Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er ikke ekspert på verken følelser eller flørting.

Jeg har aldri forstått meg på andre mennesker, trodde jeg.

Men det er et par ganger jeg har møtt eller snakka med en gutt at jeg har fått en følelse av at han liker meg veldig godt. Jeg har faktisk fått en følelse av at han er forelsket. Ikke noen klare tegn. Men noe ved blikket, rødmen, det virrende blikket, fravikende blikket, stirrende blikket.

Kan jeg "stole" på denne fornemmelsen eller er det bare en ulogisk følelese?

Pleier dere å ane det når noen er interessert?

Redigert på grunn av noen feilstavelser ;)

Endret av o..o
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja!! Dette er ikke rocket-science.. ;)

Hvis en gutt bruker enhver andledning på Facebook, MSN ol. til å prate med meg, "liker" bilder av meg og sånn skjønner jeg at han liker meg.

Det er også ganske lett å merke de tegnene som du skriver. Hvis han søker seg til deg, prøver å snike seg til kroppskontakt ogsånn er det også ganske tydelig.

Skrevet

Ja!! Dette er ikke rocket-science.. ;)

Hvis en gutt bruker enhver andledning på Facebook, MSN ol. til å prate med meg, "liker" bilder av meg og sånn skjønner jeg at han liker meg.

Det er også ganske lett å merke de tegnene som du skriver. Hvis han søker seg til deg, prøver å snike seg til kroppskontakt ogsånn er det også ganske tydelig.

Hmm...

Det var ikke helt sånne tegn jeg mente.

Jeg merker (noen ganger :fnise: ) at han liker meg om han sender ut så tydlige tegn. Mange komplementer, kroppskontakt, blunking, laaange blikk osv. Men jeg snakker om enda mindre tegn. Tegn jeg ikke egentlig merker, men bare føler, hvis du forstår?

Han trenger ikke gjøre noe uvanlig, men det er et eller annet, udefinerbart, i blikket og stemmen og alt. Ikke flørting. Men kanskje det man kaller kjemi?

Men det er kanskje en mulighet for at jeg ser mine egne følelser? For ofte har jeg hatt denne merkelige fornemmelsen når jeg er med gutter jeg liker selv (ikke alltid).

Har dere følt det på samme måten, men uten at han flørtet openlyst?

Skrevet (endret)

Man kan se når andre er forelsket. Folk har forskjellige måter å reagere på når de ser den de er forelsket i da. Noen bare ignorer personen når en ser han/hun, mens andre kan søke øyenkontakt. Eg legger best merke til de jentene som holder ekstra øyenkontakt og smiler :), det er også mangre andre tegn å se på. Dersom du tar en gutt/mann i å gjentatte ganger se på deg gjentatte ganger, rødmer, lange blikk er det tegn på at han er interrisert. Eg rødmer bare til damer eg er småforelsket i.

Endret av -L-
Skrevet

Man kan se når andre er forelsket. Folk har forskjellige måter å reagere på når de ser den de er forelsket i da. Noen bare ignorer personen når en ser han/hun, mens andre kan søke øyenkontakt. Eg legger best merke til de jentene som holder ekstra øyenkontakt og smiler :), det er også mangre andre tegn å se på. Dersom du tar en gutt/mann i å gjentatte ganger se på deg gjentatte ganger, rødmer, lange blikk er det tegn på at han er interrisert. Eg rødmer bare til damer eg er småforelsket i.

Ja, det er nok noe i det.

For de jeg tror jeg har merket det på har alle reagert veldig forskjellig.

Det er liksom ingen regler.

Noen flørter såklart, men noen av dem (de jeg kanskje har likt best) er sjernerte eller lukkede eller et eller annet. Så da har det vært noe udefinerbart som jeg har følt

Gjest brutal_mann
Skrevet

Jeg merker detikke. Det vilsi,jeg overser eventuelle signal fullstendig. Så om ei kjerring er såpass teit at hun vil ha meg til mer enn kompis må hun skrike det i klartekst inn i øret mitt.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det av og til slik og tenker at det reklekterer spenninger inni meg selv.. Men hvis vi får veldig god kontakt er det jo åpenbart kjemi mellom oss.

Skrevet

Jeg -troooor- jeg er superflink til å skjule det. Jeg "PRØVER" hardt, med delt suksess tydligvis å skjule det. Men jeg er tydligvis captain obvious siden alle menn jeg har vært betatt av, eller interessert i har forstått det lenge leeenge før jeg til slutt sa det rett ut. Jeg tror jeg får et lysende neonskilt i pannen eller lignende.

Jeg er derimot totalt ræva på å skjønne hvis noen er interessert i meg, eller ikke. Jeg har null peil med mindre noen sier det som det er.

Skrevet

Det er ikke vanskelig å skjønne :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Dette irriterer ofte meg som mann. Hvis en mann er forelsket sender han nesten altid såpas sterke signaler at hun merker det, så sant hun ikke er en autist. En kvinne derimot tror hun sender sterke signaler. Hennes signaler er derimot ofte så subtile at mannen må ta en sjangse ved å ta kontakt. Dette er en av grunnene til at mange menn kvier seg for å ta kontakt for og så bli avvist. De vet aldri sikkert om en kvinne er tiltrukket av ham før de har pratet en stund.

Jeg håper dere kvinner tar lærdom av dette og kjerper dere litt.

Kvinner merker nesten altid om menn ser på rumpen deres på grunn av fin bukse.

Jeg måtte få vite av eksen min om noen kvinner så meg fordi jenter altid er så flinke til å skjule det. Jeg er ganske godt trent, og vet med årenes løp at jeg ser bra ut. Jeg har egentlig ikke hatt så god selvtilitt før nå fordi kvinner altid er flinke til å se når du ikke ser.

Tror en del gutter hadde likt og følt seg sett.

Skrevet

Dette irriterer ofte meg som mann. Hvis en mann er forelsket sender han nesten altid såpas sterke signaler at hun merker det, så sant hun ikke er en autist. En kvinne derimot tror hun sender sterke signaler. Hennes signaler er derimot ofte så subtile at mannen må ta en sjangse ved å ta kontakt.

Som nevnt over så må jeg være født i bakvendtland i så måte.

Jeg er nok generelt født i bakvendtland, så det er egentlig ikke noe sjokk.

Skrevet

Man merker godt om noen er tiltrukket av en hvis man er ikke er like interessert selv. Og det er ikke så veldig artig.

Skrevet

Man merker godt om noen er tiltrukket av en hvis man er ikke er like interessert selv. Og det er ikke så veldig artig.

Det er døds ubehagelig, spesielt hvis det er noen i vennegjengen.

Skrevet

Jeg -troooor- jeg er superflink til å skjule det. Jeg "PRØVER" hardt, med delt suksess tydligvis å skjule det. Men jeg er tydligvis captain obvious siden alle menn jeg har vært betatt av, eller interessert i har forstått det lenge leeenge før jeg til slutt sa det rett ut. Jeg tror jeg får et lysende neonskilt i pannen eller lignende.

Jeg er derimot totalt ræva på å skjønne hvis noen er interessert i meg, eller ikke. Jeg har null peil med mindre noen sier det som det er.

Forelskelses lampe i pannen, tidig xD

Skrevet

Det er døds ubehagelig, spesielt hvis det er noen i vennegjengen.

Enda en god grunn til ikke å ha venner av det motsatte kjønn.

Skrevet

Nå vil eg påstå at den ubehagelige situasjonen blir mer enn nokk veid opp av alle de posetive opplevelsene en får av å være venner med det motsatte kjønn.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Tja... Det er jo som oftest første steg til å avslutte vennskapet. Vennskap og forelskelse fungerer rett og slett ikke.

Skrevet (endret)

Jeg har en ganske flørtete personlighet, og småflørter litt med guttene jeg kjenner. Det er ikke noe seriøst romansegreier inni bildet, men det er en del av personligheten min å smile og tulle litt. Har hørt noen ganger at : "ååh du flørter så mye med *****, er det noe på gang?" osv, selv om jeg bare gjør det fordi jeg liker å erte, og snakker bra med guttene.

Spesielt når det er noen jeg er forelsket i, og vi har noe på gang , kan det lett smitte over på oppførselen min mot andre gutter også.. Men ikke sånn at folk tror jeg er forelsket i de da. Ble litt vanskelig og forklare, bare ikke misforstå og tro at jeg er helt løssluppen og tøs, for det er jeg ikke :fnise: . Har nok bare en sprudlende måte å være på kanskje ?

Endret av sophiaM
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Pleier å skjønne små hint når noen kan være interresert ja :P

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg er flørtete av natur. Legger ikke merke til det selv, men får høre av mange andre at jeg er det. Har funnet ut at det er derfor det er så mange gutter som prøver seg på meg (fordi de tror jeg flørter med dem, og at de kan få seg noe).

Når jeg er forelsket så ignorerer jeg dem nesten totalt, i frykt om at det skal være ekstremt tydelig for dem at jeg er det. Alle rundt meg merker jo når jeg er forelsket. Ellers så har jeg jo vært totalt idiot når det kommer til det å ta hint, men har blitt bedre det siste året. Nå hinter jeg tilbake om jeg skulle ha noe interesse, men jeg er ALDRI den til å hinte først.

Ellers så syntes jeg gutter er flinke til å vise at de er forelsket. Etter min erfaring så er de veldig flinke til å ta kontakt med deg, og ikke minst holde den. Enten det er over sms, facebook, msn, eller noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...