Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Lurer på hva dere syntes om mennesker som hele tiden skal ha det gøy på andres bekostning?

Jeg tar ikke meg selv veldig selvhøytidelig, men kjenner jeg begynner å bli lei mennesker som hele tiden må trekke frem ting jeg gjør å "kritisere" det.. For det føles i grunn ut som kritikk.. Dette er snakk om ganske gode venner, og det ikke snakk om en ting en gang, men de gjentar det i det uendelige. Og morsomt er det selvfølgelig når man er mange tilstede..

Er det bare jeg som er sår?

Videoannonse
Annonse
Gjest Merci
Skrevet

Det er nok ganske vanlig i enkelte miljøer er jeg redd. Jeg liker det ikke. Holder meg unna slike folk når jeg kan. Når jeg må være sammen med slike liker jeg meg ikke. Prøver å ikke ta det personlig de driver sånn med alle. I grunnen lite hyggelig.

Skrevet (endret)

Han jeg bor sammen med synes det er kjempegøy, men ikke like gøy når jeg sender han et par harde blikk og et kjapt "Hold kjeft, nå holder det." når det blir for mye av det gode. Det funker som regel.

Si ifra, enkelt og greit: uten å være sur og vondbråten, men vær tydelig og bestemt.

Endret av Strenge Frk.Gerd
Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar. :)

Men det rare er i grunn at de tar seg selv så veldig høytidelig, men men noen mennesker er vel bare sånn..

Skrevet

Japp.. Noen mennesker er sånn.

Men det som er litt av greia er om man lar folk herse med en. Blir det for mye av det gode så må man bare bremse det hele ved å være bestemt. Ikke alle som legger merke til det de gjør heller.. Da kan man gi dem en liten påminnelse om at det ikke er greit.

Skrevet

I min vennegjeng gjør vi det hele tiden :P, men vi syntes det er gøyt og tar det ikkje seriøst. Hvis noen trakker over grenser sier vi ifra.

Skrevet

Da skal jeg legge det ved minne. :) Men spørs om det ikke blir et lite helvete da.. hehe

Men må jo legge til at jeg syntes det er gøy i moderate mengder, ler ofte av de feilene jeg gjør og kan lett spøke om det. ;)

Skrevet

Jeg synes det er kjempegøy, og kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen av at vi som ler av andres feil er hårsåre selv. Jeg ler like godt av mine egne dumheter som andres. Nå går det jo selvsagt en grense et sted for meg også, og jeg spøker ikke med ting jeg vet vil være sårende for den andre. Både jeg og mine venner sier ifra om vi føler noe ikke er greit å spøke med. Vi kan fortsatt le godt av noe som skjedde for flere år siden. "Husker du den gangen du var ute og gikk tur med båndet og hadde glemt å feste det på hunden? Kjempesmart :skratte: "

Det er ofte bare snakk om humor med en liten brodd, men om du ikke liker det er det helt greit å si fra. Husk at det er forskjell på å le av noe dumt du har gjort og på å le av deg som person :)

Skrevet

I min vennegjeng gjør vi det hele tiden :P, men vi syntes det er gøyt og tar det ikkje seriøst. Hvis noen trakker over grenser sier vi ifra.

Samme her. Men jeg tuller på denne måten kun med mennesker jeg kjenner veldig godt, og vet at tåler det.

Gjest Prøvekandidat
Skrevet

Takk for svar. :)

Men det rare er i grunn at de tar seg selv så veldig høytidelig, men men noen mennesker er vel bare sånn..

Jeg har en sånn i nabolaget, han er verdensmester og er alltid veldig flink til å påpeke alt folk gjør som han syns er teit og hvordan de ser ut. Men han liker ikke at noen gjør det samme mot han, da blir han snurt da. Og min erfaring er at de som har det mest gøy på andres bekostning ikke syns det er like gøy når det går utover dem.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Lurer på hva dere syntes om mennesker som hele tiden skal ha det gøy på andres bekostning?

Jeg tar ikke meg selv veldig selvhøytidelig, men kjenner jeg begynner å bli lei mennesker som hele tiden må trekke frem ting jeg gjør å "kritisere" det.. For det føles i grunn ut som kritikk.. Dette er snakk om ganske gode venner, og det ikke snakk om en ting en gang, men de gjentar det i det uendelige. Og morsomt er det selvfølgelig når man er mange tilstede..

Vel, har du noen konkrete eksempler ?

Gjest Gjest
Skrevet

Vet av en som har det veldig gøy på andres bekostning. Oppfører noen seg mot han, som han gjør mot andre, kan de forsvinne fra livet hans øyeblikkelig. Det vil han nemlig ikke ha noe av. Veldig sjarmerende..!

Skrevet

Vel, har du noen konkrete eksempler ?

Har ikke veldig lyst til å komme med noe konkret da det lett kan kjennes igjen, vil ikke henge ut noen..

Men tusen takk for alle svar, skal bli flinkere til å si i fra.. Så får de heller reagere som de vil. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...