Gå til innhold

Svarer du??

Svarer du på anrop med skjult nummer?  

1. 1. Svarer du på anrop med skjult nummer?

• Ja, så klart!
      44
    • Nei....
      20

Fremhevede innlegg

Skrevet
Det er ikke snakk om å være paranoid.

Jeg synes at man kan ringe med synlig nummer, jeg vil vite hvem jeg snakker med.

Det er jo litt paranoid syntes jeg da - hvis det er noen du ikke ønsker å snakke med kan man jo bare avslutte samtalen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

men noen ganger har en jo ikke lyst til å begynne samtalen

Skrevet

Jeg svarer. Men det høres nok på stemmen min at jeg forventer en selger... :roll:

Hva er det jeg sitter her og sier? Jeg som ikke har display på fasttelefonen en gang... :o Men på mobilen, da!

Skrevet

D hender derimot oftere at jeg ikke svarer når jeg ser hvem som ringer..... :ler:

Gjest sexysadie
Skrevet

Svarer ja,men blir litt irritert.

Lurer på om vedkommende har noe å skjule..... :x

Skrevet

Det er jo litt paranoid syntes jeg da - hvis det er noen du ikke ønsker å snakke med kan man jo bare avslutte samtalen :)

Ikke alle man ønsker en samtale med,eller kanskje ikke ha kontakt med av mange grunner.

Skrevet

Svarer alltid jeg, kan jo ikke bare la telefonen ringe :lol:

Hvis det er noen jeg ikke vil snakke med er det jo bare å si at det passer dårlig å snakke og legge på :-?

Skrevet

Hva med å registrere seg mot telefonsalg på brønnøysundregisteret?

Det har jeg gjort....Var likevel ei som ringte idag, hun innledet samtalen med; er du mellom 20-65 år? Har du reservert deg mot telefonsalg i brønnøysundregisteret? Ja, svarte jeg så klart, og da avsluttet hun høflig samtalen. De har IKKE lov å ringe deg, dersom du er reservert mot telefonsalg.....

Gjest lekebøll
Skrevet

Ordboka: paranoid = "person som er preget av sykelige vrangforestillinger".

Nei, det er ikke paranoid å ikke ta telefonen. Jeg lar ikke være å ta den fordi jeg tror noen forfølger meg, eller noe.

Jeg tar den bare fordi jeg synes det er mer høflig og ringe "åpent", fordi jeg da, som sagt, vet hvem som ringer. Akkurat som at jeg synes det er vanlig høflighet å presentere seg.

Som Madison (?) sier; det er ikke alle telefonsamtaler man ønsker å begynne.

Skrevet

Har gjort det, men det ser ikke ut til å hjelpe noe særlig da......

Gjest sunshine-t
Skrevet

ja jeg tar den, for som mangen andre, så har en del i fam. min skult nr. men seff.. viss det er midt på natten, så tenker jeg heller to ganger. jeg har hatt en del dårlige erfarninger med det. fikk derfor hemmlig nr selv.

Skrevet

Nei, det er ikke paranoid å ikke ta telefonen. Jeg lar ikke være å ta den fordi jeg tror noen forfølger meg, eller noe.

Jeg tar den bare fordi jeg synes det er mer høflig og ringe "åpent", fordi jeg da, som sagt, vet hvem som ringer. Akkurat som at jeg synes det er vanlig høflighet å presentere seg.

Som Madison (?) sier; det er ikke alle telefonsamtaler man ønsker å begynne.

Så enig.

Synes det virker sært å kalle en for paranoid av den grunn :o

Skrevet

Jeg svarer fordi jeg vet mange bedrifter har det og da kan det være noen jeg kjenner - fx mamma - eller en jobbsøknad som skal besvares el.

Har ingen jeg vet om som jeg ikke vil snakke med.

Men det var ufyselig da det var telenor som ville minne meg på forfalt regning... :x

Skrevet

Jeg gjør ikke det, fordi det med stor sannsynlighet er en av disse:

* eksen

* min gæææærne tante

* en psyko fyr som er forelska i meg

* jobben som prøver å "lure" meg til å jobbe overtid. (kan nemlig beordre folk på jobb)

Ingen av disse frister noe særlig å snakke med. (kanskje eksen littegrann, men jeg prøver å komme over han, så...)

Skrevet

Nei, er du gal....

...kunne ikke falle meg inn å svare et skjult nummer....

Skrevet

Om jeg ikke er i humør til å prate i telefonen tar jeg den ikke uansett om numret er skjult eller ikke....Men det hender jeg lar være å ta tlf når numret er skjult fordi det som regel er selgere :x

Når de ringer fra jobben har de nummer som vises og da er det enda sjeldnere jeg svarer. Er stort sett bare mas..... :oops:

Skrevet

Flisespikker. :ler:

Jeg kom visst i skade for å bruke et ord feil, takk for at du påpekte det.

Klarte ikke komme på et annet ordt for de som ikke tar telefonen fordi de ikke på forhånd vet hvem det er som ringer.

Det jeg mente er at det er litt "fyll inn det ordet du syntes passer" å ikke ta telefonen. :wink:

Gjest lekebøll
Skrevet

Jeg skjønte egentlig det. :blunke:

Men jeg er uansett ikke enig! :frustrert:

:ler:

Skrevet
:roll:

Hvor paranoid går det an å bli?

Dere som ikke tar telefonen ved oppringing fra skjulte nummer, hva gjorde dere i den gamle analoge telefonens tid?

Et godt spørsmål.

Personlig er jeg altfor nysgjerring til å la være. Og dessuten så vet jeg at mine foreldre IKKE har nummervisning på sin telefon, så det KAN være dem som ringer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...