Sunshine Skrevet 15. juni 2010 #1 Skrevet 15. juni 2010 Jeg har lest og lest men klarer ikke bestemme meg. Hvor mye beregner dere til velkomstdrink? Vi blir 60-65 gjester og antagelig 2-3 av disse som drikker alkoholfritt. Gjestene må vente 1.5-2 timer på oss etter vielsen så vi skal servere frukt og Cava (vielse og lokale er 5 min gange fra hverandre). Jeg vurderer 15 flasker cava, tror dere det er nok? Og hvor mye alkoholfritt må jeg beregne? Vi har funnet en veldig god cider, men den har 0,7% så den kan vi kanskje ikke servere? Har dere tips til andre gode cidere som er helt alkoholfrie?
Gjest AnonymBruker Skrevet 15. juni 2010 #2 Skrevet 15. juni 2010 man regner 6 glass pr flaske med musserende, så 15 flasker = 90 glass. Dersom gjestene skal vente halvannen-to timer, ville jeg vurdert å hatt noen flere i bakhånd, kansje opimot 18-20. da blir det to glass pr pers i ventetiden. Eller kansje ha litt mer alkoholfri drikke? Litt avhengig av hvor du bor i landet, noen lokale bryggerier lager veeeeldig god "musserende" eplemost, og bor du nærme svenskegrensen finnes det bla på Maximat på svinesund eplemost med jorbær, krydret eplemost osv. alle er med kullsyre og smaker utrolig godt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå