Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Trist
Skrevet

Jeg er samboer og har vert sammen med min kjære i nesten 5 år. Vi har hatt et godt og etterhvert langvarig forhold og har hele tiden vert åpne og bevisste på at det er oss to. Jeg er 25, han 26.

Men nå har han fortalt meg at han de siste månedene har vert litt i tvil, og blitt usikker på om det er oss to han vil satse på. Han har tenkt dette lenge, kanskje opptil 4,5 mnd, men ikke klart å si noe før nå. I etterkant hr han også fortalt at det er en annen jente som han er veldig interessert i, han vet ikke om han er forelsket eller har følelser for henne fordi han egentlig ikke kjenner henne så godt. Men han har fått et godt øye til ho, og sier han er betatt og ikke får henne ut av hodet. Nå har han også gått til det skritt at han har fortalt henne at han syns hun er sjarmerende. Hun har sagt det samme til han.

Nå er han veldig usikker. For han sier samtidig at han trolig ikke kan få det bedre enn han har med meg.. ... Men han sier han har lyst å bli bedre kjent med henne for å finne ut om kanskje hun er den rette for han, mer enn meg... Jeg har sagt til han at han kan ikke vere i forhold med deg så lenge han skal utvikle noe med en annen jente (i form av å bli bedre kjent me hun). Han må bestemme seg for hva han vil satse på.. samtidig har jeg ikke lyst å gi slipp på han så lett, jeg er villig til å kjempe for forholdet vårt. Det er han også, men sier at det er vanskelig for han å bare glemme denne personen, det er tydeligvis noe med henne..

Jeg går rundt som et nervevrak for tiden, og takler dette dårlig. Jeg trenger utenforståande sine meninger. Hvor lenge skal jeg vente på at han skal finne ut hva han vil? Er dette bare begynnelsen på slutten? Er det noen andre som har opplevd lignende i et forhold?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Been there, done that....

Sjansen for din kjære ikke klarer å gå videre uten å sjekke ut om det kan være noe framtid med hun andre er temmelig stor. Tror du skal være forberedt på at selv om han sier at han trolig ikke vil få det bedre med andre enn med deg, så er nysgjerrigheten stor.

Min sambo sa omtrent det samme og selv om om sa han ville kjempe for oss og forsøke å glemme hun andre så innledet han et forhold til henne. Han er nå min xsambo....

Enn om du vrir på saken; ikke gå rundt som en kuet hund og tydeliggjøre for han hvor mye du vil ha han. Hva om du sier til han at dette finner du deg faen ikke og og går fra han? Kanskje han da plutselig finner ut hvor mye du betyr for han og glemmer ho andre?

Har tenkt mye på det den siste tiden; antakelig det jeg skulle forsøkt i stedenfor å trygle om å gi forholdet vårt en sjanse.

Gjest Trist
Skrevet

Takk for svar. Har tenkt tanken.. fortelle han at om han har lyst å bli bedre kjent med ho, ja da stikker jeg! forhåpentligvis ville det ha skremt han.. men hva viss ikke? det er det jeg mener med at jeg ikke vil gi opp... viss jeg hadde dratt hadde jeg jo på en måte bare gitt opp. Og det vil jeg ikke. Det er han jeg vil dele resten av livet med.. derfor så vanskelig..

det kan jo hende det ordner seg, at han finner ut at det med ho andre er bare tull.. men det er selvsagt ønsketenking fra min side. Men noe som jeg tenker er en god grunn til at han skal kunne komme over henne, er at hun flytter til en annen by i sommer/til høsten.. dessuten er hun bare 19 år, han er som sagt 26. Han er flau over aldersforskjellen og sier han lurer på hva som går av han.. han sier også at han ønskte dette aldri hadde skjedd, for vår del... samtidig er han jo interessert i denne dama.... shit, vanskelig!!

Gjest Gjest
Skrevet

Har også opplevd en som ville "finne ut av".... samtidig som han ville fortsette å være sammen med meg.

Jeg blir så forbanna når jeg hører om sånt. De er bare ute etter å sikre seg!

Hva om du da går og venter og tenker at det jobbes jo med forholdet for din del... og så finner han ut at han heller vil satse på den andre... da står du der og føler deg skikkelig dum!

Du kan vel nesten være sikker på at det er det han vil velge fordi han ikke vil klare å la være. Deg kjenner han jo og der vet han hva han får. Det gjør han ikke i forhold til den andre og det er spennende!

Jeg hadde ikke giddi og det gjorde jeg ikke med min heller. Jeg sa at hvis det var sånn, så fikk han velge..punktum!

Jeg stakk, han skjønte at jeg ikke aktet å vente til han fant ut av hvem han ville ha, så han endte med å komme tilbake og vi har vært sammen i maaange år nå.

Noen ganger er det det som må til, at vi jenter setter foten ned. Hvis det ikke funker i ditt tilfelle, så er det rett og slett ike liv laga!

Vi finner oss rett og slett i for mye dritt fra disse mennene!

Skrevet

Jeg har jo gitt han beskjed, om at dette må han faktisk bare finne ut av. Han kan ikke få både i pose og sekk. han må velge.

Men det er der jeg lurer på, hvor lang tid skal jeg vente? hvor lang tid skal han få? skal jeg bare pakke sakene og reise, bare noen dager etter at jeg har fått vite dette, og bare spasere rett ut av et 5 år langt forhold, med personen som jeg så for meg jeg skulle dele resten av livet med? Få barn sammen med etc...? Hvordan kan jeg bare gi opp det så fort.. han bør vel få noen dager til å tenke seg grundig om? eller er jeg helt på jordet...?

Gjest Tidssone
Skrevet

Si til ham at dersom han ikke klarer å velge, så velger du for ham. Deretter pakker du sakene dine, eventuelt ber ham pakke sakene sine.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har jo gitt han beskjed, om at dette må han faktisk bare finne ut av. Han kan ikke få både i pose og sekk. han må velge.

Men det er der jeg lurer på, hvor lang tid skal jeg vente? hvor lang tid skal han få? skal jeg bare pakke sakene og reise, bare noen dager etter at jeg har fått vite dette, og bare spasere rett ut av et 5 år langt forhold, med personen som jeg så for meg jeg skulle dele resten av livet med? Få barn sammen med etc...? Hvordan kan jeg bare gi opp det så fort.. han bør vel få noen dager til å tenke seg grundig om? eller er jeg helt på jordet...?

Han snakker som om han er på shopping og må velge mellom to plagg han liker godt.. I et langt samliv er det rom for å bli betatt av andre. Men han karen din har gått for langt. Han har sagt rett ut at han sitter og vurderer å dumpe deg for den andre jenta!

Spar ham bryet og kast ham ut. Selv om det svir som faen så har du i alle fall selvrespekten i behold! Så er det ikke fordi du er for svak at han forlater...!

Ikke gi ham mer tid. Så lenge han sitter og tenker på den andre så får ikke han gjort en dritt. Annet en at du løper en viss risiko for at han sier en ting til deg, og går ut bak ryggen din og gjør noe helt annet. Be ham flytte i dag!

Skrevet

Jeg ville pakket sakene mine, og sagt at han kunne komme til meg når han fant det ut, men jeg sitter ikke og venter på at det skal skje. Ønsker han å finne ut om hun er bedre enn deg, så har han vel egentlig sagt sitt. Han er villig til å gi slipp på deg, for å finne ut om den andre er verdt å satse på. Eller om han mener at dus kal vente til han finner dette ut, så lar du han tråkke på deg, for du kan risikere at han ønsker en fremtid med den andre og velger deg vekk, eller så blir du sittende igjen med han.

Jeg ville gått, så fikk han finne det ut veldig kjapt, om han skulle hatt en sjangse med meg. Når en annen person opptar så mye av hans interesse, at han faktisk vurderer deg vekk, er han da virkelig den du vil elve med resten av livet?

Skrevet

Jeg ville pakket sakene mine, og sagt at han kunne komme til meg når han fant det ut, men jeg sitter ikke og venter på at det skal skje. Ønsker han å finne ut om hun er bedre enn deg, så har han vel egentlig sagt sitt. Han er villig til å gi slipp på deg, for å finne ut om den andre er verdt å satse på. Eller om han mener at dus kal vente til han finner dette ut, så lar du han tråkke på deg, for du kan risikere at han ønsker en fremtid med den andre og velger deg vekk, eller så blir du sittende igjen med han.

Jeg ville gått, så fikk han finne det ut veldig kjapt, om han skulle hatt en sjangse med meg. Når en annen person opptar så mye av hans interesse, at han faktisk vurderer deg vekk, er han da virkelig den du vil leve med resten av livet?

Skrevet

Jeg ville gått, så fikk han finne det ut veldig kjapt, om han skulle hatt en sjangse med meg. Når en annen person opptar så mye av hans interesse, at han faktisk vurderer deg vekk, er han da virkelig den du vil leve med resten av livet?

Skrevet

Han snakker som om han er på shopping og må velge mellom to plagg han liker godt.. I et langt samliv er det rom for å bli betatt av andre. Men han karen din har gått for langt. Han har sagt rett ut at han sitter og vurderer å dumpe deg for den andre jenta!

Spar ham bryet og kast ham ut. Selv om det svir som faen så har du i alle fall selvrespekten i behold! Så er det ikke fordi du er for svak at han forlater...!

Ikke gi ham mer tid. Så lenge han sitter og tenker på den andre så får ikke han gjort en dritt. Annet en at du løper en viss risiko for at han sier en ting til deg, og går ut bak ryggen din og gjør noe helt annet. Be ham flytte i dag!

Jeg forstår hva dere sier... men... en liten rettelse: Han har IKKE sagt at han vurderer å dumpe meg for denne jenta. Han kjenner henne ikke særlig. Men han liker henne ja, det har han sagt, samtidig som han sier at han like ikke henne BEDRE enn meg...han ville heller aldri gjort noe med denne jenta før det evt var over for vår del, det har vi snakket endel om og han virker ganske klar på det. Jeg har vel egentlig gitt han lov til å snakke med denne jenta (i håp om at han finner ut at hun ikke er noe) men har samtidig satt stramme grenser, og det er han helt med på som sagt...

men jeg tar absolutt til meg det dere sier, og det som har komt av svar så langt er jo ganske enstemmig...jeg må bare bestemme meg jeg også, merker at jeg trolig ikke klarer å bare stikke her og nå, i dag for eksempel. Det er jo et så stort steg å ta... for noe dritt!!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har vært tiltrukket og småforelsket i andre i løpet av forholdet mitt til mannen min. Jeg har liekevel aldri ønsket å handle på det og det har ikke vært noe problem for meg å overse de følelsene. Jeg har alltid visst at det er mannen min som er den beste, og at følelser for andre ikke kan overskygge alt det vi har byggd opp sammen via mange år. Følelser for andre er ikke annet enn en biologisk tiltrekkning, som aldri kan konkurrere med kjærlihget som har vokst i ti år.

Din kjæreste følelsr tydeligvis ikke på samme måte. Om det ikke blir dennne jenta så blir det den neste. Han er tydeligvis på utkikk og åpen for at det finnes noen som er bedre for ham enn deg. Jeg VET at det ikke finnes noen som er bedre for meg enn mannen min. Kjæresten din vet altså ikke dette, og er på utkikk etter noe bedre. Hva sier dette deg om forholdet deres? har du da et solid forhold til kjæresten din som kan vare livet ut? Hva får deg til å tro at dette ikke kommer til å gjenta seg senere?

Jeg hadde flytta, og ikke sett meg tilbake. Han kommer mest sanndynlig også til å komme krypende tilbake til deg når han innser at han kanskje er på et annet sted i livet enn denne andre jenta. Da må du igjen tenke på at han var på utkikk etter noe som var bedre enn deg og at du ikke kan være sikker på at han ikke kommer til å stikke neste gang han tror han finner noe bedre også.

Skrevet

Må bare få lagt til en opplysning til. Han har sagt at han ikke ser for seg et forhold med hun, og at det mest sannsynlig ikke kommer til å skje. Men at han ikke vet før han blir bedre kjent med hun..

En annen opplysning: Han sier at han ikke vil gjøre det slutt med meg, han er bare usikker på om det er oss to forever.. han vil finne ut av ting og håper at alt skal ordne seg..

I går snakket vi om at vi skulle takle dette i lag..for vi snakket om å ta en pause mens han skulle finne ut av dette. Men da kom vi vel egentlig fram til at ting ikke ble lettere om vi var hver for oss, men at vi skulle takle dette i lag... men kanskje er det best om jeg stikker, jeg vet rett og slett ikke. Jeg takker for svar så langt og tenker grundig igjennom det dere har skrevet..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvordan skal dere kunne være sammen hele livet, hvis han løper rundt slik etter 5 år så fort han blir sjarmert? Hva man må gjøre er å OVERSE den lille forelskelse, og ikke være i nærheten av den det gjelder. Jo mer kontakt som oppsøkes, jo værre blir det, selv om det kan friste. Han har tydligvis latt det fare med, og hørt på hormonene sine. Ikke tenkt på hva dere to har sammen, og han tror noen andre kan være bedre enn deg.

Jeg hadde stukket.

Skrevet

Du sier at han ikke vil gjøre noe med hun så lenge dere er i lag, men etter som jeg kunne forstå i innlegget ditt så har han jo fortalt henne at hun er sjarmerende.. Kanskje det bare er meg, men jeg syns det er et dårlig tegn..

Jeg vet hvor vanskelig det er, men vær veldig nøye på at du ikke blir utnyttet og brukt som sikkerhet.

Skrevet

Ikke la han tråkke over hele deg! STILL KRAV!

Dersom han bare kan feie deg til side og ikke bry seg om deres forhold fordi han heller vil bli kjent med denne nye jenta; vil du fortsatt ha ham?? Hva skal du med en mann som ikke vil ha deg? Som så lett bare kan snu ryggen til det dere har sammen,drite i deg og dine følelser, og bare gå sin vei? Hva om han kommer tilbake etter at han fant ut at denne jenta var ikke noe for ham? Skal du "ta han tilbake" da? Hva med de 200 andre interessante jentene han kommer til å treffe iløpet av livet? Skal du vente på ham mens han blir kjent med de også? Hva med din egen trygghet og tillit til ham?

Du vet best svarene på dette selv....

Gjest AnonymBruker
Skrevet

TS, du bare lurer deg selv. Du må gå, og da blir han tvunget til å gjøre et valg. Som andre over her sier, mn møter flere sjarmerende mennesker i løpet av livet. Om du sier dette er greit, vil det ikke bli noe bedre neste gang.

Skrevet

Jeg har faktisk reist.... er innom jobb på data og skal snart reise til ei venninne og vere der noen dager.

Sa til han at vi får snakkes og finne ut hvordan vi skal ordne ting, reint praktisk å sånn.. får ta det etterhvert. Han sier at han skjønner at jeg reiser.. samtidig sier han at han vil finne ut hva det er for noe det med denne jenta.. så det lover jo ikkje så bra, nei..

han får finne ut hva han vil, men jeg kan ikke sitte hjemme å vente på et svar nei, så jeg har reist..

utifra det som er skrevet her, har jeg nok gjort det rette. Og jeg er overbevist om at dette er mest riktig for min egen del.. takk for svarene deres. Så får vi se hva som skjer fremover, det finnes vel en måte å takle det på, selv om alt er svart og trist akkurat nå.....

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Først vil jeg si at du er en kjempetøff jente som tør å ta steget ut og flytte fra han:)Jeg skulle ønske jeg hadde like mye guts som deg.

Deretter vil jeg gi deg en klem, for du kan ikke ha det heilt greit akkurat nå... :klemmer:

Jeg håper du klarer å stå på ditt, for det han gjør mot deg er IKKE GREIT!

:kjefte::nei:

Jeg håper det går bra med deg, og fortell oss gjerne hvordan det går med deg:)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Trist å høre at det ble sånn, men jeg tror du har gjort det riktige. Det er jævlig kjipt, jeg tipper ikke de neste ukene dine blir så lette, men jeg er glad for at du satte ned foten å stilte krav. At han faktisk sa at han ville finne ut hva det var med denne jenta, (etter at du sa du skulle reise) betyr bare at han mest sannsynlig var enig i at det var en klok avgjørelse av deg.

Nei, LOVE HURTS! Håper det går bra med deg i hvertfall. :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...