Gå til innhold

Animasjonsfilmene fra japanske Studio Ghibli

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg og barna (3 og 7 år) har oppdaget disse perlene av noen filmer. Anbefaler dem virkelig! De er roligere i stilen enn Disney, Pixar og disse. Samtidig ikke noe mindre magiske; jeg vil heller si mer. Ungene mine er i alle fall blitt Ghibli-entusiaster.

Vi har lånt en del av dem på biblioteket, blant annet Katteprinsen, Min nabo Totoro og Ponyo. Et par har vi kjøpt selv, som Whisper of the heart og Kikis budservice.

Virkelig herlige barne-/familiefilmer!

(Jeg har også Tales of Earthsea, men den får ikke barna se før de blir eldre. 11-årsgrense på den.)

Endret av Hvite bølge
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er virkelig sant, jeg har de nesten alle :) Hihi...

Skrevet

Jeg kan jo legge til hvem som er min favoritt. Dette er også den første filmen jeg så av disse fantastiske japanske filmene.

SpiritedAway.jpg

Spirited Away :-)

Skrevet

Tiltredes!

(Pass opp for "Grave of the Fireflies". Den er NOE FORSKJELLIG.)

Skrevet

Tiltredes!

(Pass opp for "Grave of the Fireflies". Den er NOE FORSKJELLIG.)

Grave of the Fireflies er en av de vakreste, tristeste filmene jeg har sett. Anbefales alle (over 11, kanskje) og en hver!

Har flere Ghibli-filmer jeg og. Nå håper jeg virkelig ikke jeg høres ut som ei gammeldags, «det var bedre før i tida»-kjerring, men jeg skal love dere at jeg skal fore mine fremtidige barn med dem, framfor mye av det nyeste Disney-skvipet (for ja, mye er av det er rent, kvalmende skvip).

Ghibli til folket! Håper det er marked for det :)

Skrevet

Grave of the Fireflies er en av de vakreste, tristeste filmene jeg har sett. Anbefales alle (over 11, kanskje) og en hver!

Ja, altså, misforstå meg rett; det er en av de beste filmene jeg aldri har tenkt å se igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...