Gjest Borgny Skrevet 15. juni 2010 #1 Skrevet 15. juni 2010 Hei. Jeg sliter noe voldsom med å forstå jenta jeg bor sammen med om dagen. Hun peser meg for det aller meste. I går toppet det seg helt. Grunnen til at hun ble "ond" er at jeg ville skylle av meg i dusjen etter at vi hadde hatt sex. Hun sliter med en infeksjon i underlivet om dagen, noe som medfører at jeg får et hvitt belegg på pikken etter samleie. Dette er helt ufarlig, og gjør meg ikke noe særlig. Men akkurat i går ville jeg skylle av meg fordi jeg skulle på jobb rett etter vår hyrdestund. Dette tolker hun dithen at jeg skal ut å ha sex med andre. Det er jo helt absurd. Hun lager kort sagt et helvete. Hun setter hele forholdet på spill. For at jeg tok en rask dusj etter sex! Hun vil overhodet ikke snakke med meg og sier jeg ikke fatter noen ting. Jeg tenker da at her er det noe som ikke stemmer. Enten så er hun psykisk syk eller så vil hun bli kvitt meg og lager faenskap ut av dette. Hun påstår at det er helt unormalt å gå i dusjen etter sex. Stemmer det? At man ikke skal kunne ta sine egne vurderinger angående sin egen intimhygiene? I så fall har jeg mye å lære. Det virker kanskje patetisk for dere at jeg må gå til kvinneguiden for råd om dette, men saken er at jeg elsker jenta mi og nødig vil miste henne. Dette ene eksemplet med dusjen etter sex er bare ett av maaange. Det er det som gjør meg så fortvilet. Stor sett hver eneste dag er det en ny ting å lage bråk om. Så blir jeg litt forbannet på meg selv. At jeg i godt voksen alder ikke klare å få det til.
Kråkesaks Skrevet 15. juni 2010 #2 Skrevet 15. juni 2010 Det eneste rare du har gjort her er å kalle deg Borgny. Det er da ingenting galt i å dusje etter sex.
Gjest Mann45 Skrevet 15. juni 2010 #3 Skrevet 15. juni 2010 Tror hun har et problem her, ja. Hvis hun tror at din vask av kuken din etter samleie har å gjøre med at du har deg med andre har hun et problem.
Rumohra Skrevet 15. juni 2010 #4 Skrevet 15. juni 2010 Det eneste rare du har gjort her er å kalle deg Borgny. Det er da ingenting galt i å dusje etter sex. HAHA! Er enig med Het Potet her. Det er mulig jenta di kunne trenge profesjonell hjelp, da det tydeligvis er et og annet som ikke stemmer helt.
Gjest Bertil Skrevet 15. juni 2010 #5 Skrevet 15. juni 2010 Ja det med navnet Borgny var kanskje litt spesielt..hehe.Selv om det har sine grunner til at jeg kalte meg akkurat det, så bytter jeg herved navn til Bertil
Gjest AnonymBruker Skrevet 15. juni 2010 #6 Skrevet 15. juni 2010 Det jeg leste nå minte meg om min bestevenninne (vel, bortsett fra sex-parten selvfølgelig), og jeg lover deg, det gjør at man over lengre tid blir mer og mer deprimert og usikker på forholdet man har seg i mellom. Hun tok all energien fra meg, og jeg ble til slutt psykisk sliten. Jeg har nå sluttet all kontakt med henne, og har det selv mye bedre nå. Dette ble fortalt i grove trekk, er ikke sikkert du reagerer slik, eller at det ender i samme retning.
Gjest hogwash Skrevet 15. juni 2010 #7 Skrevet 15. juni 2010 Det eneste rare du har gjort her er å kalle deg Borgny. Det er da ingenting galt i å dusje etter sex.
Brassy Skrevet 15. juni 2010 #8 Skrevet 15. juni 2010 Det jeg leste nå minte meg om min bestevenninne (vel, bortsett fra sex-parten selvfølgelig), og jeg lover deg, det gjør at man over lengre tid blir mer og mer deprimert og usikker på forholdet man har seg i mellom. Hun tok all energien fra meg, og jeg ble til slutt psykisk sliten. Jeg har nå sluttet all kontakt med henne, og har det selv mye bedre nå. Dette ble fortalt i grove trekk, er ikke sikkert du reagerer slik, eller at det ender i samme retning. Trådstarter her. Jeg føler meg fryktelig sliten om dagen. Jeg kan fort få problemer om ikke dette tullet tar slutt snart. Det er hele tiden nye ting man må forklare eller forsvare. Og når jeg forklarer så blir det overhodet ikke forstått. Da får hun bare vann på mølla og trår til enda hardere. vet pokker ikke hvordan jeg skal gripe dette an. Et eksempel til: En søndag for noen uker siden ble jeg plutselig kjempetrøtt pga lite søvn og spurte henne om det var greit at jeg tok meg en times lur før jeg skulle på jobb kl 22. Svaret jeg fikk? "du burde kanskje ikke hatt barn". Hæ? Jeg har en datter fra et tidligere forhold og denne helgen hadde jeg henne. Hun mente faktisk i fullt alvor at siden jeg ble så trøtt på søndag ettermiddag så burde jeg ikke ha barn. Ganske utrolig synes jeg. Hadde mest lyst til å gi henne huden full, men strakk meg til å spørre henne hva hun var laget av. Dette tok hun som et overgrep fra min side. At jeg kan spørre om noe slikt! Hun sier at jeg ikke tåler å høre hennes mening om noen ting. Ok..Her bruker hun store deler av vår tid sammen til å prate vås, så sier hun at jeg ikke tåler å høre hennes mening. Har sikkert hundre slike eksempler.. Takker for dine synspunkter. Skal tenke meg nøye om. Orker snart ikke dette mer.
Gjest hogwash Skrevet 15. juni 2010 #9 Skrevet 15. juni 2010 Slike dramaqueens er bare å gi opp i mine øyne.
Strenge Frk.Gerd Skrevet 15. juni 2010 #10 Skrevet 15. juni 2010 Enig med Hogwash og andre her.. dama her virket ikke helt riktig nagla! :S
Brassy Skrevet 15. juni 2010 #11 Skrevet 15. juni 2010 Slike dramaqueens er bare å gi opp i mine øyne. Mulig du har rett. Men hun er ikke slik HELE tiden. Innimellom alt tullet kan hun være en drøm av en kvinne. Men jeg vet aldri hva hun kan finne på neste gang. Hun er så forbasket destruktiv i sin tankegang. Etter min mening har livet nok av virkelige utfordringer om ikke man skal konstruere problemer.
Bloodless Skrevet 15. juni 2010 #12 Skrevet 15. juni 2010 Hun kommer bare til å bli verre med årene. RUN! SAVE YOURSELF!
Brassy Skrevet 15. juni 2010 #13 Skrevet 15. juni 2010 Denne tråden skulle vel strengt tatt vær postet under samliv og relasjoner. Dere får ha meg unnskyldt, jeg er en fersking her Men takk for at dere har gitt meg tilbakemeldinger. Kanskje moderator kan flytte tråden til rett sted?
Gjest lilja Skrevet 16. juni 2010 #14 Skrevet 16. juni 2010 Går hun på p-piller? I så fall kunne du jo foreslått om dere skulle ha prøvd å byttet prevensjonsmiddel? Vet at det er en del jenter som blir veldig kranglete og gretne i perioder av å gå på hormonell prevensjon, så det kan jo være verdt et forsøk i det minste. Du bør nok helst ta dette opp med henne på en rolig måte en dag hun er i godhjørnet, så ikke dette blir enda noe hun kan hisse seg opp over... Lykke til!
Brassy Skrevet 16. juni 2010 #15 Skrevet 16. juni 2010 Går hun på p-piller? I så fall kunne du jo foreslått om dere skulle ha prøvd å byttet prevensjonsmiddel? Vet at det er en del jenter som blir veldig kranglete og gretne i perioder av å gå på hormonell prevensjon, så det kan jo være verdt et forsøk i det minste. Du bør nok helst ta dette opp med henne på en rolig måte en dag hun er i godhjørnet, så ikke dette blir enda noe hun kan hisse seg opp over... Lykke til! Hun går ikke på p-piller. Så det har nok ingenting med hormoner å gjøre. Hun har masse vond ballast fra barndommen som hun sliter med. Det har jeg selvfølgelig forståelse for, men jeg ser ikke helt hvorfor hun skal være bitchy mot meg av den grunn. Det grenser nesten til galskap alt hun finner på. Her om presterte hun å bli forbanna på meg fordi hun så et bilde av Christina Aquilera i Se&Hør. Da ble jeg fortalt et sannhetens ord om det var sånne damer jeg tenner på. Når vi ser på TV sammen så må jeg se bort hver gang det viser seg en kvinne på skjermen. Hvis ikke blir jeg kryssførhørt om jeg kunne tenkt meg å knulle den eller den. Forbanna slitsomt i lengden. Det hører med til historien at ikke vi er ungdommer heller. Jeg har passert 40.
Gjest Vanndråpe Skrevet 16. juni 2010 #16 Skrevet 16. juni 2010 Tror kanskje det er på tide å revurdere det forholdet. Selv om hun kan være bra til tider, er det verre at hun sliter deg ut psykisk med å anklage deg. Sett et ultimatum, enten må du få leve et normalt liv eller så er det over! (dermed basta!)
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. juni 2010 #17 Skrevet 16. juni 2010 Gi henne masse bekreftelser på at du elsker henne, at hun er den peneste du vet om osv. Fortell henne at du ikke orker å ha det slik lenger, enten må hun begynne å stole på deg ellers så går du.
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2010 #18 Skrevet 17. juni 2010 Mulig du vil ha utbytte av å lese på denne siden. http://shrink4men.wordpress.com/2009/01/21/relationships-with-borderline-narcissistic-personality-women/
Gjest i Grosny Skrevet 17. juni 2010 #19 Skrevet 17. juni 2010 Bertil (Ts), har du tatt over min X? Svarer hun på komplimenter "det sier du til alle damer". Det er nok ikke henne, men noe ligner. Noen damer sliter hardt med sjalusi. Dette kan de ikke noe for, og det setter igang mye vonde dumheter. Jeg vet ikke helt hvordan man skal takle det, men tror at trygghet og ro er en strategi. Diskusjoner er muligens dødfødt. Gi henne mye kos, og nyt henne og livet. Er det noen av dere andre som har klart å bearbeide sjalusiproblemer godt? Hvordan?
Gjest I Grosny Skrevet 17. juni 2010 #20 Skrevet 17. juni 2010 Spør henne om hun frykter at du får lyst på andre damer. Er hun ærlig, og kjenner seg selv, så svarer hun ja. Da sier du at hvis det skjer, så er det fordi jeg blir sliten av hele tiden å passe meg, og være helt på tuppa, og vite at du kan klikke når som helst for en misforståelse eller småting. Si at måten hun kan sikre forholdet på er å roe seg ned, og tro på deg 100 %. Klarer hun det, så blir det absolutt trygt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå