Gjest 2barnsmamma Skrevet 16. juni 2010 #1 Skrevet 16. juni 2010 Vi har en sønn på 2,5 år som vi har prøvd flere ganger å avvenne med bleier. Vi begynte i vinter med å sette han på do, og med klistremerker som belønning hver gang han satt på do. Kom det noe ut, så var det vill jubel og mye skryt. Dette gikk helt fint til den dagen han bæsja på do. Etter det ville han ikke sitte på do noe mere, og vi ville ikke presse han, så vi har bare spurt innimellom om han vil sitte på do. Sier han nei, så setter vi han ikke der. Så begynte vi for en uke siden å ta av han bleien på ettermiddag og kveld, etter han kommer hjem fra barnehagen, og satt han på do etter hvert måltid, og beskjed om å si ifra til oss om han måtte tisse eller bæsje. Han sier ifra idet han gjør det, men ikke før. Jeg kan spørre han om han må tisse, så sier han nei, også går det et minutt så har han tisset på seg. Kan det være for tidlig? I og med at det virker som om han ikke merker at han må på do. Det blir myyye skift for tiden, men det går ikke noe fremover. Når sluttet deres gutter med bleier og hvordan gikk dere frem med avvenningen?
Piper Skrevet 16. juni 2010 #2 Skrevet 16. juni 2010 Jeg tror ikke han er klar for det, og jeg tror ikek det hjelper med belønning om barnet ikke er klar for det. Eldste min sluttet da han var 3, mellomste litt over 2 og minstemann da han var 4 på dagtid og 6 på natten.
marylinm Skrevet 16. juni 2010 #3 Skrevet 16. juni 2010 ja, de bruker å gi beskjed når de er klare for det. min sluttet i fjor,3 år gammel. først var det mye tull,uhell ol. så vi tok på han bleie igjen. men så var vi på hyttetur i fjor sommer. da gikk han mye med svømme bleier (det kan være ett tips) han kjente at han tissa på seg ol, og etter det ville han slutte med bleie selv. en stund etterpå sluttet han på natten også. å det gikk flott, har ikke vært ett uhell
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå