Gjest AnonymBruker Skrevet 16. juni 2010 #1 Skrevet 16. juni 2010 Lørdag ble jeg 18. vi drakk hos en kompiss før vi skulle til byen etterhvert. Typen er 21, så han ville gjerne på et 20års sted. Jeg sa at han kunne dra uten meg også dro jeg på 18års stedet, men det han gadd han ikke, for han ville ikke ditche meg på bursdagen min. Så han prøvde heller å overtale meg til å prøve meg på et 20års sted da. Jeg sa flere ganger, nesten hele veien fra kameraten og ned til byen. Jeg ville OVERHODE ikke prøve å komme meg inn på et 20års sted. Jeg liker ikke å risikere at et sted mister bevilgningen pga meg og kanskje blir lagt ned, og jeg syntes det også er dritflaut om jeg ikke kommer inn/blir kastet ut. Dette VET han godt, for jeg er sterkt imot folk som sniker seg inn steder de ikke har lov, for dette ødelegger for de som faktisk HAR lov. Jeg klarer fint å vente 2 år med å bli 20 når jeg har ventet og gledet meg i 4 år til å bli 18. Uansett, han fikk dratt meg med ned på et 20års sted. Jeg protesterte, de vi dro med sto lengre vekk. Typen tuslet mot stedet, ble spørt om leg også slapp han inn og forsvant. Han kom tilbake etter 20sekunder, tok meg i armen og geleidet meg bort til vaktene, som selvfølgelig stoppet meg. De spørte om leg, og jeg hadde intatt litt alkohol og svarte "hva er aldersgrensen her da?" eller noe i den duren. Typen blei sur, dro meg vekk og vi begynte å gå til 18års stedet. FY faen å sint han blei. Han klaget og klaget og fortalte meg hvor forbanna dum jeg var som spurte hva aldersgrensen var. Jeg stoppet opp, og spurte han om hva han forventet at jeg skulle gjøre. Det var min første tur på byen, han ville tvinge meg inn et sted jeg ikke ville og få meg til å gjøre noe jeg overhode ikke har lyst til og i tillegg sier han ikke hva jeg skal si. Han fyrer opp, begynner å kjefte (les; smårope) på meg om at alle veit at man aldri spør om aldersgrenser for da skjønner de at du er for ung, og blablabla. Jeg orket ikke, sa at jeg dummet meg ut og ba han roe seg med. Noe som resulterte i at han begynte å heve stemmen ordentlig, veive med armene å bli truende. Det var MYE folk der, er endel utesteder der (4-5stk som er veldig populære) og klokken var 12. samtlige stirret. Jeg sa til han at det var jo bursdagen min, og kunne han ikke bare holde opp. Han hørte ikke. Så kom besteveninna mi bort, og da gikk jeg (så hu fikk pratet med ham.) Hu hadde sagt til han noe som; " Kan du ikke bare la det ligge da, Y. Det er tross alt X sin bursdag og vi kan jo bare dra på 18års stedet". Han svarer med noe som " Jammen hu er så jævla korttenkt noen ganger, du skjønner vel at jeg syntes hu er dum når hu SPØR om aldersgrensen på utestedet" osv.osv. Jeg stakk inn på utestedet og vi ble sittende litt bortenfra hverandre resten av kvelden. Ingen sur stemning, men vi pratet nesten ikke med hverandre (bortsett fra når jeg ba han skjerpe seg når han tok tak i ei venninne og dro hu ned på fanget sitt siden hu sto oppreist og ikke ville sitte seg). er ikke unormalt at han fyrer opp slik over småtteri. Men blir så lei meg over at han ikke kunne gi seg på bursdagen min. Han gir seg ALDRI, det veit jeg, han har rett, uansett. Men det går ann å holde kjeft og smile noen ganger..
Gjest Awsome Skrevet 16. juni 2010 #2 Skrevet 16. juni 2010 Nei, det hadde han ingen rett til. Hadde bare snudd meg og gått vekk fra han, gidder ikkje å høre på ein drittunge skjelle meg ut for ein slik ting.
Sweetpea25 Skrevet 16. juni 2010 #3 Skrevet 16. juni 2010 Er dere virkelig 18/21 år? Høres jo ut som små barn i trassalderen. Greit nok at du ikke ville inn dit, og det var dumt av han og oppføre seg slik.
smalls Skrevet 16. juni 2010 #4 Skrevet 16. juni 2010 Herregud for en oppførsel på han typen din!! Også bli såå sur fordi du ikke ville inn på en plass du ikke har lov til? Hjelpes meg
skandale Skrevet 16. juni 2010 #6 Skrevet 16. juni 2010 (endret) Jeg hadde blitt så jævlig sinna. Å skjelle meg ut på åpen gate er nesten god nok grunn til å dumpes, for meg. På bursdagen din i tillegg? Jeg pleier ikke være en sånn "dump fyren!"-kommentator, men herregud. Det er noe av det mest nedverdigende jeg kan tenke meg, selv om man jo antar at de andre aldri vil kjenne igjen hverken deg eller han, eller huske stort av det. Med mindre han var helt kanon dritings (ikke det at det er så mye bedre, men jeg kan muligens lettere forstå at han glemmer omgivelsene da), hadde det vanka LANG alvorsprat og pen unnskyldning. Og PS, jeg er også enig i at det er bedre å vente til du er gammel nok, det er så DÅRLIG gjort mot utestedet å snike seg inn om det skulle være kontroll den kvelden. Endret 16. juni 2010 av ecureuil
Gjest hogwash Skrevet 16. juni 2010 #7 Skrevet 16. juni 2010 Med mindre jeg hadde fått en uforbeholden og ganske ydmyk unnskyldning dagen etter hadde forholdet vært over for min del.
Gjest gjest^^ Skrevet 16. juni 2010 #8 Skrevet 16. juni 2010 Med mindre jeg hadde fått en uforbeholden og ganske ydmyk unnskyldning dagen etter hadde forholdet vært over for min del. Agreed.
Gjest Mia Skrevet 17. juni 2010 #9 Skrevet 17. juni 2010 Har han bedt deg om unnskyldning? Har han ikke gjort det ville jeg ha dumpet han. Han har da ingen rett til å hisse seg opp over noe sånt. Og ydmyke deg på gaten foran andre mennesker. Hadde kjæresten min klikket pga noe sånt og kjefta meg ut, hadde jeg bare gitt en stor f i hele han.
Gjest Mahareth Skrevet 17. juni 2010 #10 Skrevet 17. juni 2010 Nei, kjæresten din oppførte seg som en idiot. Hadde det vært meg hadde jeg dumpet han. Du hadde forresten ikke kommet inn på det utestedet uansett hva du hadde sagt, så han tok feil.
Auraya Skrevet 17. juni 2010 #11 Skrevet 17. juni 2010 Jeg er vant til at det er den som har bursdag som har siste ord angående programmet for dagen. Så han burde uansett gitt seg, siden det var din dag, og det at du vil gå på ett sted du faktisk kommer inn på din egen bursdag ikke akkurat er ett urimelig krav. Jeg skjønner også godt at du tar hensyn til akkurat 20-årsgrense, pga spritsalget, utestedene er også mer nøye med denne. Å gå på 23-årsgrense etter at man har fylt 20 er ikke like alvorlig, siden det bare er en grense for å sile klientellet. Men er man 18/19 legger det en del begrensinger på hvor man gå, og det bør man bare innstille seg på. Uansett kan du også si til typen din at løpet var kjørt når de spurte deg om leg. Jeg har aldri opplevd at man klarer å vri seg unna å vise leg, når vaktene først har vist interesse for en. De vet at de kan miste sjenkebevilgningen på sånne som deg, og når de først hadde lagt merke til at du så tvilsomt ung ut hadde de aldri sluppet deg inn uten å ha sett ID på at du er 20+ Og å skjelle deg ut på åpen gate er så respektløst at det nærmer seg en dealbreaker for min del. Det minste han bør gjøre er å be om unnskyldning og gi uttrykk for at han er enig i at det er å gå over streken.
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2010 #12 Skrevet 17. juni 2010 Han svarer med noe som " Jammen hu er så jævla korttenkt noen ganger, du skjønner vel at jeg syntes hu er dum når hu SPØR om aldersgrensen på utestedet" osv.osv. Han har null respekt for deg. En person som sere slik på deg og SIER det til andre vil du IKKE være sammen med. Han er komplett idiot, og tro meg når jeg sier at du kan få mye bedre!
Gjest Skrevet 17. juni 2010 #14 Skrevet 17. juni 2010 Han hadde ingen verdens rett til å skjelle deg ut. Det var bursdagen din! Hadde det vert hans bursdag kunne eg hatt bittelitt forståelse for at han ville ha deg med på ein 20 års plass så dere kunne feira sammen. Men på din bursdag burde han gå dit du ville, eller vere gla for at du er så super at du seier at han kan gå på 20 års plassen. Håper virkelig at han har unnskyldt seg, og at dette var ein engangshendelse
skoeska Skrevet 17. juni 2010 #15 Skrevet 17. juni 2010 Hvor lenge har dere vært sammen? Ikke så veldig lenge? Tvinge deg med på et sted du ikke vil gå + skjelle deg ut på åpen gate for noe han ikke hadde grunn for + ta venninna di på fanget? Jeg vil tatt dette som et faresignal og dumpet ham. Har du ikke snakket med ham siden den kvelden?
Lanista Skrevet 17. juni 2010 #16 Skrevet 17. juni 2010 Din bursdag for pokker. Ååå!Jeg ble faktisk skikkelig forbannet over å lese dette her:) Fikk lyst å slå han ned. Han virker kanskje mindre intelligent enn deg, men han ser vel bra ut da?
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. juni 2010 #17 Skrevet 17. juni 2010 vi har vært sammen i litt over 2 år, og nei han har ikke sagt unnskyld.. Har veldig lyst til å ta det opp med han etterpå, men hva skal jeg si`? Han har en tendens til å hisse seg fort opp, så jeg må være veldig snill med hva jeg sier på en måte. Noen som har et forslag for hva jeg kan si så han skjønner at jeg ikke orker å bli behandlet slik igjen?
Gjest Skrevet 17. juni 2010 #18 Skrevet 17. juni 2010 Kanskje du kan sende han en link til denne tråden her, så han kan lese i fred og ro uten mulighet til å hisse seg opp på deg før han får tenkt seg om?
Kamikatze Skrevet 17. juni 2010 #19 Skrevet 17. juni 2010 (endret) Noen som har et forslag for hva jeg kan si så han skjønner at jeg ikke orker å bli behandlet slik igjen? Nei. Det er for seint å oppdra voksne folk. Dessuten er du hans eiendel. Hvorfor skal han unnskylde seg om han blir forbanna for at en av hans eiendeler ikke virker som han forventer? Kanskje han må godsnakke litt, for å få deg til å virke til neste gang. Akkurat som en urmaker smører noen dråper olje for å få et umedgjørlig urverk til å fungere igjen. Tror ikke du må forvente noe mer respekt fra den kanten enn hva du opplevde den natta. Du sier jo selv at det er et mønster i det. Beklager. Selvsagt vet jeg ikke hvor kranglete du selv er, og hvor rosemalt din rolle er i din egen beretning. Men du virker rimelig reflektert i forhold til etikk og folkeskikk. Du finner garantert et skikkelig mannfolk istedenfor denne narsissistiske egotrippende bædboivånnabien. Men ikke så lenge som du drasser på det der daukjøttet. Lev vel! Endret 17. juni 2010 av Kamikatze
Jade Skrevet 17. juni 2010 #20 Skrevet 17. juni 2010 Huff, skjønner godt at du er sur. Jeg hadde aldri funnet meg i å bli snakket til på den måten. Og ikke aktuelt et sekund at noen skulle få meg inn på et utested som jeg ikke hadde lyst til på min bursdag. Ikke i det hele tatt, egentlig, for jeg bestemmer faktisk over meg selv. Og det gjør du også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå