Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er veldig glad i sminke og sminker meg så godt som daglig, ihvertfall på vinterhalvåret. Elsker også å leke med øyenskygger og slikt, men føler ikke jeg får det helt til.

Jeg bruker mest mørke farger når jeg sminker øynene, fordi jeg kler en sotet look, lys øyenskygge føler jeg ikke gjør så mye for meg. Så har en del mørke farger. Har blå øyne, og de fargene på skygge jeg varierer med er mørk blå, mørk lilla (mot rosa) og mørk brun/mørk gull. Disse er i duo med en lysere highlight-variant av samme farge og er dyre og ordentlige, så de sitter fint på.

Problemet kommer når jeg legger det på, føler det bare ser skittent ut, eller at jeg har fått meg en blåveis.. Prøver å legge med mørk kant nederst mot vippekanten, higlight i de innerste øyekrokene og mørkere i globalen. Ser også sminkevideoer som bare det, men finner ikke noe tips for akkurat dette.

Blir veldig brun på sommeren, selv om jeg egentlig er ganske lys i huden, og da synes fargene enda dårligere ..

Skulle gjerne virkelig fått fram fargen på øyenskyggen og fått øynene til å gnistre ;)

Noen som har råd, evt. linker? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å bruke en primer under? Det hjelper veldig :)

Ellers tenker jeg på om du bruker en for stor kost, eller en skitten kost - sånn at du bare legger på en sammenblanding av farger.

Skrevet

Som sagt ovenfor: Primer! Men om du ikke har det tilgjengelig for øyeblikket kan også brunkrem eller flytende dekkkrem gjøre susen! :)

Skrevet

Ja, kan nok hende det er mangel på primer. Lagde en tråd her om det og fikk anbefalt en, så er bare å få bestilt.. :) Håper det hjelper.

Og for stor kost kan nok også stemme. Bruker de små "svamp-kostene" som følger med i pakken, og en større kost til å "blande", men tror ikke de er spesielt gode hjelpere noen av dem..

Skrevet

Kjøper du deg en primer og noen skikkelige sminkekoster, så tror jeg det blir bra! Svampapplikatorene kan du bare hive rett i søpla, de burde hatt "blåveisgaranti"!

Sigma ss239 er bra for å legge på skygge på lokket

ss219 er bra for under vippekanten nede + i globalen (her er ss226 også bra (litt større)).

ss217 er en god blendekost. Mange bruker også denne for påføring i globalen. for meg blir den litt for stor til det.

Disse selges enkeltvis på http://allcosmeticswholesale.com/sigma.html både i vanlig størrelse og i reisestørrelse.

Skrevet

Supert! Har sett flere sminkebloggere og slikt som bruker Sigma, så kanskje jeg skal få meg noen sånne.

Den kosten jeg har er fra YSL og heter Les Experts Shade Blender Brush 3, antar denne er grei? Men har ikke noe sammenlikningsmateriale.

Så hvis den jeg har er brukbar og jeg skaffer meg ss239 og ss219 er jeg vel et godt stykke på vei? :)

Skrevet

En annen ting jeg lurer på er hvordan dere som bruker mye ulike skygger gjør det med kostene deres? Har dere ulike koster til ulike farger, vasker dere dem mellom hver farge? Eller hvordan fungerer det?

Da tenker jeg f.eks. på når jeg har brukt lillafarger en periode og går over til gull.

Skrevet

bare escentuals har en som heter "quick dry" eller lignende som du kan spraye på et papir og når det har tørket, så kan du tørke penselen der så skyggen går av. Det går også an å ha flere like koster til veldig ulike farger :)

Skrevet

http://www.makeupgeek.com/

Mye gode tips :)

Når det kommer til koster - de som ikke tåler å vaskes har jeg hauevis av slik at jeg bytter og tørr rengjør dem. de andre vaskes med shampo med jevne mellomrom :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...