Frk Snasen Skrevet 14. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 14. juni 2010 Ja, det er en link med en video... fungerer den ikke?
Gjest Marlo Skrevet 14. juni 2010 #5 Skrevet 14. juni 2010 Jo, men jeg skjønte ikke helt dette med at han drukket for mye eller ikke. Han prater om sin opplevelser rundt dette med at han ble erklært død
Frk Snasen Skrevet 14. juni 2010 Forfatter #6 Skrevet 14. juni 2010 (endret) Jo, men jeg skjønte ikke helt dette med at han drukket for mye eller ikke. Han prater om sin opplevelser rundt dette med at han ble erklært død Ja, om han bare har drukket for mye og snakker babbel, eller om noen mener at han har funnet sin sannhet, og at denne "sannheten" kan være tilfellet? Endret 14. juni 2010 av Frk Snasen
Gjest Marlo Skrevet 14. juni 2010 #7 Skrevet 14. juni 2010 Han forteller om SIN opplevelse som er sannheten for HAM. Selvom det kanskje ikke er noe du er enig i, så er det jo fortsatt hans sannhet. Trenger vel ikke å ha drukket for mye bare fordi du ikke ser pointet i ting
ilcrappo Skrevet 14. juni 2010 #8 Skrevet 14. juni 2010 Han forteller om SIN opplevelse som er sannheten for HAM. Selvom det kanskje ikke er noe du er enig i, så er det jo fortsatt hans sannhet. Trenger vel ikke å ha drukket for mye bare fordi du ikke ser pointet i ting Jeg har ikke sett på videoen, men jeg reagerer når folk snakker om såkalt relativ sannhet. Dette er en selvmotsigende term! Sannheten er absolutt og objektiv. Det finnes ikke noe subjektiv sannhet. på samme måte som at det ikke finnes subjektive fakta.
Gjest Marlo Skrevet 15. juni 2010 #9 Skrevet 15. juni 2010 (endret) Mulig du ser noe annet i ordet sannhet enn hva jeg gjør. Han sier også det i videoen at hans sannhet ikke er det samme som andres, og at ikke andre nødvendigvis tror på det han forteller om. Sannheten trenger ikke være så innmari absolutt. Alle ser på en ting på forskjellige måter - ergo så blir det forskjellige sannheter. Fakta og sannhet er to vidt forskjellige ting. Endret 15. juni 2010 av Marlo
Gentle Skrevet 15. juni 2010 #10 Skrevet 15. juni 2010 (endret) Innen erkjennelsesteorien kan realismen deles inn i den "naive realismen" som mener at virkeligheten er slik vi oppfatter den, og "kristisk realisme", som mener vi ikke kan stole på sansene våre. Ordet "sannhet" har, etter det jeg forstår, ikke annen betydning enn "i samsvar med virkeligheten" eller "logisk sannhet". Endret 15. juni 2010 av Gentle
Frk Snasen Skrevet 15. juni 2010 Forfatter #11 Skrevet 15. juni 2010 Han forteller om SIN opplevelse som er sannheten for HAM. Selvom det kanskje ikke er noe du er enig i, så er det jo fortsatt hans sannhet. Trenger vel ikke å ha drukket for mye bare fordi du ikke ser pointet i ting Jeg er verken uenig eller enig. Jeg kan ikke være uenig i noe jeg ikke vet noe om, ei heller enig. Til du andre... jeg skrev sannhet i disse berømte gåsetegnene.
Gjest AnonymBruker Skrevet 15. juni 2010 #12 Skrevet 15. juni 2010 Fascinerende og rørende. JA det var hans virkelighet selvfølgelig, og nei jeg tviler denne talen kom frem fra alkohol (?) Det er mye hjernen kan skape og det er mye annet vi ikke forstår, derfor er det ganske naivt å feie bort hans opplevelse som vill fantasti.
ilcrappo Skrevet 15. juni 2010 #14 Skrevet 15. juni 2010 Innen erkjennelsesteorien kan realismen deles inn i den "naive realismen" som mener at virkeligheten er slik vi oppfatter den, og "kristisk realisme", som mener vi ikke kan stole på sansene våre. Ordet "sannhet" har, etter det jeg forstår, ikke annen betydning enn "i samsvar med virkeligheten" eller "logisk sannhet". Nettopp. Og virkeligheten har en objektiv eksisten uavhengig av hva vi måtte mene og tenke om den.
ilcrappo Skrevet 15. juni 2010 #15 Skrevet 15. juni 2010 Mulig du ser noe annet i ordet sannhet enn hva jeg gjør. Han sier også det i videoen at hans sannhet ikke er det samme som andres, og at ikke andre nødvendigvis tror på det han forteller om. Sannheten trenger ikke være så innmari absolutt. Alle ser på en ting på forskjellige måter - ergo så blir det forskjellige sannheter. Fakta og sannhet er to vidt forskjellige ting. Nei, da er det ikke snakk om sannhet. Det du beskriver her er en mening om noe, og ikke en sannhet om noe. Ser man bort fra logisk sannhet, som eksisterer innenfor et logisk, selvkonsistent rammevert, er sannhet knyttet til virkelighet. Hvis noe er sant så er det sant uavhengig av hva noen og enhver måtte mene om det. Dette gjelder også for logisk sannhet.
Gjest Trajan Skrevet 16. juni 2010 #16 Skrevet 16. juni 2010 Eller hva tror dere? Jeg tror at du burde innse at bare fordi noen sier noe du er uenig i. Så har de nødvendigvis ikke drukket
Kamikatze Skrevet 16. juni 2010 #17 Skrevet 16. juni 2010 Eller noe du ikke skjønner. Men han tar fundamentalt feil på ett vesentlig punkt. Og det er der han hevder at han var "jævla morsom".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå