kaprifolen Skrevet 16. juni 2010 #1 Skrevet 16. juni 2010 Noen her som har mulighet til å hjelpe meg å sette opp en ukesplan med lavkarbomat? Sliter med å få det til pga allergier og at det skal løses praktisk. Mine problemer praktisk: Ikke alltid mulighet til å spise så ofte som jeg burde på jobben. Allergier: Sjømat Paprika Agurk Ubehandlet løk (inkl. purreløk, men tåler hvitløk! varmebehandlet løk i mindre mengder går ok) Ubehandlet selleri Reagerer ved store inntak av melk og banan, selv om det ikke er en allergi Noen som kan hjelpe meg, da jeg begynner å bli litt desp i forhold til å lage meg en plan som funker?
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. juni 2010 #2 Skrevet 16. juni 2010 Er disse matvarene så vanskelig å holde seg borte fra når man lager maten selv? Jeg går på lavkarbo og spiser litt paprika, agurk og løk, men kun fordi jeg synes det er godt. Eksempel på dagsplan: Frokost: Lavkarbobrød med masse kjøttpålegg. Bruk tomat eller annen grønnsak som pynt og ekstra næring. Lunsj: Eggerøre fra i går sammen med utvalgte grønnsaker og litt bacon, eller en salat etter egen smak. Middag: Svin, storfe (gjerne kjøttdeig) eller kylling med utvalgte grønnsaker. Pass på karboinnholdet. Du kan også lage pizza med lavkarbobunn, tacos med egen krydderblanding og lavkarbolefser osv. Mellommåltider: En ølkorv (disse lange tynne pølsene pakket i plast), en neve mandler/hasselnøtter, en skive kjøttpålegg med litt majones (ikke lett-variant), en rull av salatblad og kjøttpålegg, et kokt egg osv. Ostechips er godt som snacks. Legg noen skiver ost (sjekk at osten har 0 karber, det gjelder de fleste faste oster tror jeg, i hvertfall er Jarlsberg trygg) på et bakepapir i mikroen, krydre etter egen smak. Kjør på full guffe i 3-4 minutter. Ta ut, vent noen sekunder og vips har du sprø ostechips som kan brukes som snacks.
Kosteskaft Skrevet 16. juni 2010 #3 Skrevet 16. juni 2010 www.lavkarbo.no Masse oppskrifter, råd og forklaringer på alt mulig som har med kroppen og gjøre. Men var ikke så vanskelige matvarer å utelukke da. Melk og banan trenger du ikke på lavkarbo. Er litt avgjørende hvilken rettning innen lavkarbo du tenker deg. Men fritt kan du spise: - alt kjøtt, fugl, fisk (hvis du tåler noen av typene) - fett, olje, smør (finnes melkefri) - litt youghurt naturell, alpro soya smaker youghurt men er uten melk) fløte (finnes også melkrefri) - masse grønnsaker, salater, etc. Velg de som vokser over jorden, de har minst stivelse/karbo. Alt annet er OK. - bringebær har lav kh Så hvis du legger deg på feks Lindberg, så kan du spise Lindberg lavkarbo brød, eget bakt brød, linser, bønner, bær, fullkornsris/pasta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå