Zeruda Skrevet 16. juni 2010 #1 Skrevet 16. juni 2010 Jeg ble sammen med en gutt for 2 mnd siden, og han har en toegget tvillingbror. De ser helt prikk like ut, og jeg synes det er vanskelig å skille mellom kjæresten min og tvillingbroren hans. De bor fremdeles hjemme hos foreldrene sine (20 år gamle), og jeg har snakket en god del med tvillingbroren. Jeg synes ofte det er vanskelig å skille mellom kjæresten min og tvillingbroren hans. De har stort sett samme humor, samme hobbyer og samme klesstil. Kan det være at de har samme bna? Jeg synes tvillingbroren er like sjarmerende som kjæresten min, og klarer ikke skille mellom de to. Hva skal jeg gjøre? Jeg tror jeg er like forelsket i begge to....... Er det mulig å være sammen med begge?
Fredagslunch Skrevet 16. juni 2010 #2 Skrevet 16. juni 2010 Jeg ble sammen med en gutt for 2 mnd siden, og han har en toegget tvillingbror. De ser helt prikk like ut, og jeg synes det er vanskelig å skille mellom kjæresten min og tvillingbroren hans. De bor fremdeles hjemme hos foreldrene sine (20 år gamle), og jeg har snakket en god del med tvillingbroren. Jeg synes ofte det er vanskelig å skille mellom kjæresten min og tvillingbroren hans. De har stort sett samme humor, samme hobbyer og samme klesstil. Kan det være at de har samme bna? Jeg synes tvillingbroren er like sjarmerende som kjæresten min, og klarer ikke skille mellom de to. Hva skal jeg gjøre? Jeg tror jeg er like forelsket i begge to....... Er det mulig å være sammen med begge? LOL
Gjest Huffsa Skrevet 16. juni 2010 #3 Skrevet 16. juni 2010 trodde enegde tvillinger var "prikk" like og toegde tvillinger så ulike ut jeg? :klø:
Analeigh* Skrevet 16. juni 2010 #4 Skrevet 16. juni 2010 Toeggede kan fremdeles være klin like, men det er ikke like vanlig
Zeruda Skrevet 16. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 16. juni 2010 trodde enegde tvillinger var "prikk" like og toegde tvillinger så ulike ut jeg? :klø: Nei, toeggede tvillinger er prikk like, og eneggede tvillinger er ikke så like (og kan være gutt og jente). Men hva skal jeg gjøre? Er det vanlig å forelske seg i begge tvillingene?
Gjest hogwash Skrevet 16. juni 2010 #6 Skrevet 16. juni 2010 Nei, toeggede tvillinger er prikk like, og eneggede tvillinger er ikke så like (og kan være gutt og jente). Men hva skal jeg gjøre? Er det vanlig å forelske seg i begge tvillingene? Eneggede (monozygote) tvillinger oppstår ved at en enkelt befruktet eggcelle deler seg og blir to selvstendige fostre. Eneggede tvillinger har samme genetiske materiale og er veldig like. De er av samme kjønn, bortsett fra noen ytterst sjeldne oppsiktsvekkende unntak. Det skyldes antagelig at den befruktede cellen har fått kjønnskromosomene XXY, og at tvillingene har fått hvert sitt kjønn. http://no.wikipedia.org/wiki/Tvilling
Poppsilopp Skrevet 16. juni 2010 #7 Skrevet 16. juni 2010 Nei, toeggede tvillinger er prikk like, og eneggede tvillinger er ikke så like (og kan være gutt og jente). Men hva skal jeg gjøre? Er det vanlig å forelske seg i begge tvillingene? Toeggede tvilliger er dem som ikke trenger å være like, de kan også være ulike kjønn, det er eneggede tvilliger som er samme kjønn og er like. Wikipedia: Toeggede (dizygote) tvillinger oppstår ved at to forskjellige eggceller blir befruktet med hver sin sædcelle. Toeggede tvillinger behøver ikke være mer like enn søsken flest. De kan være av enten samme eller forskjellig kjønn. Eneggede (monozygote) tvillinger oppstår ved at en enkelt befruktet eggcelle deler seg og blir to selvstendige fostre. Eneggede tvillinger har samme genetiske materiale og er veldig like. De er av samme kjønn, bortsett fra noen ytterst sjeldne oppsiktsvekkende unntak. Det skyldes antagelig at den befruktede cellen har fått kjønnskromosomene XXY, og at tvillingene har fått hvert sitt kjønn.
Gjest Skrevet 17. juni 2010 #8 Skrevet 17. juni 2010 Nå trodde jeg at jeg skulle si, damn, her kan jeg kjenne meg igjen. Men nei da, ikke helt. I mitt tilfelle var de jo like, men ikke mer som søsken. To forskjellige personligheter, med forskjellig musikksmak o.s.v. og jeg greide å gå fra en tvilling, til en annen. Gikk nå overraskende bra det faktisk. Var sammen med han første bare i 2 mnd også..
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. juni 2010 #9 Skrevet 17. juni 2010 To helt like menn? Vakre som bare det og tiltrekkende til tusen og begge var interessert i meg? Det har vært en av mine små fantasier i hele mitt voksne liv det. Det hadde jeg faktisk gått for om det lot seg gjøre fra alle parter. To ektemenn høres helt fint ut.
Gjest chickpea Skrevet 17. juni 2010 #10 Skrevet 17. juni 2010 Toeggede kan fremdeles være klin like, men det er ikke like vanlig Husker en jeg gikk på skole med, hun var trilling og hadde 2 søstre og alle var klin like, så jeg trodde de var eneggede, men så var kun 2 av de eneggede og hun 3je kom fra et annet egg. Jeg tror også de eneggede hadde nærmere forhold til hverandre, enn hun som hadde "eget" egg.. Til TS, jeg skjønner at det er rart å ha en kjæreste som finnes i 2 eksemplarer, de fleste av oss har jo bare 1! Men jeg tenker at dette er noe som med tiden vil gå over, dere er veldig tidlig i forholdet og jeg tipper at det vil endre seg når du blir bedre kjent med og får nærmere forhold til han som er kjæresten din
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2010 #11 Skrevet 17. juni 2010 Toeggede kan fremdeles være klin like, men det er ikke like vanlig det har du faktis helt rett i. og eneggende trenger ikke nødvendigvis være prikk like men det er heller ikke vanlig. svar på spørsmål fra ts: hmmm, om de har samme Dna?? jeg må bare spør, er du ferdig med ungdomskolen?
Zeruda Skrevet 18. juni 2010 Forfatter #12 Skrevet 18. juni 2010 det har du faktis helt rett i. og eneggende trenger ikke nødvendigvis være prikk like men det er heller ikke vanlig. svar på spørsmål fra ts: hmmm, om de har samme Dna?? jeg må bare spør, er du ferdig med ungdomskolen? Jeg er 19 år gammel, ja. Og hvorfor er det galt å spør om de har samme dna?
Gjest brutal_mann Skrevet 18. juni 2010 #13 Skrevet 18. juni 2010 Fei over begge du... Og fortell oss alt om det etterpå Forøvrig bør du lese deg kraftig opp på temaet tvillinger generelt og dna/genetikk spesielt. Du har nemlig store hull i kunnskapen der
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. juni 2010 #14 Skrevet 19. juni 2010 Morsom tråd! Spes kommentaren om TS kunne få begge.. Ja det er mulig å "få" begge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå