Gjest lekebøll Skrevet 24. september 2003 #41 Skrevet 24. september 2003 Hvor paranoid går det an å bli? Dere som ikke tar telefonen ved oppringing fra skjulte nummer, hva gjorde dere i den gamle analoge telefonens tid? Doh, selv om det ikke fantes binders før den senere tid, så skulle vi liksom ikke begynne å bruke det, selv om det er kjekt? :vanskelig:
Gjest gurimalla Skrevet 24. september 2003 #42 Skrevet 24. september 2003 Ja, jeg tar telefonen. Mutter'n har skjult nummer og jobben til mannen min. Har heller ikke noe problem med å avvise de jeg ikke ønsker å snakke med.
Cawarra Skrevet 24. september 2003 #43 Skrevet 24. september 2003 Skjulte nummer på hustelefonen besvares ikke, men alle som ringer meg på mobilen får svar. Det stemmer ikke at alle offentlige instanser har skjult nummer, her har f eks både politi og helsevesen nummervisning.
Kaktus Skrevet 24. september 2003 #44 Skrevet 24. september 2003 Jeg tar også telefonen - er altfor nysgjerrig til å la være. De har vel som regel en god grunn til å ringe meg, og hvis det er noen jeg ikke vil snakke med, er det bare å si at det passer dårlig. Har flere venner som har skjult nummer av gode grunner.
aline Skrevet 24. september 2003 #45 Skrevet 24. september 2003 Om jeg ikke er i humør til å prate i telefonen tar jeg den ikke uansett om numret er skjult eller ikke.... Helt enig. Er jeg i humør til å prate på telefonen, så svarer jeg uansett om jeg ser hvem det er eller ei, er jeg ikke i humør til å prate i tlf så setter jeg enten på lydløs eller lar være å svare dersom jeg har glemt å skru av lyd. Da får vedkommende legge igjen beskjed på svarern om det skulle være noe. Har kun mobil, så blir ikke plaget av selgere, og jobben ringer ikke når jeg er hjemme, så jeg har ingen jeg ikke vil prate med. Skjult nummer KAN faktisk få meg til å svare selv om jeg er i "ikke-prate-i-tlf-humør", rett og slett fordi jeg er for nysgjerrig til å ikke vite hvem som prøvde å nå meg. Kan jo gå glipp av noe vettu!!
Lenemor Skrevet 24. september 2003 #46 Skrevet 24. september 2003 Pleier å svare, ja. Har noen i familien med skjult nr.
Redhead Skrevet 24. september 2003 #47 Skrevet 24. september 2003 Ja jeg svarer når telefonen ringer selv om nummeret er skjult. Det kan være en venninne eller f. eks min bror...
birgitte242 Skrevet 24. september 2003 #48 Skrevet 24. september 2003 Har faktisk fullstendig noia, men nyskjerrigheten overgår noiaen, så ja, jeg jeg tar den!
Gjest Vanessa Skrevet 24. september 2003 #49 Skrevet 24. september 2003 Nei. Jeg vet selvfølgelig at enkelte har gode grunner for å ha skjult nummer og det respekterer jeg, men det finnes de som har gode grunner for å ikke svare på skjult nummer også. Dessuten er det ingen i min bekjentskapskrets som har det, så jeg vet at hvis noen ringer meg med skjult nummer, er det noen "utenforstående".
Malou Skrevet 24. september 2003 #50 Skrevet 24. september 2003 Hvis jeg gidder å ta telefonen (som jeg pleier å gjøre hvis ikke jeg sover eller er veldig opptatt) så avhenger det ikke av om vedkommende som ringer har skjult nummer eller ikke. Folk kan ha sine grunner til å ha skjult nummer og helt ærlig synes jeg også at man er litt småparanoid hvis man konsekvent ikke "tør" å ha ta telefonen når man ikke ser hvem som ringer... Jennifer
Gjest Hulderjenta Skrevet 24. september 2003 #51 Skrevet 24. september 2003 Ja, jeg svarer - for både familie og noen venner har skjult nummer, og det er jo dumt å ikke ta telefonen når de ringer...
Salt Skrevet 24. september 2003 #52 Skrevet 24. september 2003 Jeg svarer uansett- er altfor nysgjerrig til å la være :blunke: Dessuten kunne det jo hende at det var en viktig telefon, med en logisk forklaring på hvorfor det ble ringt fra skjult nummer.
Gjest Poirot Skrevet 24. september 2003 #53 Skrevet 24. september 2003 Jeg ble oppringt av politiet en gang, da det var skjedd noe kriminelt med min eiendom. De hadde skjult nummer. (Til orientering for de som ikke tar telefonen, det kan være noe viktig). Har aldri blitt oppringt av selgere på mobil.
koldbruna Skrevet 25. september 2003 #54 Skrevet 25. september 2003 Jeg svarer på skjult nummer. Jeg ringer selv skjult når jeg ringer fra hustlf.Dette fordi jeg har hemmelig husnr og det kommer jeg nok til og fortsette med å ha også en tid til.Dette er av personlige årsaker jeg ikke vil komme nærmere inn på nå. Men de fleste vet at jeg har det og venner og familie respekterer dette. koldbruna
Tilde Skrevet 25. september 2003 #56 Skrevet 25. september 2003 Ikke alltid. Er det noe viktig så kan de legge igjen beskjed. Som regel så er det selgere uansett...
Fauna Svecica Skrevet 25. september 2003 #57 Skrevet 25. september 2003 Joda, det gjør jeg. Har endel venner og familie og slikt som ringer med skjult nummer.
Kame Skrevet 25. september 2003 #58 Skrevet 25. september 2003 Hmmnei. Det er 99% av tiden selgere "som ikke har fått med seg at vi har sagt nei til telefonsalg" eller markedsundersøkelser som tar minst et kvarter. ELLER så kan det være Noregs Kringrikskasting som lurer på om ikke vi har TV siden vi ikke betaler lisens! :o (Nei, for atte vi har ikke TV siden det strider imot vår religion... Og forresten var det ikke litt leit at Bente røyk ut av 71° Nord? ...Har jeg hørt.)
Gjest Coolaid Skrevet 27. september 2003 #59 Skrevet 27. september 2003 Er jo litt nysgjerrig. Har heller lettere for å la være å svare dersom det er noen jeg ikke vil snakke med akkurat da.
Gjest Nuske77 Skrevet 27. september 2003 #60 Skrevet 27. september 2003 Liker ikke at folk ringer med skult nr... Gidder som regel ikke ta telefonen da... Er det noe viktig eller noen en kjenner kan de legge igjen beskjed på svareren.... Telefonselgere eller lignende gidder jeg ikke snakke med og de legger heller ikke igjen en beskjed
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå