dager, etter hva jeg leser på internett skjer det gjerne dagen etter pilleslutt. 2. Jeg skal ta pergo fra dag 5-10. Har noen opplevd bivirkninger? 3. Når har man fått EL etter pergo? Her står det mye forskjelling på nett. 4. Når skal jeg begynne med EL tester? Mente legen sa fra dag 11, men ble usikker på om han mente etter siste pille eller syklusdag 11. Jeg vil også gjerne høre det dersom det er noen som har en lignende baktrunn, eller har vært på lignende behandling.
Gjest Nuppa_ Skrevet 21. juni 2010 #2 Skrevet 21. juni 2010 Kan ikke svare på det med Primolut, for jeg har bare prøvd Provera. 2. Jeg opplevde ingen bivirkninger etter min doble pergokur, men nå har jeg heller aldri hatt bivirkninger av p-piller osv heller. 3. Jeg fikk EL ca 10 dager etter jeg startet på pergo, altså rundt dag 14. i syklusen. 4. Legen din mente nok at du skulle begynne å teste syklusdag 11. Men husk at du trenger ikke få positiv EL test selvom du har EL. Jeg fikk aldri positiv EL test, men ble jo gravid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå