winge Skrevet 15. juni 2010 #1 Skrevet 15. juni 2010 Hele historien starter med at jeg hadde fest på lørdag. Søndag morgen våknet jeg opp, og så at det hadde kommet en svær sprekk tvers igjennom mitt veggmonterte toalett, i fremfre del av skåla, heldigvis over vannet. Under toalettet er sprekken enda mer fremtredende, og det ligger små "skall" av porselen på gulvet. I ettertid har det kommet frem, blant annet, at noen har dultet borti et luktelys i glass (på størrelse med et vanlig vannglass), sånn at det har falt oppi toalettet. Selv sår jeg tvil rundt denne teorien, i og med at luktelyset selv ikke er knust, og sprekken som sagt er mer fremtrendende på undersiden, ikke oppi. Har noen peil på hva som skal til / mtp vekt og kraft, for at en sånn sprekk skal kunne oppstå?
Gjest AnonymBruker Skrevet 15. juni 2010 #2 Skrevet 15. juni 2010 Ajaj, her har noen sprengt dassen i ordets rette forstand. Er vel en eller annen svær kar som har knekt dassen, eventuellt en eller annen dame som har stått oppå dolokket for å se seg i speilet. Hva som skal til for å ødelegge et vegghengt toalett aner jeg ikke men jeg antar at det skal mindre til enn med et sokkeltoalett? Den teorien du har fått servert hadde jeg også avvist i mitt stille sinn rimelig raskt.
slask Skrevet 16. juni 2010 #3 Skrevet 16. juni 2010 Et luktelys på 3-400 gram må enten ha god fart og/eller treffe veldig "riktig" for å skade porselenskåla, men jeg vil tro det er mulig. Står det i glass eller metallbøtte? Bare selve stearinkladden vil nok aldri klare det alene.
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. juli 2010 #4 Skrevet 19. juli 2010 Jeg spurte en gang en rørlegger ang noe lignende, det gjalt en servant som hadde sprukket oppi. Han sa at hvis noe spist detter oppi, eller noe med kant og treffer ett punkt der det er spenn kan det knuse. Om det er riktig eller ei, det kan jeg ikke svare på.
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. juli 2010 #5 Skrevet 19. juli 2010 Jeg mistet et krus ned på en porselensvask en gang. Kruset datt videre ned i søplebøtta. Kruset var like helt og vasken var knust. Dette var i et nytt baderom. Ja, så det er mulig med maks uflaks.
Blowers daughter Skrevet 19. juli 2010 #6 Skrevet 19. juli 2010 Farmor mistet en parfymeflaske i et vegghengt toalett en gang. Parfymeflaska var like hel, doen sprakk. Så ja, det er mulig om man treffer på rett sted.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå