Gå til innhold

Tjukk brudepike

Fremhevede innlegg

Skrevet

Alt passer ikke til enhver situasjon i mine øyne, men det betyr ikke at jeg ikke liker tykke folk.

Og hvorfor passer ikke en tykk person til å være brudepike?

Videoannonse
Annonse
Gjest fireflies
Skrevet

Og hvorfor passer ikke en tykk person til å være brudepike?

Det har jeg svart på.

Skrevet

Det har jeg svart på.

Ja, det ville sett rart ut. På hvilken måte da, mener du? At man kan se at personen er tykk? Det betyr ikke at man ikke kan være fin som brudepike.

Skrevet

Det ville være en krystallklar indikator på at presten kan skifte ut til døden skiller dere ad med et de kommende to til fire år...

Eller kanskje et sånt menneskesyn er såpass ukristelig at de burde nektes å misbruke kirkehelligdommen til sitt eget egoshow? Byfogden er vel rett addresse for hedninger, er det ikke? Det bør da ikke være noe automatikk i at folk skal håne menigheten ved å bruke kirka som prinsessekulisse? Offentlige kontorer fikser da den byråkratiske biten med utfylling av papirer mye samfunnsøkonomisk billigere. Så kan kirka bruke pengene de sparer på å vedlikeholde kulturskatter som råtner på rot. :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke hatt en tykk brudepike. Politisk ukorrekt, men det er altså min mening.

Gjest fireflies
Skrevet

Ja, det ville sett rart ut. På hvilken måte da, mener du?

På den måten at det ikke er noen hemlighet at det ikke er særlig fint med tykke folk. Tykke folk som i at man har masse fettvalker.

Skrevet

På den måten at det ikke er noen hemlighet at det ikke er særlig fint med tykke folk. Tykke folk som i at man har masse fettvalker.

Hehe syns du skrev tidligere at du ikke hadde noe i mot tykke folk? :P Greit om du har det, er ingen hemmelighet at mange ikke liker tykke folk, men vitsen med å pakke det inn i "det sømmer seg bare ikke" ? Jeg for min del hadde ikke hatt noe i mot å hatt min tykke niese som brudepike, da hun er verdens nydeligste jente. Kunne aldri falt meg inn å utelukket henne pga han hun veier mer enn de andre på sin alder. Er det rart unger mobber hverandre, med holdninger som det fra foreldrene. "Else er tjukk, gjem henne bort!"

Gjest fireflies
Skrevet

Hehe syns du skrev tidligere at du ikke hadde noe i mot tykke folk? :P Greit om du har det, er ingen hemmelighet at mange ikke liker tykke folk, men vitsen med å pakke det inn i "det sømmer seg bare ikke" ?

Jeg har ikke noe i mot tykke folk som personer, men det betyr vel ikke at jeg trenger å synes at det er særlig fint å være tykk? Såpass skjønner du vel.

Skrevet

Jeg har ikke noe i mot tykke folk som personer, men det betyr vel ikke at jeg trenger å synes at det er særlig fint å være tykk? Såpass skjønner du vel.

Du ikke har noe i mot personligheten deres, du bare liker ikke å se på dem?

Skrevet

Jeg hadde blitt sjokkert over at noen virkelig tenker slik. Hadde det vært et bryllup jeg var invitert til så hadde jeg ikke gått. Jeg er sterkt imot mobbing og dette her er faktisk mobbing!!

Gjest fireflies
Skrevet

Du ikke har noe i mot personligheten deres, du bare liker ikke å se på dem?

Jeg syns ikke det er fint, men det betyr ikke at jeg ikke klarer å se på de.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvis man har valget mellom to tynne og to tykke så skal man altså ta de to tykke for at det ikke skal kalles for mobbing? Hva med de to tynne barna da? De ble ikke valgt fordi samfunnet mener vi må særbehandle de tykke. Er ikke det distriminering?

Skrevet

Sto det noe om at man måtte velge mellom tjukk og tynn jente?? Svaret til det, for min del i hvertfall, er at jeg ville valgt det barnet som jeg hadde nærmest forhold til - uavhengig av vekt.. Og å mene at det er ok å utelukke et barn "fordi det er ikke fint å se på", synes jeg er bare så lavpannet at det er knapt verdt å diskutere - den handlingen sier uansett mest om bruden og andre likesinnede.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det sto jo tjukk, ikke lubbem. Jeg tenker på det som to forskjellige ting. Men over til poenget: Jeg tror helt ærlig ikke det ville sett særlig flatterende ut i feks et slotts-bryllup, som ville blitt sendt på tv.

Hva om en av brudepikene er mørkhudet, mens de andre tre er blonde og blåøyde da?

Om brudens niese er blind, nei da kan hun ikke være brudepike! Eller sitter i rullestol? Eller - skrekk og gru - har Down's syndrom?

Det ville jo ikke sett særlig flatterende ut. Eller?

:ironi:

Skrevet

Hvis man har valget mellom to tynne og to tykke så skal man altså ta de to tykke for at det ikke skal kalles for mobbing? Hva med de to tynne barna da? De ble ikke valgt fordi samfunnet mener vi må særbehandle de tykke. Er ikke det distriminering?

Hadde valget vært mellom fire barn, ville ejg valgt alle sammen eller de to jeg hadde best forhold til. Uavhengig av hvordan de så ut, for man velger ikke brudepike basert på utseende.

Skrevet

Tja, det kommer ann på. Er det et helt normalt bryllup for den vanlige mann i gata, så hadde jeg ikke brydd meg. Hadde det vært et mer "dannet" bryllup ala Petter Stordalen ( :ler: ) sitt, så hadde det kanskje sett litt... rart ut?

Så om de for eksempel hadde en litt tjukk datter, skulle ikke hun fått være brudepike bare på grunn av vekten? Tror du de hadde brydd seg om det? Regner med at de ikke er like overfladiske, som enkelte andre er.

Skrevet

En tykk brudepike? Nei vet du hva, det er heeelt uaktuelt. Det samme er jenta med briller, det passer så dårlig til brudepikekjolen. Hun med tynt og kort rødt hår får heller ikke være brudepike, det er jo så mye vakrere med langt, bølgende kastanjebrunt eller lysblondt hår. Og så er det hun med den skeive nesen, hun med føflekk på kinnet, hun som er sjeløyd og hun som halter pga en litt for kort fot. I mitt bryllup skal alt være vakkert og imponerende. Kan ikke ha noe av brudepiker med skavanker. Tipper vi blir å leie inn noen søte småjenter fra et barnemodellbyrå, da kan vi spesifisere hårfarge, høyde, vekt osv. Det er jo viktig at det blir fine bilder fra bryllupet vårt! :filer:

:ironi:

Skrevet

Ikke alle tenker som deg. Synes du generaliserer.

Gjest fireflies
Skrevet

Om brudens niese er blind, nei da kan hun ikke være brudepike! Eller sitter i rullestol? Eller - skrekk og gru - har Down's syndrom?

Det ville jo ikke sett særlig flatterende ut. Eller?

Riktig det, min mening er at det ikke ville sett særlig flatterende ut ;)

Gjest fireflies
Skrevet

Så om de for eksempel hadde en litt tjukk datter, skulle ikke hun fått være brudepike bare på grunn av vekten?

Hadde det vært datteren det hadde vært snakk om, så er det klart at man nesten hadde vært "nødt" til å velge henne som brudepike. Men det sa TS ikke noe om i innlegget sitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...