Gå til innhold

kvinnestr 42 er ikke alltid 42

Miss Puddel

Anbefalte innlegg

Når jeg kjøper for eksempel jeans kan jeg ende opp med bukser i alt fra str 40 til 44 alt ettersom snitt og modell, selv innen samme butikk, mens mannen min kan alltid kjøpe samme størrelse, og trenger ikke prøve tøyet en gang, hvorfor er det slik?

Og det er jo ikke en gang alltid at det er forskjellige butikk-kjeder som har forskjellige størrelser, jeg har til og med opplevd det størrelsesforskjellen i samme butikk?

Flere som ergrer seg, og er det noen som har et fornuftig svar på hvorfro det skal være så stor forskjell på dameklærs størrelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er jo alle forskjellig skapt. Om jeg er litt større over hoftene og du er litt større rundt midjen vil jo bukser sitte forskjellig på oss, selv om vi i utgangspunktet bruker samme størrelse. Vi kvinner kjøper også gjerne bukser som sitter godt på, så vi har ikke samme slingringsmonn som menn der. Så har vi jo også stretch-fella hvor man lett får på seg størrelse 40, og så blir man irritert når man prøver en uten stretch og må opp en størrelse eller to - "Herregud da, jeg bruker jo egentlig 40. Små i størrelsen disse buksene, altså" :fnise:

Jeg irriterer meg av og til over dette selv. Bruker vanligvis 36-38 i bukser, men på BikBok er jeg plutselig størrelse XL. På den annen side er det dumt å henge seg opp i at tallet på lappen er "feil". Man bør jo kjøpe den buksa som sitter best på, ikke den som passer og er "riktig" størrelse. Jeg har nesten sluttet å sjekke størrelsen som står på, jeg bruker heller øyemål og da treffer jeg som regel bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er liksom ikke det at det er så farlig hva som står på lappen, det er mer det at det er slitsomt når man skal finne klær som passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Kanskje mannen din er bare ikke så nøye på hvordan klærne hans sitter. For at typen min kjøper tskjortene i størrelsene M til XL, kommer an på merke, og boksere i størrelsene L eller XL, kommer også an på butikken. Så nei, manne-størrelsene varierer like mye som kvinnestørrelsene, etter min erfaring.

jeg selv har toppene i størrelsene fra XS til M, og bukser i størrelsene 34, 36 eller 26, 27, 28 hvis det er jeans. :ler: Er så vant til det at jeg nesten alltid tar 2 størrelser av hver ting med meg på prøverommet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...