Gå til innhold

Smerter etter Wartec

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Fikk påvist kjønnsvorter hos legen på torsdag. Fikk kremen Wartec. Er ferdig med første runde nå, å er på 4 dagers opphold. Men jeg har fått uutholdelige smerter av kremen. Vet ikke om jeg orken en ny runde. Jeg kan ikke se noe forbedring etter den heller. Er det noen der ute som har erfaring med den kremen, som kan fortelle meg hva jeg kan gjøre for å få bort smertene?? Kl er 6 på morgenen, å jeg har enda ikke fått sovet en eneste time i natt pga smertene!! HJELP MEG!!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hei!

Fikk påvist kjønnsvorter hos legen på torsdag. Fikk kremen Wartec. Er ferdig med første runde nå, å er på 4 dagers opphold. Men jeg har fått uutholdelige smerter av kremen. Vet ikke om jeg orken en ny runde. Jeg kan ikke se noe forbedring etter den heller. Er det noen der ute som har erfaring med den kremen, som kan fortelle meg hva jeg kan gjøre for å få bort smertene?? Kl er 6 på morgenen, å jeg har enda ikke fått sovet en eneste time i natt pga smertene!! HJELP MEG!!!

Hei, har god erfaring med dette. Først og fremst, hvor er kjønnsvortene? På innsiden av leppene? Det er et mye mer følsomt område, så litt smerter må nok forekomme. Jeg anbefaler deg og bytte fra krem til liniment. Det er en blå (tilsatt fargestoff så du kan se hvor du påfører) tyntflytende væske som er mye lettere å "sikte" med. Du må regne med at det svir litt før det tørker. Dette er mye mer effektivt enn kremen! (har brukt den også). For å lindre smerte/kløe, så hjelper det med en varm vask! Dette er forresten uansett utrolig viktig for at behandlingen virker. Vask deg før hver påføring! Unngå å klø for mye, det gjør det bare værre.

Et tips for å "sikte" bedre med linimentet er: riv av "ulla" fra en q-tip, til det bare er et tynt plastrør. Dypp denne i de få dråpene som ligger i korken. Husk at du bare skal smøre på vortene. Det er umulig å ikke treffe litt av huden rundt, men prøv likevel å begrense dette.

Jeg er selv mann, men dama brukte også dette linimentet (condyline/wartec). Hun sa det sved litt, men det var overkommelig, og hun er nå kvitt problemet.

Lykke til!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg også får utrolig vondt av den. Det går over ca en dag etter siste påføring, både med krem og liniment. Jeg pleier å stoppe når det gjør for vondt, selv om det bare er på andre dagen med krem, legen min sa det var greit hvis det gjorde for vondt. Pleier også å legge "kremdager" til ukeslutt, så jeg får vondt i helgene når jeg ikke må på skole, for noen gangen klarer jeg ikke gå engang, etter en sånn kur.

Får bare være konsekvent, så forsvinner de etterhvert.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei og takk for gode svar!!=)

Vortene hos meg sitter stort sett rundt endetarmsåpningen, å en rett under kjønnsåpningen. Er så "heldig" jeg bare har 4 stk.. har lest det kan vere mye verre!!

Snakket med legen min igjen i dag, å fikk beskjed om å fullføre Wartec kuren, uansett hvor mye smerter den måtte medføre. Skal begynne på nytt på torsdag, men vet ikke om jeg orker det. Har enda store smerter etter så mange dager uten kremen. Der er forsatt vorter igjen som ikke har falt av etter første behandling.

Gjest Gjest nr2
Skrevet

Som sagt, du bør prøve liniment. Kremen må smøres inn med fingrene, og hvis vortene er relativt små (noe de ofte er) medfører dette at huden rundt utsettes for unødvendig irritasjon. Q-tips trickset med liniment KAN være et godt alternativ fordi det gjør det lettere å "treffe" bare vortene.

Lykke til, hold oss oppdaterte på hvordan det gikk!

Gjest Gjest nr2
Skrevet

Som sagt, du bør prøve liniment. Kremen må smøres inn med fingrene, og hvis vortene er relativt små (noe de ofte er) medfører dette at huden rundt utsettes for unødvendig irritasjon. Q-tips trickset med liniment KAN være et godt alternativ fordi det gjør det lettere å "treffe" bare vortene.

Lykke til, hold oss oppdaterte på hvordan det gikk!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vortene skal ikke "falle" av?

Gjest Gjest
Skrevet

I mange tilfeller jo, de blir mindre, samtidig som hudlag faller/løsner av de, ofte etter dusj/bad.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

De blir mindre og hudlag faller av, ja, men det er ikke meningen at hele vorten bare skal dette av etter endt kur, liksom.

(Hadde en på fingeren jeg bandt en tråd rundt så den døde, og etterlot seg et krater i huden da den regelrett falt av, det er ikke slik wartec er ment å virke.)

Jeg leste vel innlegget ditt litt for bokstavelig kanskje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...