Gå til innhold

Stort ønske om et barn, men mellom studier og jobb

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min kjære har snakket mye om at vi ønsker barn. Vi er begge 26 år og har vært samborere i 4 år og sammen i snart 6 år. Min samboer er ute i jobb, men problemet er meg :) Jeg fullfører min masterutdannelse nå til høsten og vil da befinne meg mellom jobb og studiet hvis jeg skulle blitt gravid nå.

Det høres vel kanskje rart ut at jeg ønsker barn nå etter og ha fullført en lang utdannelse og at jeg ikke bare venter noen år. Det optimale ville jo selvfølgelig vært og startet en karriere og fått en stabil jobb først. Tross mangel på "logikk" klarer jeg ikke og legge dette fra meg. Akkurat som jeg har en klokke i meg som sier at nå er det på tide ;) Jeg har virkelig et stort ønske om barn og jeg har lyst til og være en ung mor.

har noen av dere noen erfaring med dette? Enten noe som kan vekke meg opp fra drømmeland eller gi meg en bekreftelse på at det fins noen som syns jeg ikke er helt rar, hehe :)

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Tenker det samme jeg. Samboeren min tjener bra og har en god stilling, og jeg er snart ferdig på skole. Jeg tenker som så at det er greit å ha fått barn FØR jeg går ut i jobb også. På den måten trenger ikke (selv om det ikke skal diskrimineres) arbeidsgiver være redd for å ansette meg pga at jeg er i alderen for å bli gravid, da jeg allerede har fått for et par år, i tillegg til at jeg selv ville følt at jeg har gjort mye av det jeg ville ha i livet mitt, samboer, barn etc og kan fokusere fulltid på jobb. Jeg er glad i å jobbe, og vil gjerne unngå store pauser i forbindelse med det.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er da inget argument overfor arbeidsgiver at man allerede har et barn. Kvinner i dag får gjerne 2-3-4 barn. Heller et dårlig argument siden de fleste ikke vil ha for stort alderssprang på ungene sine.

Dere som nå snart er ferdig utdannet og har menn med jobber. Altså så må de dra inn inntekten dersom dere skulle bli gravide nå og uten å ha opparbeidet dere egne rettigheter i forhold til det økonomiske. Er det greit for mannen?

Undis

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er da inget argument overfor arbeidsgiver at man allerede har et barn. Kvinner i dag får gjerne 2-3-4 barn. Heller et dårlig argument siden de fleste ikke vil ha for stort alderssprang på ungene sine.

Dere som nå snart er ferdig utdannet og har menn med jobber. Altså så må de dra inn inntekten dersom dere skulle bli gravide nå og uten å ha opparbeidet dere egne rettigheter i forhold til det økonomiske. Er det greit for mannen?

Undis

Ja dette er ikke noe problem for mannen. Vi er sammen om dette og det viktigste er jo at man klarer seg økonomisk.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Tenker det samme jeg. Samboeren min tjener bra og har en god stilling, og jeg er snart ferdig på skole. Jeg tenker som så at det er greit å ha fått barn FØR jeg går ut i jobb også. På den måten trenger ikke (selv om det ikke skal diskrimineres) arbeidsgiver være redd for å ansette meg pga at jeg er i alderen for å bli gravid, da jeg allerede har fått for et par år, i tillegg til at jeg selv ville følt at jeg har gjort mye av det jeg ville ha i livet mitt, samboer, barn etc og kan fokusere fulltid på jobb. Jeg er glad i å jobbe, og vil gjerne unngå store pauser i forbindelse med det.

Veldig enig i tankene rundt jobb. vanskelig problemstilling dette her :sjenert:

Skrevet

Gjør det som føles rett. Men søk jobb å ikke utsett det pga at dere prøver. Man vet jo aldri hvor lang tid det tar å kanskje rekker du å opparbeide deg rett til fødselspenger før barnet kommer :) Lykke til :5:

Skrevet

Det er da bare å søke seg videre på ett skoleår til, så får man lån fra lånekassa, som bli omgjort til stipend i permisjonstiden. Da får man ihvertfall det samme i måneden som man har klart seg for hittil som student, og kan bidra noe i husholdningen.

Gjest Alabama
Skrevet

Hvis det er i orden for dere økonomisk, så hva er det som hindrer dere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...