Gjest AnonymBruker Skrevet 16. juni 2010 #1 Skrevet 16. juni 2010 Hva synes dere om moteblogger og skjønnhetsblogger av typen www.puzzicatt.blogspot.com, som som oftest har dårlig layout, ofte både kjedelige og uoversiktlige. Jeg forstår at de som er helt ferske starter med en blogspot blog, men når jeg ser etablerte bloggere som har holdt på i flere år og som fortsatt ikke har skaffet seg eget domene, og lagt litt arbeid i design og utforming, det skal jo bare en femitlapp i måneden og litt arbeid med for eksemel wordpress til for å få en bra blogg! Det er ikke nok for meg at innholdet er ok, jeg gidder skjelden gi kjipe blogspot-blogger en sjangse. Denne bloggen er et veldig godt eksempel på hva jeg mener med dårlige blogspot blogger, denne for eksempel, er såååååå mye mer fristende å lese! Skulle ønske at ikke alle skjønnhetsblogger var rosa da, men... Skjønnhet og mote handler jo om å fremstå best mulig, estetikk og presentasjon! Skal ikke bloggen også ta seg best mulig ut?
Gjest Heidie Skrevet 16. juni 2010 #2 Skrevet 16. juni 2010 (endret) Bloggen eksisterer visst ikke Endret 16. juni 2010 av Heidie
Perledrøm Skrevet 16. juni 2010 #3 Skrevet 16. juni 2010 For meg betyr innholdet mer enn designet, men jeg er enig i at uproft design og dårlig skrivemåte/grammatikk trekker ned. Bloggeren kan være kjempekunnskapsrik og flink, men det svir i øynene hvis bloggen ikke er delikat lagt opp. Estetikk er en stor del av temaet :-) Men nå eksisterer ikke bloggen, som Heidie sier, så jeg aner ikke hvordan det ligger an med den bloggen.
Quirky Skrevet 16. juni 2010 #4 Skrevet 16. juni 2010 Jeg er faktisk enig med ts, layout betyr mye- jeg er stadig på utkikk etter nye moteblogger, og i det siste også en million skjønnhetsblogger (gjør research siden jeg holder på å starte min egen), og hvis jeg klikker meg inn på en blogspotside blir jeg skeptisk med én gang- de er som oftest veldig kjedelige i forhold til blogger utformet med mer avanserte plattformer, som wordpress, de er veldig like, og navigasjonen er elendig- og en blogg med hundrvis, kanskje tusenvis av poster og elendig navigasjon gidder jeg ikke bruke tid på. Og eget domene, helst med en bra domenetittel, gir et mer seriøst inntrykk. Jeg begynte også med blogspot, men nå er eget domene, hostingplan og wordpress essensielt for meg. Jeg bruker selv mye tid og krefter på utforming, holder på å sette opp to blogger nå, og har brukt massemasse tid på layout- finne de rette bildene, tweake på farger og form (er ikke så avansert at jeg lager egne themes enda, men tweaker mye på de ferdige), søke etter og installere plugins- jeg er opptatt av at bloggen skal se bra ut, hvis førsteintrykket er bra, øker sjangsen for at nye besøkende ikke bare skal klikke seg videre- og hvis innholdet i tillegg holder mål, har man kanskje fått en leser! Jeg var innom denne i går kveld, og selv om jeg elsker å lese reviews, gadd jeg ikke bla igjennom et par poster en gang- hvis utformingen er så inni h..... dårlig, tør jeg ikke stole på at dama har peilng på kosmetikk. Jeg har også lurt på hvorfor absolutt alle beauty-blogger er rosa, men nå når jeg skulle opprette en selv, hadde jeg problemer med å finne passende themes som ikke iallefall hadde innslag av rosa.
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. juni 2010 #5 Skrevet 16. juni 2010 Er vel generelt ikke blogspot sin feil at mange av bloggene ser teit ut. Har man generelt 0 kunnskap om html så går det gjerne skeis.
Jade Skrevet 16. juni 2010 #6 Skrevet 16. juni 2010 (endret) Det trenger ikke være noe überfancy design. Men rent og leservennlig er et must! Er det psykedeliske farger, gifanimasjoner, sentrert skrift og comic sans, så rygger jeg ut av websiden uansett hvor bra innholdet er! Det samme gjelder språket. Hvis bloggeren skriver veldig fjortis, så gidder jeg ikke å lese. Om bloggeren har eget domene eller ikke, spiller ingen rolle for meg. Endret 16. juni 2010 av Jade
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå