Gå til innhold

Føler det lukter av meg..

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg er veldig opptatt av hygiene og det som hører med. Er velstelt, og dusjer hver morgen, håret vasker jeg annenhver dag.

Meen når jeg har mensen føler jeg at det lukter av meg. Om andre kjenner det, vet jeg ikke, men jeg kjenner lukta godt selv - og da regner jeg med at andre gjør det også! Er opptatt av å vaske meg nedentil en ekstra gang når "tante rød" er på beøk, men føler ikke at det hjelper. Barberer meg også, så det blir ikke "blodsøl i hårveksten". Bind skifter jeg selvfølgelig regelmessig!

Noen flere som føler at det lukter når de har mensen? Hva gjør dere evt. for å stoppe det, spesielle produkter e.l?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg lukter at andre har mensen om de bruker bind eller ikke skifter tampong ofte nok. Det er utrolig ekkelt!

Skrevet

Bind lukter det ganske mye av, prøv å skifte merke, eller gå over til tampong eller menskopp. Menskopp er helt luktfritt :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd ulike typer bind, men det er "Allways" som fungerer for meg. Reagerer med utslett på mange andre typer bind, uten at jeg vet hvorfor.

Hvordan fungerer menskopp? :)

Skrevet

Jeg er godt opp i 30 årene og har aldri kjent menslukt av noen. Jeg har en "fin" nese og kan f.eks kjenne en spes parfyme på mils avstand. Kjenner også at mat har gått ut på dato før alle andre, kjenner at kjøkkenkluten har blitt sur osv. Alltid vært sånn. Reagerer speielt hvis noen lukter svette eller bruker billig parfyme, men menslukt aldri. Så jeg tror nok du innbiller deg ting jeg anonym bruker. Og du skriver du opplever dette ofte.

De fleste jenter som bruker bind har god hygiene og vasker seg oftere enn ellers når de har mens. Bind er bedre å bruke enn ob da de også suger opp den naturlige fuktigheten som skal være der. Ob kan fort skape ubalanse i skjeden. Itillegg lekker de og man ender opp med å bruke bind i tillegg likevel.

Skrevet (endret)

Det er en laaaang tråd om det her inne. Men i korte trekk er menskopp en kopp i silikon som man setter nederst i skjeden og som samler opp mensblodet. Man tømmer koppen så ofte som det trengs (for noen holder det med 2 ganger i døgnet) Det kan være litt vanskelig å få det til i begynnelsen, men med litt trening så er det enkelt å få den riktig på plass og å få den ut igjen uten søl. Etter at menstruasjonen er ferdig koker man menskoppen. Når man tømmer den holder det med en skylling under vasken, og kanskje med litt nøytral såpe på :)

Endret av Hinata
Skrevet

Jeg har prøvd ulike typer bind, men det er "Allways" som fungerer for meg. Reagerer med utslett på mange andre typer bind, uten at jeg vet hvorfor.

Hvordan fungerer menskopp? :)

Er en svær tråd om det på kg hvis du søker.

Skrevet

Jeg er godt opp i 30 årene og har aldri kjent menslukt av noen. Jeg har en "fin" nese og kan f.eks kjenne en spes parfyme på mils avstand. Kjenner også at mat har gått ut på dato før alle andre, kjenner at kjøkkenkluten har blitt sur osv. Alltid vært sånn. Reagerer speielt hvis noen lukter svette eller bruker billig parfyme, men menslukt aldri. Så jeg tror nok du innbiller deg ting jeg anonym bruker. Og du skriver du opplever dette ofte.

De fleste jenter som bruker bind har god hygiene og vasker seg oftere enn ellers når de har mens. Bind er bedre å bruke enn ob da de også suger opp den naturlige fuktigheten som skal være der. Ob kan fort skape ubalanse i skjeden. Itillegg lekker de og man ender opp med å bruke bind i tillegg likevel.

da har du nok bare vært "heldig" og aldri luktet det:P har selv ikke en spes fabulous nese selv, men har kjent lukta på venninner og på offentlige doer før. Du kan jo ikke bare si det er noe hun innbiller seg fordi DU ikke har opplevd det, mens mange av oss andre har det:P

Skrevet

Jeg kan også lukte når enkelte folk har mensen om de bruker bind noen ganger, lukter rett og slett blod av dem. Blir uvel av det selv. Jeg bruker kun tamponger om dagen, og bind om natten. Men jeg tror ikke at det lukter blod av dem som skifter ofte, så jeg har sikkert bare vært uheldig med de jeg har møtt.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg lukter veldig godt når bindet til andre mennesker begynner å stinke, lukter mitt eget også. Viss du syns det lukter, bør du skifte med en gang du kjenner det viss du er redd for at andre skal merke det. At det lukter, kan man ikke alltid gjøre noe med, men prøv å skifte litt oftere. Noen mennesker lukter ikke mensen, fordi de ikke har genet for det :)

Skrevet (endret)

Så det finnes et helt eget lukte-mens-gen? :legrine:

Endret av Vinnie
Gjest stillness
Skrevet

Har aldri lagt merke til at andre lukter mensen og jeg merker også lukt ganske fort.

Har bare merket at jeg selv lukter om jeg har gått med bindet litt for lenge,men da skifter jeg kjapt.Vil jo ikke gå og stinke mensen,er jo ikke den beste lukten akkurat :)

Skrevet

Jeg har en mistanke om at mange bare skifter bind også, og ikke vasker seg. Vaskeservietter i veska under mensen skulle vært påbudt, hehe. Tenker også med gru på alle som ikke barberer seg, lukta setter seg jo mer da.

Skrevet

Ville nesten tro lukta satte seg mere hvis en var barbert, tror lukt setter seg mer på hud.

Skrevet

Da vil jeg tørre å påstå at du ikke har glattbarbert deg før, for det stemmer ikke. Det gjelder også hår under armene, er det hår der, mer lukt. Det samme gjelder nedentil. Det er også lettere å vaske bar hud, enn å vaske hud med masse hår på.

Skrevet

Da vil jeg tørre å påstå at du ikke har glattbarbert deg før, for det stemmer ikke.

Oi, det hørtes kvast ut ser jeg nå, men det var ikke meningen, måtte bare si det :)

Skrevet

Jeg har glattbarbert meg mange ganger og aldri tenkt over om det lukter mer. Lagt merke til blodet setter seg på huden i stedet for hårene bare. Synes det er stygt når jenter er glattbarbert så det har jeg sluttet med, men trimmer og shaver mye fortsatt.

Skrevet

Det synes jo ikke nødvendigvis om man er glattbarbert da, jeg tenker jo på under, oppå har ikke så stor betydning. Men at det er glatt under vil jo gjøre rengjøring med våtservietter mye lettere. Våtservietter er jo et must når man ikke er hjemme og får vasket seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...