Gå til innhold

Når han er for pen....

Anbefalte innlegg

Gjest Carleigh-Ann
Skrevet

Skjønner godt hvordan du har det. Problemet er nok at vi jenter på en måte "konkurrerer" oss imellom. Vi vil være penest etc. Kjæresten min som er fra Argentina, er så utrolig kjekk, alle jenter slenger seg etter han og det er sykt irriterende. Han får hele tiden høre hvor pen han er, og det er ikke så kult for meg å se disse små, tynne bertene prøve seg på han. Men! Disse gutta har valgt oss fordi de liker oss. Som kjæresten min sier, det er ikke bare utseendet det kommer an på, det må være humor, personlighet og intelligens også.

Det utrolige er jo at kjæresten min skjønner ikke hva jeg ser i han, og han blir sjalu hvis jeg snakker med andre gutter... så gutter er like usikre som oss jenter, uavhengig av utseendet tror jeg :)

Gjest Nanette
Skrevet

Du sa han har et sexy yrke, hva slags yrke er det, da? Kanskje han har slått seg til ro nå, med deg. :) Stol på han og se hvordan det går er mitt råd.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er da slik de fleste gutter tenker om sine kjærester.. jenter blir da sjekket opp oftere og får mye mer oppmerksomhet enn gutta. Aldri hørt en gutt gjøre et poeng ut av det tidligere.

Skjønner hvorfor du reagerer, men forstår ikke problemet.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke det at jeg ikke stoler på ham, han er virkelig en god gutt og vennene hans har sagt at jeg ikke har noe å være redd for fordi han virkelig liker meg.

I begynnelsen fniste jeg og nikket, men nå begynner jeg å bli lei av at alle (både venner, kollegaer, familier og tilfeldige folk som har sett oss sammen) sier "kjæresten din er SÅ SYKT PEN!" og "XXX er bare så latterlig kjekk, du er så heldig!" i masse variasjoner. Jeg hører at andre jenter/damer fniser når han er i nærheten og smugkikker på ham og jeg vet at han blir sjekka opp hvor enn han går.

Jeg er ekstremt i mot utroskap, men jeg kan faktisk forstå følelsen av å trenge bekreftelse at man selv er tiltrekkende når den andre parten får all oppmerksomheten (jeg kommer dog ALDRI til å være utro, bare så dere ikke tror det).

Det er egosnakk, men man føler seg litt liten til tider og ønsker at noen skal se meg også, ikke bare han. Men det er ingenting jeg kan gjøre bortsett fra å slå opp og finne meg en "normalt pen" mann, men det vil jeg ikke for han er så utrolig bra på alle mulige måter.

Skrevet

Du må prøve å snu tankegangen din. Tenk heller hvor heldig du er, selv om han kunne få hvem han ville, så ville han ha deg. Og det er det nok en grunn til. Neste gang noen påpeker hvor pen han er så er det jo bare å smile og tenke hvor bra det er at han er "din". Hvis du grubler for mye på dette så vil det gnage på deg, og det vil da gnage på forholdet.

Ikke bekymre deg, du har en fantastiks kjæreste som synes du er fantastisk, tenk hvor heldig du er! Det er flere som ikke har orket et slikt forhold og endt det, og i ettertid tenkt hva i alle dager som feilte dem. Ikke gå i den fella.

Hva hadde du svart en venninne som kom til deg med samme problemstillig? Sikkert at hun ikke skulle bry seg, men heller tenke at det må være noe bra med henne. Det samme gjelder deg.

Og som flere andre nevner så er ikke utseende alt. Man er ikke overlegne andre fordi man har et pent utseende. Det kan til og med være negativt, for da ser ofte folk bare det ytre, og det er lett og bli brukt.

Så må jeg også si meg enig i den som skrev at det hadde vært værre om vedkommede ikke var vandt til slik oppmerksomhet, da er det lettere å bli veldig smigret. Men kjæresten din er vandt til slikt (og virker ikke som det betyr allverden for han) og da ser han ikke på det som noe veldig stort.

Tenk positivt! Og lykke til :)

Skrevet

Husk at han har valgt deg. Kanskje du er penere enn du selv føler deg, både utenpå og som person, noe er det uansett som gjorde at han falt for deg :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Så eneste grunnen til at min mann er trofast hos meg er at han ikke sjekkes opp daglig? dont think so. Høres ut som om menn ikke har egne tanker, at de bare følger etter de som kaller dem til seg, men menn har også følelser, noen har moral og integritet også. Ikke alle har det, men umoral er heldigvis ikke fordelt etter skjønnhet. Jeg vet om mange stygge gutter som er utro etter noter. Syn og du undervurderer kjæresten din ved å si at du er den mindre pene. Tror du han kun vil være sammen med den objektivt peneste jenta i verden? Hvorfor skjønner du ikke at han er forelska i deg og at han derfor ikke har lyst på andre? Eller tror du han er en drittsekk som er sammen med deg bare for moro skyld og som dumper deg straks han finner noe bedre? Syns du har utrolig dårlige tanker om kjæresten din, liker du ham bortsett fra at han er så pen og populær?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Så eneste grunnen til at min mann er trofast hos meg er at han ikke sjekkes opp daglig? Det har jeg aldri sagt, hvor har du fått det fra? dont think so. Høres ut som om menn ikke har egne tanker, at de bare følger etter de som kaller dem til seg, men menn har også følelser, noen har moral og integritet også. Ikke alle har det, men umoral er heldigvis ikke fordelt etter skjønnhet. Jeg vet om mange stygge gutter som er utro etter noter. Syn og du undervurderer kjæresten din ved å si at du er den mindre pene. Tror du han kun vil være sammen med den objektivt peneste jenta i verden? Hvorfor skjønner du ikke at han er forelska i deg og at han derfor ikke har lyst på andre? Eller tror du han er en drittsekk som er sammen med deg bare for moro skyld og som dumper deg straks han finner noe bedre? Syns du har utrolig dårlige tanker om kjæresten din, liker du ham bortsett fra at han er så pen og populær?

Jeg har ikke sagt noe om pene folk er mer tilbøyelige til å være utro eller ikke, hvor har du det fra??

Nei, jeg tror ikke han vil være sammen med den mest objektivt sett peneste jenta. Jeg tror ikke han er en drittsekk og det siste spørsmålet ditt velger jeg å overse fordi jeg har forklar det allerede.

Dette var ikke spørsmål om hans følelser for meg, det var om at JEG er TEIT fordi jeg føler meg mindreverdig. Da spurte jeg her ang råd til hvordan JEG kunne slutte å tenke slik, ikke få kjeft fordi jeg tydeligvis er overfladisk og tror alle pene mannfolk er utro samt synes typen min er en drittsekk...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Den eneste variablen du trekker fram er penhetsgraden. Hvem av dere er vakrest inni? Kanskje det er deg og han er redd for å miste deg av den grunn?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Jeg hadde nok ikke brydd meg så veldig om det var kun utseendet hans som var bra, men innsiden er minst like pen som utsiden. Han har sagt han ikke kan fatte at jeg var singel mens jeg ble nesten slått i bakken når han fortalte at han ikke hadde kjæreste da vi møttes.

Jeg får vel bare prøve å slappe av, jeg vet han kun vil ha meg og jeg kan ikke tillate meg selv å tenke noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...