Gjest AnonymBruker Skrevet 15. juni 2010 #1 Skrevet 15. juni 2010 Jeg blir ikke klok på dette. Hva telles med og hva telles ikke med? Antar eiendom ogsånn er utelatt. Hva med aksjer og eiendeler i aksjeselskap f.eks.?
Ueland Skrevet 15. juni 2010 #2 Skrevet 15. juni 2010 Absolutt alt som er av verdi som eies av deg (av større saker) telles med, enkelt og greit. (hus, penger, aksjer etc)
Gjest AnonymBruker Skrevet 15. juni 2010 #3 Skrevet 15. juni 2010 Ok. Takk! Men lån og slikt, teller det da i minus? Ja, jeg har snoket litt i Skattelistene på familien, men det kan absolutt ikke stemme overens de tallene som står der uten at en god del må være trukket fra.
Gjest AnonymBruker Skrevet 15. juni 2010 #4 Skrevet 15. juni 2010 Formue er minus gjelden ja. Har du f.eks. verdier for 200.000,- og gjeld på 150.000,- vil formuen være 50.000,- Husk at også ligningsverdi på f.eks. bolig er langt lavere enn markedsverdien. Boligen jeg bor i har en markedsverdi som er over ti ganger høyere enn ligningsverdien. Det er ligningsverdien som spiller inn på en evt. formue.
Gjest AnonymBruker Skrevet 15. juni 2010 #5 Skrevet 15. juni 2010 Formue er minus gjelden ja. Har du f.eks. verdier for 200.000,- og gjeld på 150.000,- vil formuen være 50.000,- Husk at også ligningsverdi på f.eks. bolig er langt lavere enn markedsverdien. Boligen jeg bor i har en markedsverdi som er over ti ganger høyere enn ligningsverdien. Det er ligningsverdien som spiller inn på en evt. formue. Det forklarer en hel del, spesielt det med ligningsverdi. Takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå