Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei alle sammen!

Jeg er sammen med en gutt og vi har vært sammen i 4 og et halvt år. Vi er begge i begynnelsen av 20årene, og nå som sommeren er her er vi veldig mye "oppå" hverandre. Vi finner på mye ting, men er sammen 24 timer i døgnet omtrent. Han sier han snart kommer til å trenge mer space enn dette, at jeg drar å finner på ting på dagen uten han av og til. Jeg skal jobbe litt i juli da, men det er jo en stund til.

Hva tenker dere om dette? Jeg blir liksom litt lei meg når han sier han trenger mer alenetid, selv om han sier det ikke er noe personlig, bare at han har behov for å være alene av og til. Jeg vil ikke virke som en kontrollerene og kjæresteavhengig jente, men jeg kjenner det stikker litt siden jeg ikke har det samme behovet selv. Men er dette noe jeg bør tenke på eller blir lei meg for? :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ingen grunn til å bli lei deg. Gi han litt alenetid!

Endret av Laban
Gjest Vitaminbjørn
Skrevet

Ikke noe å bli lei deg for.

Har samme behovet som kjæresten din, selv om jeg elsker min for alt i verden, så trenger jeg å få være i fred nå og da.

Skrevet

Jeg forstår at du stiller spørsmål til det, og kanskje er litt trist for at han trenger litt "space", men tenk heller at han er ærlig med deg, og sier at han trenger litt alenetid. Det er noe du skal respektere og ikke minst, godta. Det er noe han trenger, og da burde du gi han den tiden han trenger. Det å være sammen for mye, er heller ikke så bra. :hug:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ikke bli lei deg, jeg skjønner han godt, man trenger alene tid for ikke å bli lei av hverandre og det vil du vel ikke at han skal bli?

Finn på noe med venninner, gå å shoppe alene er faktisk ganske tilfredsstillende, ligge i parken å lese og høre på musikk kan du jo gjøre. Hva med å trene/gå turer i skogen hvor du ikke møter så mange hvis du synes det er litt viggo å gå alene, ta sol og ta manikyr/pedikyr, gå til frisøren, gå på biblioteket.

Ellers så kan du prøve å finne deg en annen jobb eller melde deg frivillig for frivillighetssentralen, dyrebeskyttelsen, røde kors e.l. i juni.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Jeg er sammen med en gutt og vi har vært sammen i 4 og et halvt år. Vi er begge i begynnelsen av 20årene, og nå som sommeren er her er vi veldig mye "oppå" hverandre. Vi finner på mye ting, men er sammen 24 timer i døgnet omtrent.

Hva tenker dere om dette?

Eh, han bør få all den alenetid han behøver. Du bør også verdsette litt alenetid! (?)

Skrevet

Har du ikke andre venner? Isåfall bør du skaffe deg det, eller finne på ting alene. Det er ikke sunt å være så mye sammen. Jeg skjønner godt at han får klaustrofobi.

Skrevet

Jeg liker også å ha alenetid, og hvis jeg ikke har dette så blir jeg sprø! Jeg har samboer og vi ser hverandre jo mye, men hadde ikke orket å henge oppå han hele tiden.

Dette skal du ikke ta personlig, folk er forskjellige.

Skrevet

Gi han aleinetid! :) Forhåpentligvis oppdaga du at det er til det beste for dere begge, også blir det enda bedre når dere først er med kvarandre :)

Gjest Gjest
Skrevet

hei alle sammen!

Jeg er sammen med en gutt og vi har vært sammen i 4 og et halvt år. Vi er begge i begynnelsen av 20årene, og nå som sommeren er her er vi veldig mye "oppå" hverandre. Vi finner på mye ting, men er sammen 24 timer i døgnet omtrent. Han sier han snart kommer til å trenge mer space enn dette, at jeg drar å finner på ting på dagen uten han av og til. Jeg skal jobbe litt i juli da, men det er jo en stund til.

Hva tenker dere om dette? Jeg blir liksom litt lei meg når han sier han trenger mer alenetid, selv om han sier det ikke er noe personlig, bare at han har behov for å være alene av og til. Jeg vil ikke virke som en kontrollerene og kjæresteavhengig jente, men jeg kjenner det stikker litt siden jeg ikke har det samme behovet selv. Men er dette noe jeg bør tenke på eller blir lei meg for? :tristbla:

skjønner veldig godt du blir lei deg jeg. men ta det fra en som står på andre siden.. jeg er en jente på 29 som har en fantastisk kjæreste men jeg trenger også space. dette blir ofte tolket fei. som at jeg ikke vil være med han eller ikke bryr meg nok. vanskelig siden han betyr allverdens for meg og jeg er med han så og si hver eneste dag. så poenget mitt,, det er lett å sitte her å si at ikke ta det personlig(selv om d uikke burde gjøre det:)) og ikke tenk på det. forstår godt at det gjør vondt. men det gjør ofte vondt for oss på andre siden også, for vi skulle ønske dere forsto at dere betyr alt

Skrevet

Du skal absolutt ikke bli verken lei deg eller sur. Å trenge alenetid med seg selv er noe de aller fleste trenger, og om han trenger mer enn deg gjør det ingenting. Man skal kunne ha tid til å være alene med tankene sine og samle opp ny energi i seg selv, og å være med seg selv. Dessuten styrker det forholdet mye! Man blir lett irritert, surkelurken og litt anspent om man er på hverandre heletiden. Det at dere har muligheten til å savne hverandre er gull verdt (tro meg, kjæresten min jobber på båt så jeg vet). :)

Skrevet

Kjæresten min er akkurat som han, med å trenge litt alenetid.

Å ut ifra egenerfaring er det lurt å gi han det, for hvis ikke er det utrolig lett for at det blir mye krangling som tærer på forholdet.

Har ikke det samme behovet selv, men jeg respekterer hennes ønsker fordi jeg vet at det er positivt for min del for da blir hun i bedre humør og da er det ekstra godt å være sammen i etterkant=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...