Pakkeselet Skrevet 16. juni 2010 #1 Skrevet 16. juni 2010 Jeg går og vurderer å få et barn til nå, men er veldig usikker på om det er rette tiden eller om jeg bør vente til jeg har kommet i fast jobb igjen? Jeg hadde min siste arb.dag i slutten av mai. Har jobbet samme sted i 1,5 år etter at jeg hadde permisjon i 1,5 før det igjen. Nå lurer jeg på hvilke rettigheter jeg vil ha dersom jeg blir gravid nå? Vil jeg få utbetalt foreldrepenger under permisjon? eventuelt hvor mye?
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. juni 2010 #2 Skrevet 16. juni 2010 Du havner vel ikkje under 6 av 10 mnd regelen med mindre du får deg ein jobb og jobber noen mnd. Så... Finn deg ein jobb og så bli gravid, ellers risikerer du bare eingangsstønad vil eg tru.
Pakkeselet Skrevet 16. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 16. juni 2010 Det er det jeg frykter... men noen sier også at det er snittet av de tre siste årene.... men av hva?
Auraya Skrevet 16. juni 2010 #4 Skrevet 16. juni 2010 (endret) Dagpenger gir opptjeningsgrunnlag for foreldrepenger etter 6/10-regel, men siden dagpenger bare er 60% av inntekten du hadde ville ihvertfall jeg ventet med planlagte barn. Snittet av tre siste år gjelder dagpenger, som man får basert på siste kalenderår, eller siste tre kalenderår, det alternativet du kommer best ut av. Endret 16. juni 2010 av Auraya
Pakkeselet Skrevet 8. september 2010 Forfatter #5 Skrevet 8. september 2010 endrer rettighetene seg om jeg har et vikariat? eller e rdet kun fast jobb som teller?
Gjest Iril Skrevet 8. september 2010 #6 Skrevet 8. september 2010 (endret) Så lenge du har jobbet eller hatt pensjonsgivende inntekt (dagpenger, sykepenger, arbeidsavklaringspenger) i minst seks av siste ti mndr før permisjonsstart, har du rett på foreldrepenger. Uavhengig av om du har fast jobb eller vikariat. Endret 8. september 2010 av Iril
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå