Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sommerjobb i kommunen, begynte 1 juni, lønningsdag er den 15.

Får jeg lønn 15 juli eller må jeg vente til 15 august?

Leste et sted at man måtte ha en måned innestående før man fikk lønning på et annet forum, så ble litt usikker.

Noen som vet hvordan det fungerer i kommunen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Tidssone
Skrevet

I de fleste kommuner får man lønn for det man har jobbet for i juni, i august.

Gjest najki
Skrevet

I fylkeskommunen her får vi iallefall lønn for hele juni den 12.

Det betyr i praksis at vi får 14 dager på forskudd. Hvordan det gjøres med første lønning er jeg imidlertid usikker på.

Gjest Tidssone
Skrevet

Dersom man har sommerjobb, skriver man som oftes timelister og dette utbetales halvannen måned etter at man har jobbet. Dersom ma har fast jobb, får man halvt etterbetalt og halvt på forskudd.

Skrevet

Jobber selv i kommunen, og vi får lønn den 12. hver måned. Fast-lønna får vi på forskudd, mens det man feks jobber i juni måned (ekstra vakter) får vi utbetalt 12. juli. :)

Skrevet

hmm, fastlønn blir jo ofte utbetalt på forskudd ja, men siden jeg er bare vikar så er jeg ikke i noen turnus, så jeg får jo ikke noe på forskudd..

Men det er da får jeg vel kanskje ikke lønn før 15 august da. Det blir litt trangt når jeg fikk siste studielån 15 mai.. Men sånn er det vel bare..

Skrevet

Du begynte 1. juni og man "rakk" dermed ikke å få deg med på lønningen den 12. juni. Det betyr at du får din første lønn 12. juli.

Skrevet

Tror det er litt forskjellig praksis i de ulike kommunene. SIden du kun er sommervikar og tar løse vakter hadde du her i min kommune fått penger den 15. aug. Her er det en mnd. innestående.. Spør på jobben din vel:)

Gjest Blondie65
Skrevet

Det vanligste er at man får lønn i kommunen etterskuddsvis. Dvs. at den første lønnen man får er lønningsdagen ca en måned etter du begynte.

Hadde du jobbet i Bergen Kommune ville du fått lønnen den 12. august.

Forhør deg på lønningskontoret!

Skrevet

Vedkommende begynte 1. juni, ikke 1. juli. Hun vil derfor ha krav på å få sin første lønn (for juni måned) den 12. juli. Også i Bergen kommune!

Gjest Blondie65
Skrevet

Vedkommende begynte 1. juni, ikke 1. juli. Hun vil derfor ha krav på å få sin første lønn (for juni måned) den 12. juli. Også i Bergen kommune!

Bommet på datoen - trodde hun begynte 1. juli.

• 4 år senere...
Gjest Christina146
Skrevet

Drar den litt opp igjen her jeg, lurer litt på det samme. Har vært lærling i bergen kommune frem til nå, har hatt 4 uker ferie frem til 13 juli. Begynte å jobbe i sommerjobb som assistent(har ikke fått autorisasjon enda) 14. Juli.

Vi får utbetaling hver 12., altså lurer jeg på om jeg skulle fått lønn idag? Blir litt usikker nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...