Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2010 #1 Skrevet 16. juni 2010 Har et barn som nettopp har fylt 3 år. Barnet har vært uten bleier i en uke på dagtid og det har gått overaskende bra! Bare noen få uhell. Mange dager uten uhell! Men i bilen på vei til barnehagen så har jeg på barnet mitt bleie sånn i tilfelle det skulle gå galt. men tenkte at snart når barnet er litt mer vant til å gå uten bleie at jeg kan la h*n sitte uten bleie i bilen. Hva gjør dere andre? En gang må jo bli den første. Det jeg er litt redd for er ikke hovedsaklig at bilen blir våt, men at hun kommer med våte klær i barnhagen. Er vel lurt å ha med bytteklær, slik at jeg kan bytte på h*n når hun kommer frem, eller er det vanlig at de barnehageansatte tar den jobben??? Hva gjør dere andre??? Takk for svar:)
Gjest mor Skrevet 16. juni 2010 #2 Skrevet 16. juni 2010 Vi har kjøpt "avvenningstruse" på bleieboden. Det er en litt tykk truse. Den holder på litt fukt uten at det går gjennom.
Leanne Skrevet 16. juni 2010 #3 Skrevet 16. juni 2010 Jeg kjørte "rett på", sluttet de med bleie, så sluttet de med bleie i alle situasjoner. Eldste jenta sluttet med bleie da hun var litt over 3, en uke senere skulle vi på ferie. Hun satt uten bleie de nesten 3 timene det tok å kjøre til flyplassen, og hele flyturen på 2 timer var hun også uten bleie.. Det gikk heldigvis bra Jeg brukte "bleiesekken" som "skiftesekk" en periode etter at de hadde sluttet med bleie. Da de brukte bleie hadde jeg alltid med en sekk med bleier og kompress overalt hvor vi gikk, evt. lå den i bilen. Etter at de sluttet med bleier byttet jeg ut innholdet i sekken med en vaskeklut, våtservietter og et skift med klær. Om de skulle tisse på seg på vei til barnehagen kan de ansatte skifte på barnet, eller man kan bruke badet til barnehagen og skifte på barnet selv. Skift har man vel liggende i barnehagen?
Trampe Skrevet 16. juni 2010 #4 Skrevet 16. juni 2010 Her kjørte vi rett på uten bleie. Han tisset om morgenen, og vi kjørte i barnehagen uten bleie. Vi har bare fem minutters vei, og det har gått bra hele veien. Jeg var nervøs de første dagene uten bleie, men det var visst helt uten grunn... Når vi kjører lengre turer eller er ute over lengre perioder, har vi på ham bleie. Jeg tenker vi kutter det snart, han er alltid tørr selv om han har vært ute flere timer.
Miss Puddel Skrevet 16. juni 2010 #5 Skrevet 16. juni 2010 Å kjøre til barnehagen og slike korte turer gjorde vi uten bleie, mmen om vi skulle kjøre på lange turer, der det var sansynlig at h*n sovnet, da var det på med bleia, siden h*n fortsatt brukte bleie når h*n sov...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå