Gå til innhold

Hva i grønne granskauen er det foreldrene tenker med?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

...som lar datteren i 7-10-årsalderen gå uten truse under skjørtet?

Trodde faktisk ikke det jeg så da jeg hendtet ungen min på lekeplassen.

Uheldigvis så vet jeg ikke hvem foreldrene er for da skulle jeg virkelig sagt i fra.

Må bare si jeg skjønner virkelig ikke hva som er så vanskelig å ta vare på ungene og oppdra dem ordentlig i dagens samfunn. Vi klarte det jo før.

Og med alle farer som lusker så burde man jo bruke hodet når det gjelder hvordan man kler ungene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvordan vet du at hun ikke hadde truse?

Endret av Het Potet
Skrevet

Kanskje jenta var på besøk hos noen og hadde hatt et uhell og derfor hadde tatt trusa av og ikke hatt ny å ta på?

Er ikke helt sikkert at foreldrene er inkompetente selv om jentungen ikke hadde truse på akkurat da du så henne...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vel, det kan jo hende, men trodde ikke så store barn turte å gå ute uten truse i såfall.

Og nei, selvsagt dro jeg ikke opp skjørtet :spy:, men hun satt å huska og da så man jo rett opp når hun hoppet av. Får nå egentlig håpe ingen av de andre barna så det. Var heldigvis bare et kort glimt. Man vet jo heller ikke hvordan andre barn kan reagere heller. Husker da jeg gikk på barnaskola så var det et venninne av meg som noen dro ned buksa og trusa på i et friminutt og da stod jo en hau av gutter og lo og pekte.

Gjest gjest
Skrevet

Største problemet i slike tilfeller er foreldrene. Foreldre som blir dritflaue. Barna selv synes sansynligvis bare det er morsomt. Ikke sikkert gutter ville brydd seg engang, før foreldre hadde laget en sak ut av det. Det er vanlig at søsken med ulik kjønn ser hverandre nakne helt frem til nærmere tenårene...

Gjest hedda
Skrevet

...som lar datteren i 7-10-årsalderen gå uten truse under skjørtet?

Trodde faktisk ikke det jeg så da jeg hendtet ungen min på lekeplassen.

Uheldigvis så vet jeg ikke hvem foreldrene er for da skulle jeg virkelig sagt i fra.

Må bare si jeg skjønner virkelig ikke hva som er så vanskelig å ta vare på ungene og oppdra dem ordentlig i dagens samfunn. Vi klarte det jo før.

Og med alle farer som lusker så burde man jo bruke hodet når det gjelder hvordan man kler ungene.

Jeg ville kalt deg hysterisk!

Gjest Dhanu
Skrevet

Herrejemi for et hysteri... En så ung jente har forhåpentligvis ikke noe begrep om hvorfor du reagerte på det. Ikke de andre ungene heller. Jenta har vel hatt et uhell og kastet trusa fordi den var ubehagelig å ha på etterpå.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

:ler:

Deilig å få være barn og gå uten truse. Var nå ganske uskyldig dette, da.

Kanskje jenta hadde glemt å ta dem på? Eller kanskje trusa ble våt og hun syntes den var ekkel å ha på? Eller kanskje hun ville nyte sommer og sol?

Skrevet

Vil tro foreldrene ikke visste noe om det, for jeg tviler sterkt på at noen vil sende ei så gammel jente på lekeplassen truseløs. Særlig med tanke på hvor fort jentene utvikler seg nå om dagen, stedatteren min fikk mensen da hun var 9.

Skrevet

Er det vanlig å sjekke at så store unger har på undertøy da? :klø:

Da jeg var sju år kledde jeg på meg selv, og det var ingen som løftet på skjørtet mitt og sjekket at jeg hadde truse på før jeg dro hjemmefra. Og jeg hadde vel følt det som en krenkelse av mitt privatliv om de hadde prøvd på noe sånt.

Gjest Gjest
Skrevet

"Lar ungen gå uten truse". Hallo... De visste antakelig ikke om det engang.. jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har hanket inn barn som har pella av seg sokker, jakke, skjorte og bukse bare fordi det var sol i to sekunder. Eller "bare fordi", gudene vet hva slags grunner de har..

Og lar klærne ligge ute der de slapp dem så jeg har plukket opp vått bdritent tøy som har ligget ute over natta. Og sko! Ikke minst sko!

Aaaaahhffff....

Skrevet

Kanskje jenta var på besøk hos noen og hadde hatt et uhell og derfor hadde tatt trusa av og ikke hatt ny å ta på?

Er ikke helt sikkert at foreldrene er inkompetente selv om jentungen ikke hadde truse på akkurat da du så henne...

Jepp, dette var faktisk den første tanken som slo meg Og det er mest sannsynlig det som har skjedd. Er ikke sikkert foreldrene lar jenten sin gå uten truse. Faktisk så tror jeg ikke noen foreldre lar ungene sine gå uten truse, men så har man altså unntak, som f eks ved et uhell...

Skrevet

Var jenta 7 eller 10? Det er stor forskjell. En 7-åring uten truse ville ikke brydd meg det minste, men en 10-åring uten er ganske spesielt syns jeg. Tror ikke det er så mange 10-åringer som tar av seg trusa fordi den er våt, eller glemmer å ta den på i utgangspunktet. Jeg fikk selv mensen som 10-åring, og i disse tider er det jo noen som debuterer seksuelt på den alderen til og med (forhåpentligvis ikke noemalen, men det forekommer jo). Så er 10-åring uten truse er noe heeelt annet enn en 7 åring uten.

Gjest Gjest
Skrevet

Vil tro foreldrene ikke visste noe om det, for jeg tviler sterkt på at noen vil sende ei så gammel jente på lekeplassen truseløs. Særlig med tanke på hvor fort jentene utvikler seg nå om dagen, stedatteren min fikk mensen da hun var 9.

Når jenter har fått mensen har variert i alle år. De utvikler seg ikke fortere nå enn for 40 år siden, det er ganske enkelt bare individuelle forskjeller :)

Skrevet

Var jenta 7 eller 10? Det er stor forskjell. En 7-åring uten truse ville ikke brydd meg det minste, men en 10-åring uten er ganske spesielt syns jeg. Tror ikke det er så mange 10-åringer som tar av seg trusa fordi den er våt, eller glemmer å ta den på i utgangspunktet. Jeg fikk selv mensen som 10-åring, og i disse tider er det jo noen som debuterer seksuelt på den alderen til og med (forhåpentligvis ikke noemalen, men det forekommer jo). Så er 10-åring uten truse er noe heeelt annet enn en 7 åring uten.

Dette er individuelt. Jeg begynte ikke på puberteten før jeg var 12-13, og fikk mensen da jeg var nærmere 16, så da jeg var 10 år var disse tingene akkurat like fjernt i tankene mine som da jeg var tre år yngre.

Jeg ser ikke helt hvorfor man skal beholde trusa på hele tida etter at man har fått mensen heller, den er da bare en faktor den ene uka i måneden.

Skrevet

Jeg ser ikke helt hvorfor man skal beholde trusa på hele tida etter at man har fått mensen heller, den er da bare en faktor den ene uka i måneden.

Nåja, hygiene er en faktor som er reell hele måneden.

Skrevet

Med fare for å spore av: Hygiene er da en faktor før mensen kommer også? Og hva er linken mellom trusebruk og hygiene?

Skrevet

Med fare for å spore av: Hygiene er da en faktor før mensen kommer også? Og hva er linken mellom trusebruk og hygiene?

Ja, har jeg sagt noe annet? Som kvinne er man ganske åpen nedentil og da er det ikke noe særlig å sette seg ned uten undertøy eller noe annet som dekker underlivet.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Lillesøsteren min var en sånn jente som helst ville gå naken hele sommeren, hun syns det var ekkelt med sokker og truse, så hun tok det alltid av seg og gikk kun med sommerkjole eller shorts og topp. Dette gjorde hun frem til hun ble 9-10 år, for da begynte puberteten å komme så smått.

Moren min er verdens beste, hun har aldri forsømt oss, og når hun oppdaget at lillesøsteren min gikk uten truse eller sokker (når hun burde gå med det) måtte hun tvinge henne å ha på seg det.

Dessuten har småjenter uhell imellom og kan skvette i buksa, og det kan hende det var derfor hun gikk uten?

Uansett, ingen barn bryr seg, det er kun voksne tenker sånne dømmende tanker og overfører det på barna. Så som voksen skal man være forsiktig med hva man sier og gjør og oppfører seg foran barn. Det er jo ikke rart noen barn er fæle til å mobbe, barna gjenspeiler ofte foreldrene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...