Gjest AnonymBruker Skrevet 17. juni 2010 #1 Skrevet 17. juni 2010 Hvordan er det egentlig å dø av en overdose? Jeg regner jo med at ingen som er på kg nå har gjort det, men er det noen som vet sånn ca hvordan det er? Er det vondt, tror du de kjenner noe? Har et familiemedlem som døde av en overdose (tror det var heroin) tidligere i år så er egentlig lit nysgjerrig om hun kjente noe og sånt og hvor lang tid det tok.
Mann 42 Skrevet 17. juni 2010 #2 Skrevet 17. juni 2010 Hvordan er det egentlig å dø av en overdose? Jeg regner jo med at ingen som er på kg nå har gjort det, men er det noen som vet sånn ca hvordan det er? Er det vondt, tror du de kjenner noe? Har et familiemedlem som døde av en overdose (tror det var heroin) tidligere i år så er egentlig lit nysgjerrig om hun kjente noe og sånt og hvor lang tid det tok. Å dø av en overdose med heroin er nok ikke smertefullt. Tvert imot. Heroinrusen i seg selv gir veldig behagelige følelser, og heroin er svært effektiv som smertedempende middel. Det er jo basert på morfin. Det som dreper, er at man slutter å puste, men det inntreffer ikke før man er bevisstløs. Så nei, jeg tror ikke han eller hun kjente noe. Men det er jo forferdelig trist, likevel.
Gjest Helene_Mari Skrevet 17. juni 2010 #3 Skrevet 17. juni 2010 Det varierer vel, har hørt om folk som har tatt overdose og som har kastet opp mens de var bevistløse og ble kvalt i sitt eget spy
Mann 42 Skrevet 17. juni 2010 #4 Skrevet 17. juni 2010 Det varierer vel, har hørt om folk som har tatt overdose og som har kastet opp mens de var bevistløse og ble kvalt i sitt eget spy Men nøkkelordet er fortsatt "bevisstløs". 1
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. juni 2010 #5 Skrevet 17. juni 2010 (endret) Det som skjer er at kroppsfunksjonene går saktere og saktere, både pust, hjerteslag osv, til de tilslutt stopper helt, i tillegg til at morfinen virker smertestilliende, og døyver kroppen og sinnets egen oppfatning av det som skjer. Jeg har ved ett par anledninger hjulpet til å redde noen fra heroinoverdose, og de hadde det i utgangspunktet ganske fint, til vi kom og forstyrret dem. Vanligvis vil en person i livsfare forsøke å jobbe med den som forsøker å redde dem (med mindre man får panikk), men en som har tatt en overdose heroin gir en slags passiv og ugjennomtrengelig motstand, fordi de har det så behagelig, og det å bli reddet er ubehaget. Derimot vil overdoser som skyldes urent, dårlig og utblandet stoff kunne vært smertefullt og ubehagelig, men det kommer jo litt an på hva det er blandet ut med. Innlegget er redigert. Het Potet, moderator. Endret 18. juni 2010 av Het Potet
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. juni 2010 #6 Skrevet 17. juni 2010 De som får overdose og vet de får det, opplever angst før de glir vekk som beskrevet over. Hva de virkelig opplever når de vet at skuddet er plantet fordi de skal dø (forekommer dessvere) vet ingen.
Gjest Dhanu Skrevet 19. juni 2010 #8 Skrevet 19. juni 2010 Det er nok en meget behagelig død. Har også mistet en av mine nærmeste på den måten. Selvvalgt. Han visste veldig godt hva han gjorde, hadde brukt stoffet mye og kjente godt virkningene av det. Som nevnt over her så spiller det ingen rolle om døden blir lite vakker ettersom vedkommende er bevisstløs innen det kommer så langt. Hadde jeg kommet i en situasjon der en av mine nærmeste levde i dype smerter på slutten av livet og ønsket dødshjelp, eller jeg selv havnet i en slik situasjon, ville jeg absolutt ønsket morfin. Men nå er jo ikke det tillatt dessverre...
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. juni 2010 #9 Skrevet 19. juni 2010 Å dø av heroin overdose er omtrendt like vondt som å sovne. Altså totalt smertefritt. Har selv hatt flere overdoser, men har våknet. Hilsen tidlgere misbruker, 7 år rusfri.
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. juni 2010 #10 Skrevet 19. juni 2010 Jeg syns denne tråden bør slettes eller flyttes til "Sorg og død". Dette er en indirekte oppfordring til og reklame for selvmord.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå