Gjest AnonymBruker Skrevet 15. juni 2010 #1 Skrevet 15. juni 2010 Hei, jeg er helt ny her og lurte på om noen kan hjelpe meg. Vi har nettopp funnet ut at samboeren min har lav sædkvalitet. Jeg mener det var 9 mill (husker ikke benevningen i farten), mens normalen er over 20. Jeg leser at andre har mye lavere enn min mann, hva betyr egentlig dette? Er det håp for å øke antallet? Jeg vet vi hadde sex et par dager før han tok prøver (jeg hadde jo self. el på den tiden) og det kan vel ha en innvirkning... Hvor mange tester tar mannen (og resultatet er lavt) før man blir sendt til ICSI? Mitt neste steg i min utredning er HSG. Er det noe behov da grunnen mest sannsynlig ligger hos samboeren? Jeg setter stor pris på tips og råd og andre erfaringer.
fruktbærende Skrevet 16. juni 2010 #2 Skrevet 16. juni 2010 (endret) Min mann har tatt 3 tester. Sædkvaliteten kan endre seg derfor tar de flere prøver med måneders mellomrom. HSG er det ikke grunn til dersom kvaliteten er veldig dårlig på sæden fikk jeg beskjed om. Jeg slapp det ihvertfall. Vi skal igjennom ICSI-behandling.(prøverør) Endret 16. juni 2010 av fruktbærende
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. juni 2010 #3 Skrevet 16. juni 2010 Takk for svar. Hvem er det som sender inn søknad til sykehuset? Skal jeg ta med testresultatene til samboer til min gynokolog? Litt forvirret...Han fikk resultatene fra sin fastlege som sa jeg kunne gi de til gynokologen.
fruktbærende Skrevet 16. juni 2010 #4 Skrevet 16. juni 2010 Takk for svar. Hvem er det som sender inn søknad til sykehuset? Skal jeg ta med testresultatene til samboer til min gynokolog? Litt forvirret...Han fikk resultatene fra sin fastlege som sa jeg kunne gi de til gynokologen. Gynekologen sendte inn søknad for oss direkte til sykehuset. Ta med testresultatene til gyn. dersom legen har sagt at du skal det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå