Gjest AnonymBruker Skrevet 16. juni 2010 #1 Skrevet 16. juni 2010 Jeg slanker meg ikke, men lurer bare på om jeg spiser for lite, eller om det er ok Frokost: 1 brødskive med ost og skinke med litt majones. Lunsj: 1 Tebriks med ost og skinke Middag: 1 medium porsjon med fullkornpasta og kjøttdeig + spagettisaus og grønnsaker. Kveld: 1-2 brødskiver/ knekkebrød med feks smøreost. Drikker som regel bare vann, noen ganger drikker jeg også brus. (1-2 glass)
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. juni 2010 #2 Skrevet 16. juni 2010 Spiser selvfølgelig ikke det samme til middag og pålegg hver dag, tok bare gårsdagens som eksempel
Ella_Grey Skrevet 16. juni 2010 #3 Skrevet 16. juni 2010 Jeg syns du spiser for lite. Tror du får i deg alt for få kalorier. Og du spiser mat som ikke gir kroppen så mye, f.eks for lite jern og for lite proteiner (litt usikker på hvor mye kjøttdeig du spiser, men tror ikke det er nok). Dessuten kan du sikkert med fordel spise mer frukt og grønt. Og unne deg en sjokolade eller et stykke kake i blant
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. juni 2010 #4 Skrevet 16. juni 2010 Takk for svar ! Spiser ofte leverpostei på brødskiven, og kjøtt og grønnsaker til middag, men kan sikkert spise ennå bedre Får prøve å spise litt mer... Er bare det at jeg sjeldent er noe mer sulten enn til disse måltidene...
Chanel.No5 Skrevet 16. juni 2010 #5 Skrevet 16. juni 2010 Synes du spiser meget lite mat, om du ikke slaker deg og er en kvinne så bør du hvertfall få i deg ca 2000 kalorier per dag. Mer om du trener. Her er en dagmeny for kvinner på 2000 kalorier som gir deg ett innblikk i hvor mye mat dette faktisk er; http://www.melk.no/artikkel.aspx?mnu1id=9035&mnu2id=9037&mnu3id=9040&artid=10465
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. juni 2010 #6 Skrevet 16. juni 2010 Selvsagt er dette for lite! Altfor lite! Det er mulig du blir mett (!?) av dette kostholdet, men det er uansett altfor lite næring til at kroppen din får opprettholdt viktige funksjoner og prosesser over tid. Dessuten er det litt for mye karbohydrater, og nesten ikke noe proteiner og fett (som er langt viktigere enn førstnevnte næringsstoff).
Bing Skrevet 17. juni 2010 #7 Skrevet 17. juni 2010 Jeg tror egentlig ikke jeg spiser så mye mer kcal enn deg. Men jeg spiser veldig anderledes. jeg spiser mye proteiner i form av lyst kjøtt og fisk, både fet og mager. Jeg spiser mye yoghurt og proteinrike og fiberike kornblandinger. Spiser også mye grønnsaker og frukt. I tillegg drikker jeg en del shaker med diverse frukt/bær, cultuar og proteinpulver. Spiser også en del sjokolade.... Var jeg deg ville jeg satt sammen kostholdet på en annen måte slik at du får i deg mer proteiner, sunt fett og fiber. lykke til
Chanel.No5 Skrevet 17. juni 2010 #9 Skrevet 17. juni 2010 Hva tror du selv egentlig? Faktisk det beste svaret her inne!! TS har nok en anelse selv siden behovet for bekreftelse er der..
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. juni 2010 #10 Skrevet 17. juni 2010 Hm... Ingen som kan komme med noen konkrete eksempler på hvordan man bør spise da? Jeg spiser som ts, pluss litt sjokolade i helgene, men har alltid følt at det har vært mer enn nok. Går ikke akkurat ned i vekt heller, til tross for at jeg tydeligvis ikke spiser nok.
Chanel.No5 Skrevet 17. juni 2010 #11 Skrevet 17. juni 2010 Hm... Ingen som kan komme med noen konkrete eksempler på hvordan man bør spise da? Jeg spiser som ts, pluss litt sjokolade i helgene, men har alltid følt at det har vært mer enn nok. Går ikke akkurat ned i vekt heller, til tross for at jeg tydeligvis ikke spiser nok. Jeg la tidligere ved en link.
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juni 2010 #12 Skrevet 25. juni 2010 En annen en trådstarter. Jeg ser linken som er lagt ved. Jeg sliter virkelig med å få i meg så mye mat. Ergo så må jeg tenke at det lille jeg spiser har verdi. Frokost er alltid havregrøt m/ eplebiter og et glass juice. Lunch 2 grove knekkebrød med ulikt pålegg. For tiden brunost. Middag er gjerne lyst kjøtt, masse grønnsaker og lite av annet. Det skjer ofte at jeg dropper middag og da blir det annet. De siste dagene har det vært ciabatta, strandaskinke og melon. Prøver å dytte på med egg flere ganger i uka. Mellommåltid kan bestå av nøtter (valnøtter og paranøtter) samt smoothies (bær, alltid banan og Biola). Jeg sliter både med matlyst og mengde mat. Noen råd her? *Ultra*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå