view Skrevet 15. juni 2010 #1 Skrevet 15. juni 2010 (endret) Jeg er gift på fjerde året, og har hele tiden (fra min mann og jeg traff hverandre) savnet å bli sett samt å bli bekreftet, da han ikke klarer å gi meg gode tilbakemeldinger / komplimenter. Dette har endt opp å bli et stort savn for meg. Andre menn kan komentere meg, og gi positive komplimenter, men aldri min mann, foruten at han elsker meg. Jeg er en ganske erotisk kvinne, og tar ofte initiativ til å både å kysse samt ha samleie med mannen min, men også her opplever jeg å bli avist gang på gang. Dette er faktisk ganske sårende. Jeg føler meg mye ensom, - og savner også den gode samtalen/dialogen, og at vi har mer tid sammen. Her for noen uker tilbake gikk jeg henn og var utro, - ikke for det at det seksuelle var det utslagsgivende, men at jeg fikk de bekreftelsene som jeg så sårt trengte. Min mann fikk en henvendelse fra motparten, og så var "helvete løs". Min mann har gjort noe så stor som å tilgi meg, men jeg er redd for at jeg skal gjøre det igjen, om han ikke inser at det må skje en endring på dette området. (Det betyr ikke at det kommer til å se, eller at jeg på noen som helst måte planlegger å gjøre det). Jeg er forøvrig en reflektert, oppegående og attraktiv kvinne som holder meg godt og som også får mye feedback fra andre innenfor kategorien det motsatte kjønn. Jeg er overhode ikke stolt over det jeg har gjort, men kjenner at jeg lider under et "problem". ER det noen som kan hjelpe eller har erfaring fra lignende. Endret 15. juni 2010 av view
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2010 #2 Skrevet 15. juni 2010 Enten får du ta deg godt sammen og slutte å te deg som en fjortis! Der du tar inn over deg at bekreftelse like mye er å gidde å bo under samme tak som deg. Selv ETTER at du puler en annen mann. Eller så får du skille deg og skaffe deg en kar som gidder bruke tida si på å til deg.
Gjest Blondie65 Skrevet 15. juni 2010 #3 Skrevet 15. juni 2010 Hvis du har behov for bekreftelser hele tiden og din mann ikke er en som gir slike så passer dere vel dårlig sammen. Da er spørsmålet: er det mulig å finne et kompromiss? Dvs. at du nøyer deg med litt mindre bekreftelser og han gir litt oftere. Hvis det ikke er mulig å snakke om problemet en gang bør dere heller ikke være sammen for grunnlaget for din utroskap er jo ikke løst selv om du ikke akkurat for øyeblikket er utro. Men du kommer til å være det igjen hvis ikke problemet blir løst. Dette må dere drøfte, og jeg vil anbefale dere familievernkontoret slik at dette kan luftes. Hvis ikke dere greier å snakke om dette er forholdet deres dødfødt. Det kan hangle og gå en stund til, men det vil før eller siden gå i stykker fordi dere ikke gir hverandre det dere vil ha.
view Skrevet 15. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 15. juni 2010 Dette handler overhode ikke slik jeg ser det om å være fjortis, desverre. Dette handler om mye, mye mer. Det handler om at alle mennesker trenger å bli sett og hørt - samt bli bekreftet. Det å kunne vise kjærighet er helt avgjørende for at en skal overleve. Vi har faktisk en plikt til å ta vare på hverandre. Jeg sier på ingen måte at å gå henn å være utro og rettferdiggjøre dette er tinge. På ingen måte, men nå har det seg altså slik at dette ble utfallet i mitt tilfelle. Tenk deg litt bedre om før neste gang du svarer, - det finnes faktisk et hjerte og et behov bak et innlegg. Dete er en lang historie og ikke en plutselig inskytelse......
view Skrevet 15. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 15. juni 2010 Hvis du har behov for bekreftelser hele tiden og din mann ikke er en som gir slike så passer dere vel dårlig sammen. Da er spørsmålet: er det mulig å finne et kompromiss? Dvs. at du nøyer deg med litt mindre bekreftelser og han gir litt oftere. Hvis det ikke er mulig å snakke om problemet en gang bør dere heller ikke være sammen for grunnlaget for din utroskap er jo ikke løst selv om du ikke akkurat for øyeblikket er utro. Men du kommer til å være det igjen hvis ikke problemet blir løst. Dette må dere drøfte, og jeg vil anbefale dere familievernkontoret slik at dette kan luftes. Hvis ikke dere greier å snakke om dette er forholdet deres dødfødt. Det kan hangle og gå en stund til, men det vil før eller siden gå i stykker fordi dere ikke gir hverandre det dere vil ha.
view Skrevet 15. juni 2010 Forfatter #6 Skrevet 15. juni 2010 Takk for svaret ditt. Jeg skjønner helt klart poenget ditt. Men her er det ikke snakk om å få tilbakemeldinger hele tiden. Dette er en mann som ikke klarer å si det i det hele tatt. Jeg har en ped. psyk utdanning, og vet hvordan jeg gå fram for å få hjlp i systemet. Så på forhånd takk :-)
Gjest AnonymBruker Skrevet 15. juni 2010 #7 Skrevet 15. juni 2010 Du må forklare og kommunisere tydelig til han hvor avhengig du er av positiv feedback. Jeg er helt lik deg der, og jeg råtner hen og døøør i et forhold der jeg ikke føler meg satt pris på. Du må på en eller annen måte få han til å forstå det. Det er ikke lett å få en mann til å forandre seg på dette området. Jeg har aldri klart å få en mann til å forstå det hvis han ikke var typen til å gi komplimenter til å begynne med, men en venninne klarte det med sin mann, han kom til seg selv da han mistet henne til en annen.
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2010 #8 Skrevet 15. juni 2010 Dette handler overhode ikke slik jeg ser det om å være fjortis, desverre. Dette handler om mye, mye mer. Det handler om at alle mennesker trenger å bli sett og hørt - samt bli bekreftet. Det å kunne vise kjærighet er helt avgjørende for at en skal overleve. Vi har faktisk en plikt til å ta vare på hverandre. Jeg sier på ingen måte at å gå henn å være utro og rettferdiggjøre dette er tinge. På ingen måte, men nå har det seg altså slik at dette ble utfallet i mitt tilfelle. Tenk deg litt bedre om før neste gang du svarer, - det finnes faktisk et hjerte og et behov bak et innlegg. Dete er en lang historie og ikke en plutselig inskytelse...... Det er fjortis når du sitter og sier at dersom du ikke får det slik du vil i ekteskapet, så vil du gå hen å være utro igjen! Skerp deg!
view Skrevet 15. juni 2010 Forfatter #9 Skrevet 15. juni 2010 Du må forklare og kommunisere tydelig til han hvor avhengig du er av positiv feedback. Jeg er helt lik deg der, og jeg råtner hen og døøør i et forhold der jeg ikke føler meg satt pris på. Du må på en eller annen måte få han til å forstå det. Det er ikke lett å få en mann til å forandre seg på dette området. Jeg har aldri klart å få en mann til å forstå det hvis han ikke var typen til å gi komplimenter til å begynne med, men en venninne klarte det med sin mann, han kom til seg selv da han mistet henne til en annen.
view Skrevet 15. juni 2010 Forfatter #10 Skrevet 15. juni 2010 Tusen takk for godt og konstruktivt svar. Joda,jeg er helt enig i det du skriver, men jeg har tatt det opp med han opp til flere ganger, og da sier han at han i allefall ikke klarer det når jeg allerede har bedt han om det ;-( sukk.....(jeg også dør innvendig.....) Takk igjen for at du tok mitt innlegg på alvor :-)
view Skrevet 15. juni 2010 Forfatter #11 Skrevet 15. juni 2010 Enten får du ta deg godt sammen og slutte å te deg som en fjortis! Der du tar inn over deg at bekreftelse like mye er å gidde å bo under samme tak som deg. Selv ETTER at du puler en annen mann. Eller så får du skille deg og skaffe deg en kar som gidder bruke tida si på å til deg.
view Skrevet 15. juni 2010 Forfatter #12 Skrevet 15. juni 2010 Grow up, og finn ut at verden er faktisk mer nyanser enn som så. Åh, ja - jeg er faktisk tilgitt av min mann.....og jeg tror heller ikke det er så få som kunne tenkt seg å bo under samme tak som meg....men takk for hyggelige og vell reflekterte ord. Ha en strålende dag :-)
view Skrevet 15. juni 2010 Forfatter #13 Skrevet 15. juni 2010 Det er fjortis når du sitter og sier at dersom du ikke får det slik du vil i ekteskapet, så vil du gå hen å være utro igjen! Skerp deg!
view Skrevet 15. juni 2010 Forfatter #14 Skrevet 15. juni 2010 Det er ikke det jeg mener i så fall, men jeg frykter det, (les; det er noe helt annet enn at det gjør det) Det betyr faktisk at jeg bryr meg og ønsker å få hjelp til å redde ekteskapet.....!!!
view Skrevet 15. juni 2010 Forfatter #15 Skrevet 15. juni 2010 ??? Tror ikke det handler om å gidde, men takk for tipset!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå