lille katt Skrevet 15. juni 2010 #1 Skrevet 15. juni 2010 Ny sommer, ny tråd . Den ultimate solkremen til ansikt skal være - lett som vanlig fuktighetskrem - ikke fet/blank - mulig å bruke mineralfoundation over uten at kosten blir klæddete - høy faktor, men ikke sunblokk (må jo få litt farge også) - god mot pigmentflekker Noen som har gode forslag? Takknemlig for svar!
Gjest AnonymBruker Skrevet 15. juni 2010 #2 Skrevet 15. juni 2010 Tenker du ren solkrem eller ansiktskrem med faktor? Det kommer helt sikkert mange tips om md formulations dagkrem med spf 20, men den syns jeg ikke du skal kjøpe! det er endel ingredienser i den som ikke er særlig bra for helsa! Som dagkrem bruker jeg elizabeth's daughter daily moisturiser spf 15 og er godt fornøyd med den! (http://www.feelunique.com/p/Elizabeths-Daughter-The-Daily-Moisturiser-150ml) Det står at den er for tenåringer, noe jeg ikke er, men hvis man leser på ingrediensene er det ingen grunn til at denne ikke skal kunne brukes i alle aldre!
FruFryd Skrevet 16. juni 2010 #4 Skrevet 16. juni 2010 bareMinerals SPF30 Natural Sunscreen. Den er min beste sol"krem" til ansiktet. Det er egentlig ikke noen solkrem, siden det er i pudderform. Men den kan brukest over all sminke, blir ikke klissete, solfaktor 30 Det er overraskende mye i boksen.
lille katt Skrevet 16. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 16. juni 2010 bareMinerals SPF30 Natural Sunscreen. Den er min beste sol"krem" til ansiktet. Det er egentlig ikke noen solkrem, siden det er i pudderform. Men den kan brukest over all sminke, blir ikke klissete, solfaktor 30 Det er overraskende mye i boksen. Interessant! Ser at det bare er tre forskjellige farger, har du noen tips vedrørende farge? Jeg er verken lys eller medium, tror jeg... Bruker honey light i GloMinerals. Kanskje medium er bra om sommeren?
hilli Skrevet 16. juni 2010 #6 Skrevet 16. juni 2010 bareMinerals SPF30 Natural Sunscreen. Den er min beste sol"krem" til ansiktet. Det er egentlig ikke noen solkrem, siden det er i pudderform. Men den kan brukest over all sminke, blir ikke klissete, solfaktor 30 Det er overraskende mye i boksen. Denne bruker jeg også! Det er kjempepraktisk at det går an å påføre solfaktor utenpå sminken utover dagen. Jeg bruker Clinique City Block under foundation, den er ikke klissete og gjør ikke huden veldig blank. Bare Minerals brukes utover dagen hvis sola skulle skinne.
lille katt Skrevet 16. juni 2010 Forfatter #7 Skrevet 16. juni 2010 Denne bruker jeg også! Det er kjempepraktisk at det går an å påføre solfaktor utenpå sminken utover dagen. Jeg bruker Clinique City Block under foundation, den er ikke klissete og gjør ikke huden veldig blank. Bare Minerals brukes utover dagen hvis sola skulle skinne. Noen erfaringer i forhold til pigmentflekker?
Honesty Skrevet 16. juni 2010 #8 Skrevet 16. juni 2010 Til pigmentflekker (for å bekjempe dem, antar jeg?) trenger du noe med høy UVA-beskyttelse, og det vil ikke en sinkbasert solfaktor i enten pudder- eller kremform gi, dessverre. Da trenger du hardere skyts, og gjerne en krem med en blanding av fysiske og kjemiske filtre. På den fronten har apoteket de beste kremene, og La Roche-Posay, Vichy og Avene har gode solkremer med høy UVA-beskyttelse.
hilli Skrevet 16. juni 2010 #9 Skrevet 16. juni 2010 Noen erfaringer i forhold til pigmentflekker? Jeg syns det har blitt bedre etter at jeg begynte med Bare Minerals i tillegg til city block. Ideelt sett så skal man påføre solkrem flere ganger daglig, men det blir litt tungvint når man må bruke foundation for å kamuflere pigmentflekker. For min del er det i hvert fall ikke aktuelt å legge ny sminke flere ganger om dagen. Derfor er Bare minerals supert fordi det brukes som vanlig pudder over sminken.
hilli Skrevet 16. juni 2010 #10 Skrevet 16. juni 2010 Jeg syns det har blitt bedre etter at jeg begynte med Bare Minerals i tillegg til city block. Ideelt sett så skal man påføre solkrem flere ganger daglig, men det blir litt tungvint når man må bruke foundation for å kamuflere pigmentflekker. For min del er det i hvert fall ikke aktuelt å legge ny sminke flere ganger om dagen. Derfor er Bare minerals supert fordi det brukes som vanlig pudder over sminken. Det hender forresten at jeg bruker en solstift fra Vichy med spf 50 i spesielt utsatte områder, men den trekker ikke særlig godt inn i huden så den blir stort sett brukt når jeg skal oppholde meg i solen. Den er også veldig kjekk å ha i vesken.
FruFryd Skrevet 16. juni 2010 #11 Skrevet 16. juni 2010 Interessant! Ser at det bare er tre forskjellige farger, har du noen tips vedrørende farge? Jeg er verken lys eller medium, tror jeg... Bruker honey light i GloMinerals. Kanskje medium er bra om sommeren? Jeg bruker light om våren/tidlig sommer. Og medium utpå sommeren. (Har litt lys hudfarge, men pudderet gir ikke mye farge, ser ikke kunstigt ut) Noen ganger bruker jeg medium for å få litt ekstra farge i ansiktet tidligt på sommeren.
lille katt Skrevet 16. juni 2010 Forfatter #12 Skrevet 16. juni 2010 Til pigmentflekker (for å bekjempe dem, antar jeg?) trenger du noe med høy UVA-beskyttelse, og det vil ikke en sinkbasert solfaktor i enten pudder- eller kremform gi, dessverre. Da trenger du hardere skyts, og gjerne en krem med en blanding av fysiske og kjemiske filtre. På den fronten har apoteket de beste kremene, og La Roche-Posay, Vichy og Avene har gode solkremer med høy UVA-beskyttelse. Har du noen erfaring med noen av disse, Honesty, i forhold til letthet og blankhet/matthet?
Honesty Skrevet 16. juni 2010 #13 Skrevet 16. juni 2010 Jeg har brukt solfaktor fra La Roche Posay (Anthelios XL spf50+) og før det Vichy, med godt hell. Jeg har brukt versjonen for tørr hud, og joda, litt klissete er den, men ikke mer enn et tynt lag Mineral Veil (Bare Minerals) kan fikse. De finnes også i versjoner for fetere hudtyper, og disse er helt flytende. Kanskje du kan få tak i en prøve, og se om huden din liker dem? Avene har jeg ikke prøvd selv.
Gjest Raggy Skrevet 17. juni 2010 #14 Skrevet 17. juni 2010 Synchroline sin spf 50, ppd 30. Trekker godt inn i huden og er ok med sminke på. http://www.synchroline.com/prodotti_dettaglio.asp?N=N&ID=483
Gjest Raggy Skrevet 17. juni 2010 #16 Skrevet 17. juni 2010 Hvor får man kjøpt den? http://www.skinmed.co.uk/us/sunwardsextreme.html
Gjest Skrevet 17. juni 2010 #17 Skrevet 17. juni 2010 Eg har hørt mykje bra om MD formulations sin solkrem for annsiktet. Spesielt mot pigmentflekka
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå