Gjest AnonymBruker Skrevet 16. juni 2010 #1 Skrevet 16. juni 2010 Like før jeg skulle poste dette så jeg tråden om dårlige beautyblogger, og ble enda mer skremt enn jeg allerede er...jeg leker nemlig med tanken på å starte en såkalt skjønnhetsblogg, har blitt så inspirert av alle de bra jeg har lest! Men, jeg er ikke noen makeup-guru, jeg er ikke mer enn gjennomsnittlig flink til å legge sminke, noe avanserte greier med seks forskjellige skygger bare på øynene ville jeg aldri fått til. Så noen tutorials kan jeg nok ikke tilby, har ikke mye å lære bort der. MEN, jeg kan mye om sminke, hudpleie, hårpleie, kroppspleie, alt sånt, jeg har testet utallige produkter, og har peiling på hva som er bra. Har jeg noe å bidra med i bloggsfæren?
tinamarie Skrevet 16. juni 2010 #2 Skrevet 16. juni 2010 Bare prøv, og se om folk liker det. Er jo ikke verre enn å bare slette bloggen om det ikke er noen som interesserer seg for den.
Perledrøm Skrevet 16. juni 2010 #3 Skrevet 16. juni 2010 Kjør på! Jeg var også i tvileland i mange måneder, og fant endelig tid til å jobbe med den, så jeg kjøpte et domenenavn og bare begynte. Jeg er "bare" hudpleier, og langt ifra en makeup-ekspert, men alle har noe å bidra med! Jeg klarer ikke å legge en proff makeup som er den Røde Løper verdig, men elsker hud- og kroppspleie og elsker å skrive. Er du glad i å skrive, og har en interesse for makeup og hudpleie, så hvorfor ikke? Du har ingenting å tape, og det er kjempegøy! Jeg tar meg selv i å blogge i stedet for å lese til eksamen, så OBS OBS. Hehe, det er vanedannende. Jeg synes det er bra at det endelig har kommet flere skjønnhetsblogger i Norge det siste halve året, det blir aldri nok! Vi finner våre favoritter og alle blogger er perfekt for noen. Vi trenger litt nyanser innen skjønnhetsblogger :-) Du trenger jo ikke å lage makeup-tutorials i det hele tatt, det har vi YouTube til :-) Ikke for å være frekk, men jeg får egentlig ingenting ut av skriftlige "oppskrifter" på sminke. Man ser ikke hele prosedyren og da er det vanskelig for nybegynnere å skjønne hva som har blitt gjort. Jeg gav opp hele greia fordi det er veldig tidskrevende og vanskelig å få fram hva du gjør. Poenget mitt (jeg kommer til det) er: Alle har noe å bidra med. GO FOR IT!
Quirky Skrevet 16. juni 2010 #5 Skrevet 16. juni 2010 (endret) Jeg holder på å opprette en "skjønnhetsblogg" selv, skrev en del om kosmetikk i den gamle motebloggen min, og når jeg nå skulle opprette en ny moteblogg, bestemte jeg meg for å lage en egen blogg om hudpleie, makeup, hårpleie etc, en "søsterblogg" til motebloggen min. Var også usikker på om jeg var kvalifisert til å starte en slik, jeg er ikke utdannet makeupartist eller hudpleier, og har ikke imponerende makeup-påførings-skils jeg heller, tutorials er utelukket. Men jeg er en kosmetikkjunkie av dimensjoner, kjøper og tester nye produkter hele tiden, og jeg er kresen-bare det beste er godt nok. Jeg vet en del om vitenskapen bak, og har erfaring med f.eks TCA, altså hudpleie på et litt mer avansert nivå enn det grunnleggende. Har vel dermed en viss kompetanse- kan hende at noen vil finne det jeg skriver interessant, hvis ikke får jeg bare gi bort masse gaver for å få opp leser-statistikken. Endret 16. juni 2010 av Quirky
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå