Gjest smoothie22 Skrevet 16. juni 2010 #1 Skrevet 16. juni 2010 jeg skal lage denne: http://www.matprat.no/oppskrift.aspx?tema=sunn&artid=12090 og linsene skal visst være bløtlagt, og det forstår jeg lite av?
pulverheksa Skrevet 16. juni 2010 #2 Skrevet 16. juni 2010 Det var dårlig skrevet i oppskriften. Det de mener er at det skal være ca 2 dl tørre linser. Det blir ca 4 dl når de er ferdig kokt. Jeg bløtlegger aldri linser, de har sjelden koketid på mer enn 20 minutter. Lykke til med suppa, den så veldig god ut.
Gjest smoothie22 Skrevet 16. juni 2010 #3 Skrevet 16. juni 2010 åååh.. ja da var det dårlig skrevet, jeg har bløtlagt 4 dl jeg nå.. fader.. men takk for svar ihvertfall=) ja, gleder meg til og prøve!
Perelandra Skrevet 17. juni 2010 #4 Skrevet 17. juni 2010 Jeg bruker mye linser i matlagingen. Det er ikke nødvendig å bløtlegge de på forhånd, men det går fortere å koke de etter at de har vært bløtlagt. Håper suppa smakte!
Kamikatze Skrevet 17. juni 2010 #5 Skrevet 17. juni 2010 Liker å bløtlegge linser som skal kokes pent. For eksempel hvis de skal brukes til salater eller hele. De koker jevnere da. I linselapskaus og sånn, er det nesten bare en fordel med litt ujevn konsistens, derimot. Det vil i hvertfall sjelden skade å bløtlegge dem, om du har tid og plass.
tineline Skrevet 18. juni 2010 #6 Skrevet 18. juni 2010 Men grønne linser (ikke puy) skal vel bløtlegges en halvtime eller så? Eller har dere tips til disse og? Røde og gule bløtlegger jeg aldri.
Gjest Frosk Skrevet 19. juni 2010 #7 Skrevet 19. juni 2010 Men grønne linser (ikke puy) skal vel bløtlegges en halvtime eller så? Eller har dere tips til disse og? Røde og gule bløtlegger jeg aldri. De KAN bløtlegges, da blir koketiden litt kortere - men de MÅ ikke
tineline Skrevet 19. juni 2010 #8 Skrevet 19. juni 2010 Men med disse strømprisene tror jeg jeg fortsetter med dét...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå