Gjest caramiacaramella Skrevet 16. juni 2010 #1 Skrevet 16. juni 2010 Beklager om teksten er litt rotete, jeg er ganske opprørt i skrivende stund. Beklager også om innlegget er postet under feil emne, var ikke sikker på hvor det hørte hjemme. Saken er den at stefaren til kjæresten min er alkoholiker og drakk for mye idag. Han ble full og begynte å slå samboeren sin(moren til kjæresten min), kjæresten min og de to yngre søsknene hans. Han truet dem også med kniv og alle slags fæle trusler, blant annet at han skulle drepe dem, skade dem osv. I tillegg ødela han mange ting i leiligheten deres, og stjal både penger og verdisaker. Dette har skjedd en gang før, for 3-4 år siden. Den gang ringte kjæresten min politiet, og de kom og arresterte ham. Han flyttet ut, tok et kurs for alkoholikere, og kom tilbake til familien etter 3 mnd(han fikk 3 mnds besøksforbud fra dem). Han ville flytte inn igjen med dem, og lovte gull og grønne skoger. Sa at noe slikt aldri ville skje igjen. Likevel har det nå skjedd igjen, akkurat det samme. Kjæresten min og moren hans snek seg ut av huset og fikk ringt politiet, som kom og fikk en forklaring på hva som skjedde. Så arresterte de ham, men han blir visst sluppet ut imorgen tidlig. Kjæresten min er naturligvis bekymret for hva som skal skje i morgen når han kommer hjem. Det jeg lurer på er: hva bør kjæresten min og familien hans gjøre nå? Hva slags rettigheter har de når det gjelder leiligheten? Stefaren betaler leien, men moren til kjæresten min betaler strøm, mat osv. De opprettet ingen samboerkontrakt, men leiligheten står visst i morens navn. Vil kjæresten min og familien måtte flytte ut? Og er det noe de kan gjøre for å beskytte seg mot stefaren(han sa at dersom noen ringte politiet, ville han drepe dem). Det er veldig mye jeg lurer på i forbindelse med dette, men i første omgang er det dette. Hvis noen vet noenting om dette, hadde jeg satt veldig pris på et svar!! Det er så vondt å sitte her uten å kunne hjelpe kjæresten min og familien hans
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. juni 2010 #2 Skrevet 16. juni 2010 Ring barnevernet. Du kan i allefall ringe de helt anonymt for råd. Da trenger du heller ikke si hvem det gjelder. Kan desverre ikke hjelpe deg mer..
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2010 #3 Skrevet 17. juni 2010 Du anmelder ham til polititet og varsler barnevernet.
Gjest 123 Skrevet 17. juni 2010 #4 Skrevet 17. juni 2010 Når leiligheten står i morens navn, er det hun som leier den. Hiv ut fyren. Om de ikke greier det selv, få politiet til å få han ut. Eventuelt bytte lås nå før han kommer tilbake og sette alle tingene hans utenfor. Aldri snakke med han igjen. Respekterer han ikke dette, ring politiet hver gang han stiller på døren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå