-Englefjes- Skrevet 16. juni 2010 #1 Skrevet 16. juni 2010 På grunn av lite gulvplass på badet må vi ha stellebord oppå badekaret. Vegghengt stellebord er uaktuelt siden vi ikke vil borre i flisene, og stelling på gulv går ikke med mine ødelagte håndballknær, som ikke tåler å støttes på hardt flisgulv flere ganger daglig. Vi har til nå brukt dette stellebordet fra Bagnotime. Jeg kjøpte det som høygravid, og var nok langt inne i ammetåka allerede siden jeg glemte å sjekke om det var plass nok til å trekke det ut slik at badebaljen kan benyttes. Det er ikke nok plass siden badekaret vårt er litt kortere enn standardbadekar, og badebaljen er derfor helt ubrukt. Vi har derfor badet jenta vår i vasken frem til nå. Men nå er vasken for liten, og vi ser på om vi kan finne en annen løsning for stelling og bading på badet. Er det noen som har erfaring med andre stellebord med eller uten badebalje (fortrinnsvis uten. vi kan bruke en annen badebalje) som kan settes på badekar og som ikke tar så stor plass? Stellebordet må lett kunne løftes av badekaret når vi skal bruke karet selv (vi dusjer oppi badekaret). (Stellebord andre steder enn på badet er ikke aktuelt nå, så stellebord på soverom f.eks utgår.)
Luva Skrevet 16. juni 2010 #2 Skrevet 16. juni 2010 Har ikke noen råd til deg, men følger med her i håp om å få noen tips selv. Har nemlig et lite bad selv og funderer om stelling over badekaret er en løsning. Hvordan har det fungert til dere? Liker du et slikt stellebord? Mye arbeid/vanskelig å fjerne det når dere skal dusje? (sorry at jeg spør og graver, men lurer veldig på slike ting for tiden )
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. juni 2010 #3 Skrevet 16. juni 2010 Noe som dette kanskje? Jeg har vurdert det selv, men synes det er vel dyrt for noe man ikke trenger veldig lenge. Har vurdert sammenleggbart stellebord som alternativ.
Honesty Skrevet 16. juni 2010 #4 Skrevet 16. juni 2010 Hva med å bruke en plate (sponplate eller liknende), og ha en løs stellemadrass oppå der?
Ciara Skrevet 16. juni 2010 #5 Skrevet 16. juni 2010 Hva med å bruke en plate (sponplate eller liknende), og ha en løs stellemadrass oppå der? En slik løsning har vi, og det anbefales. Mannen kjøpte en sponplate og skrudde på to lister under slik at platen ikke kan skli av karet (listene butter mot badekarets innervegger). Enkelt og billig.
-Englefjes- Skrevet 16. juni 2010 Forfatter #6 Skrevet 16. juni 2010 (endret) Har ikke noen råd til deg, men følger med her i håp om å få noen tips selv. Har nemlig et lite bad selv og funderer om stelling over badekaret er en løsning. Hvordan har det fungert til dere? Liker du et slikt stellebord? Mye arbeid/vanskelig å fjerne det når dere skal dusje? (sorry at jeg spør og graver, men lurer veldig på slike ting for tiden ) Jeg synes det fungerer bra. Når vi skal dusje drar vi et bare av slik at det står halvveis oppe på badekaret og halvveis oppe på toalettet som står rett ved siden av. Noe som dette kanskje? Jeg har vurdert det selv, men synes det er vel dyrt for noe man ikke trenger veldig lenge. Har vurdert sammenleggbart stellebord som alternativ. Jeg har sett det, men synes også at det er litt dyrt. Men man kan jo selge det etterpå også, om man ikke har behov for det igjen senere. Hva med å bruke en plate (sponplate eller liknende), og ha en løs stellemadrass oppå der? Vi har tenkt på det, men det blir jo veldig lavt? :klø: Endret 16. juni 2010 av -Englefjes-
Nienna Skrevet 16. juni 2010 #7 Skrevet 16. juni 2010 Jo, det blir veldig lavt, men en standard krakk fra steder som europris ol gjør at det blir ganske grei høyde når man setter seg ned. Etter ett uhell på isen i vinter klarte ikke jeg vinkelen når jeg stod, men den er helt flott når jeg sitter. Og da holder vi ut lengre og, og det blir masse, masse moro på stellebordet av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå