Gå til innhold

Huden min har angstanfall, ny rutine må nok til

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Huden min er fet og uren, jeg har vært moderat plaget med voksenakne de siste årene og huden blir svært fort fet. Om vinteren er de fuktfattig, men dette pleier å begynne så smått i september, bli værre gjennom vinteren, før det forsvinner helt i april/mai.

Til nå har hudpleierutinen min vært slik:

Morgen

*decleor clensing gel

* Decleor ylang ylang serum

* harmonie øyekrem

*hydrafloral krem om vinteren og emusion om sommeren

Kveld

* Decleor clensing milk

* Decleor toner

* MD formulations continius renewal serum

* Hydrafloral krem eller hydrafloral maske (ca 2 ganger i uken)

Men nå har huden min gått inn i en skikkelig krise! Begynte i vinter, huden var mye mer fuktfattig enn vanlig. Byttet ut clensing gel med rensemelken og toneren morgen og kveld og merket at huden ble litt bedre. Så ble den plutselig værre igjen...Har også kuttet ut MD serumet pga svie som har oppståttt nå i senere tid. Nå er den kjempefuktfattig og sensitiv som få. Den blir fortsatt lett fet og jeg har like mange kviser og sorte prikker, men huden er dehydrert og noen steder er det så ille at den lett flasser (overleppen under nesen og på haken, samt rundt øynene...) Huden er også sår. Når jeg renser svir jeg på huden og jeg føler jeg må kaste meg over fuktighetskremen for å roe huden ned. Bruker også oftere og oftere hydra floral fuktmasken som nattkrem for å gi huden nok fukt....

Har også gått fra å bruke sminke hver dag til å kun bruke sminke ett par tre ganger i uken i forbindelse med jobb, og da mineralsminke. Men siste uken har jeg brukt mye teatersminke pga eksamen, og huden min er nå kjempe sår, flere dager senere.

Noen som har forslag til produkter som kan hjelpe? Ser nå på clensing wather fra decleor blandt annet, noen som har erfaringer emd denne?

Edit:

Noen som har erfaring med disse produktene?

harmonie soothing emusion

clensing water

clensing creme

Endret av Lykkelitenen
Videoannonse
Annonse
Gjest Vanndråpe
Skrevet

La Roche-Possay sin serie Toleriane er veldig god mot sensitiv hud. Har kun prøvd rensekremen, men den renser godt og er veldig mild. Ellers vil jeg anbefale A-creme som nattkrem i de periodene huden er veldig tørr.

Skrevet

A-cremen tåler jeg ikke i det hele tatt, da våkner jeg med skikkelige utbrudd...

La roche.possay har jeg ikke hørt om, lyst å fortelle mer om denne serien?

Gjest Heidila
Skrevet

A-cremen tåler jeg ikke i det hele tatt, da våkner jeg med skikkelige utbrudd...

prøv å rens huden kun om kvelden noen mnd framover :) Jeg har fuktfattig hud og det ble for mye for meg å rense både dag og kveld. Nå føler jeg meg ikke stiv i maska lenger :) MD formulations var alt for sterk for huden min pga fruktsyrene. Nå har jeg byttet til beaute pasifique og huden ser og føles mye bedre ut allerende etter 1 mnd :D

Skrevet

jeg er egentlig veldig skeptisk til å droppe rens, etter å ha sett bommulspadden om morgenen. Den er ikke akkurat ren, men skal gi den en sjangse.

Gjest Vanndråpe
Skrevet

La Roche-Possay er en serie man får kjøpt på apoteket, hvertfall Boots og Allianse. Serien er utviklet for følsom og sensitiv hud.

http://www.laroche-posay.com/products/ranges/all-beauty-products-ca.aspx link til en oversikt over alle produktene, så kanskje du finner noen som passer deg? :jepp:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Huden min klikket når jeg begynte med decleor, så mulig du rett og slett bør bytte merke. Jeg byttet tilbake til dermalogica og huden roet seg straks, og er nesten kvisefri igjen :) Skin smoothing cream er litt fet, men for meg med fuktfattig hud så trekker den faktisk rask inn likevel og det er ikke noe problem :)

Skrevet

Jeg har brukt merket og produktene i flere år, så sytnes det er så rart jeg reagerer nå. Men når jeg har tenkt meg om, så ble den faktisk værst i februar, da jeg var i sverige en tur og tilbragte noen dager i sprengkulden uten kuldekrem, så jeg lurer på om dette kan ha vært den avgjørende faktoren for at huden ble skikkelig ille.... Men jeg prøver videre :) Får kanskje ta en tur innom hudpleier og spørre litt :)

Skrevet

Fikk samme "angstanfall" som deg av etter å ha brukt Decleor i lang tid. Huden min roet seg drastisk da begynnte å bruke Dermalogica og ingenting annet. Før følte jeg som deg behov for å bruke Hydra floral masken hver kveld selv om jeg brukte både neroli serum og hydra floral kremen på dagtid.

Prøv et sett der du finner "essential cleansing solution","multi active toner" og "intensive moisture balance". Sistnevnte er en skremmende fet krem som jeg trodde jeg skulle få kviseutbrudd av. Bruker den som nattkrem og har ikke tenkt ordet "fuktmaske" siden jeg begynnte med denne. Fantastisk krem! Rensen gir masse fukt samtidig som den faktisk renser og multi active toner er bare en fuktspray som er digg. "Barrier repair" med fuktserum under er fantastisk bra på de dagene man ikke er ute i sola og trenger spf.

Skrevet

Jeg driver nå og ser på dermalogika kit på nett. Er to jeg vurderer for å prøve og det er et kitt for normal-fet hud siden huden mitt lett blir blank og uren og kit for sensitiv hud siden det er det huden min har blitt i det siste.

Men er veldig i stuss på hvilket jeg skal satse på? Har bare råd til å kjøpe ett emd det første, for å prøve... noen anbefalinger?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil anbefale active moist på dagtid og skin smoothing cream som nattkrem/på vinteren. Dette funker kjempebra på meg ihvertfall, jeg har kombinert hud som reagerte kraftig på decleor. Ser at det ikke er skin smoothing cream i den kiten, det var jo litt dumt. Det er mulig du vil kjenne deg litt tørr om du kun bruker active moist hele tiden. Utenom dette bruker jeg special cleansing gel som rens - helt super. Toner, serum og alt mulig annet har jeg ikke behov for.

Gjest Heidila
Skrevet

jeg er egentlig veldig skeptisk til å droppe rens, etter å ha sett bommulspadden om morgenen. Den er ikke akkurat ren, men skal gi den en sjangse.

ens på kvelden er viktig, da skal det ikke være noe skitt igjen om morgenen,så da kan du bare gå rett over med en fuktig klut :) Det går an å prøve i en periode,om du ikke syns det funker,så kan man bare gå tilbake til å rense eller prøve noe nytt?:)

Skrevet

Det samler seg masse drit på huden gjennom natten... Støv, fett, rester av nattkrem. Det sier jo seg selv at dette må bort før man påfører nytt?

Skrevet

Jeg har også litt fet/uren men fuktfattig hud som deg. Har brukt dermalogica on/off de siste 10 årene eller så.

Jeg ville ikke droppet rens om morgenen. Huden skiller ut avfallsstoffer over natten, og en fet hud vil ha overskuddsfett om morgenen, så derfor bør du rense før du påfører kremer, sminke osv.

Du må rense med noe som er mildt og ikke forstyrrer den sensitive tilstanden huden din er i nå.

Jeg tror jeg ville gått for kitet for sensitiv hud først, for å roe ned huden din og få den tilbake i balanse.

Jeg har prøvd de produktene i kitet. Ultracalming cleanser er bra (ev. kan du vareiere ned Special cleansing gel, men jeg syns denne gjør huden litt tørr i overflaten). Barrier repair hjelper med å roe huden, lage en beskyttelseshinne, uten å være fet. Du kan også blande den i fuktighetskrem for å gjøre kremen litt "rikere". tror jeg ville valgt Active Moist nå på sommeren. Ev kan du supplere med Skin Smoothing cream til natten, dersom du trenger mer fukt. Sprayen i kitet syns jeg var litt fet for min del. Men du kan jo prøve deg fram. Trenger ikke bruke den hver dag, men av og til når huden føles veldig tørr og stram. Dermalogica har en peeling i maskeform, Gentle cream exfoliant, som jeg synes er veldig bra: renser huden fint og gir jevnere/renere hud, uten å irritere eller tørke ut.

Det går jo også an å spørre i en hudpleiesalong som bruker Dermalogica - alltid lettere å få riktige råd når noen kan se på huden din. Lykke til :)

Skrevet

ultraclaming cleanser renser og roer huden men hjelper ikke på urenheter har jeg blitt fortalt. Essential cleansing solution er et bedre valg om man har urenheter. Spesial cleansing gel tror jeg blir for tøft for huden om den er i krise. Active moist med barrier repair over fungerer også strålende :)

Gjest Heidila
Skrevet (endret)

Det samler seg masse drit på huden gjennom natten... Støv, fett, rester av nattkrem. Det sier jo seg selv at dette må bort før man påfører nytt?

du kan jo seff rense,men normalt så vasker man jo seg med vaskeklut om morgenen også,så det gjør jeg før jeg påfører krem. Funker flott for meg iallefall. så sparer jeg masse produkt på det også,varer mye lengre :)

Finnes mange ledre damer som har flott hud,som aldri har renset huden din. samme gjelder flere på min alder som aldri renser huden. Så å droppe rens om morgenen tror jeg ikke ødelegger ansiktet ditt. hehe :)

Men det er selvfølgelig bare et tips.Skader ikke å prøve :)

Endret av Heidila
Skrevet

Når man deler seng med en annen og turner sammen hele natta (.....;) ) så er det absolutt ikke et alternativ å droppe dusjen eller ansiktsrensen om morgenen altså..!

Hadde jeg liggi aleine i senga som en prinsesse med hårnett,pynteputer, nystrøket sengetøy og henda over dyna hver kveld så tror jeg kanskje det hadde gått an å droppet morgenrensen.. Da skulle jeg jammen vurdert det! :D

Skrevet

ultraclaming cleanser renser og roer huden men hjelper ikke på urenheter har jeg blitt fortalt. Essential cleansing solution er et bedre valg om man har urenheter. Spesial cleansing gel tror jeg blir for tøft for huden om den er i krise. Active moist med barrier repair over fungerer også strålende :)

Takk for tipsene :) (fniser n[ som besatt av prinsessebildene jeg fikk i hodet mitt)

Vurderer [ kj;pe begge kittene og pr;ve meg frem med de ulike rensetypene og fuktighetskremene. Kanskje noen fungerer og kanskje det viser seg at det er bomkj;p, men m[ nesten bare pr;ve...Ser at den spessial clensing gel ogs[ er i kittet for normal&t;rr hudtype, s[ tror jeg tester hvordan den er. Kittene er ikke s[ ille i pris, s[ f;ler ejg ka teste litt >( S[ har jeg essential clensing solution i bakhodet.

Igjen, takk for tips!

Skrevet

Jeg kjenner jeg begynner å svi i huden bare av å lese om så mye rutiner... Hjelp! På meg virker huden din overanspent.

Og det samler seg ikke så mye skitt på huden om natta akkurat; vann er nok til å fjerne det. Ta noen dråper olivenolje på en bomullsdott og gni over ansiktet også om du føler at du fortsatt har noe på huden. Olivenolje gir ikke fet hud, men hjelper til med å løse opp fett og skitt på huden. Vask ansiktet godt med varmt vann etterpå.

De fleste damer bruker ALT for mye produkter og stresser huden noe vannvittig med det konstante produktmaset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...