Gå til innhold

Er kjolen min for lang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i dag hentet kjolen min hos skredderen. Men etter prøving nå i kveld føler jeg den er litt for lang.

Når jeg ser ned på gulvet syns jeg kjolen ligger ut over gulvet.

Vurderer å be skredderen om å legge den opp 2-3 cm til.

Jeg prøvde den på meg da jeg var der for tre uker siden, de satte nåler, klipte og sydde til slutt. For 1200 kr syns jeg de kan gjøre om, rette opp så det blir perfekt!

Men på bildet tatt i kveld så ser det jo ikke ut som kjolen er for lang sånn egentlig - men hva synes dere? Ser den for lang ut?

post-20387-1276628402,811_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei, syns den så fin ut jeg:) Lykke til :bryllup:

Skrevet

Syns den ser helt fin ut, personlig synes jeg godt at den kan slepe litt i gulvet.

Skrevet

Synes også det ser bra ut :) Men du selv kjenner helst det best. Den er for lang når du snubler i den, å det er ikke noe kjekt på den store dagen! :P

Skrevet

Den er ikke for lang. Lykke til, og gratulerer når dagen komemr!

Gjest Spinell
Skrevet

Jeg synes den ser akkurat på grensen ut. Den er ikke for lang, men hadde det vært min kjole ville jeg hatt den bittelitt kortere. Ville ikke lagt så mye som 2-3 cm opp, men 1 - 1,5 cm.

Har du bryllupsskoene og underskjørt med ringer (hvis du har) på deg på bildet, forresten? Hvis ikke - prøv med dette og se hvordan den ser ut da.

Gjest Flode
Skrevet

Mitt tips er at du prøver å gå litt med den... :) Min kjole var en cm eller to for lang, noe som gjorde at jeg tråkket på den når jeg gikk. Var ikke noe problem egentlig siden jeg da bare holdt opp kjolen, men litt irriterende når vi skulle danse...

Har du underskjørt med ringer? Kan det være at du har dratt underskjørtet for langt opp? Tror nemlig det var der det ble feil på min... :)

Ha en fin dag!!! :)

Skrevet

Hei,

Det er rett og slett siden du titter ned på den. Da vil du bøye deg aldri så lite fremover (selv om det ikke føles sånn), og da vil kjolen automatisk også "bli lenger" foran. Dersom du har på sko på det bildet der, så synes jeg ikke den er for lang. Still deg opp rett i ryggen, se rett frem i et helkroppsspeil. Ligger den da og flyter på bakken?

Skrevet

Må prøve den igjen i kveld for å være sikker - skredderen kunne iallfall få fikset på det til begynnelsen av neste uke om jeg finner ut at jeg vil ha den opp ennå litt.

Takker for gode tips og tilbakemeldinger!

Skrevet

Absolutt ikke for lang.. Den var veldig fin :)

Skrevet

For en vakker kjole du har funnet. Det er noe à la slik jeg kommer til å ha en gang i mitt bryllup (som forsåvidt er en god del år til!) Og den er for all del ikke for lang! Kunne faktisk vært enda litt lengre for min del :rødme:

Skrevet

Det ser fint ut, så hvis du ikke snubler i den, trenger du ikke bekymre deg :)

Skrevet

Sier som de andre: Butter du når du går er den for lang :)

Min er noe kortere, men jeg skal være utendørs.

Skrevet

Jeg synes det ser ut som kjolen er bittelitt for lang foran, og nesten for kort på sidene? Slik jeg har skjønt det, skal kjolen være kortest foran, og skrå bakover slik at den legger seg fint.

Snakket med dama i brudesalongen om hvordan det blir med min kjole, og da forstod jeg det slik at den skal være littegrann over bakken foran så man ikke tråkker på den, særlig hvis man har fint fint stoff, feks har jeg blondekant.

Har du på skoene på bildet, så vil jeg si at den muligens er for lang i fronten, men det er vel smak og behag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...