Gå til innhold

Til dere som har vært på språkreise! trenger litt hjelp ang. pakking :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg reiser på språkreise til England NÅ på lørdag, og trenger virkelig hjelp med pakkingen!

Så derfor tenkte jeg å spørre dere søte, snille og hjelpsomme folk her inne om dere har noen tips :jepp:

1. Var det noe du IKKE tok med deg, som du angrer på at du lot være igjen hjemme?

2. Tok du med noe som du ikke hadde bruk for?

3. Bærbar pc og mobil: JA eller NEI?

4. skolesekk eller veske?

5. Ellers noen tips/råd?

hm.. tror egentlig det var noe mer også, men er ikke sikker på hva det var :sjenert:

btw, hvis noen lurer, så skal jeg til Oxford og bo i vertsfamilie :)

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Nå er det mange år siden jeg var på språkreise, så verken pc eller mobil var noe tema den gangen. ;)

I dag ville jeg nok tatt med mobil, men antakelig latt PCen ligge hjemme. Du skal jo oppleve masse ute sammen med andre på språkreise, og du skal bli kjent med familien du bor hos. Da vil en pc stjele en del tid og kanskje få deg til å velge å snakke med folk hjemme på msn framfor å gjøre andre ting. For øvrig er det godt å ha en lang pc-pause iblant, da merker man hvor avhengig man faktisk har vært.

Ta med både sommerklær og litt varmere klær. Været i England er veldig skiftende, og det kan fort bli kjølig på kveldene når det er mørkt. Husk gode sko. Vi gikk masse da jeg var på språkreise, særlig sammen med reiselederne våre.

Sekk fikk vi utdelt, det får dere sikkert nå også. Men jeg ville likevel hatt en egen veske av den romslige sorten med.

Ta gjerne med en liten gave til vertsfamilien som takk for at de tar imot deg. Noe typisk norsk kanskje? Ikke noe stort og dyrt, bare en liten oppmerksomhet.

Ta også med noen bilder av hjemmemiljøet ditt. F.eks. huset du bor i, foreldre, søsken, kjæledyr, deg på fritidsaktiviteter osv. Vertsfamilien vil kanskje like å se litt av hvordan livet ditt er hjemme.

Ha gjerne med ei dagbok for turen. Det er utrolig hvor fort man glemmer mange av de spennende tingene man opplever. Skriv ned noen tanker hver dag eller bare en kort oppsummering av dagens begivenheter. Lim inn togbilletter o.l. som minner (ta med en rull tape). Denne boka kommer du til å ha stor glede av i årene som følger. Her kan du også notere ned adresser, telefonnummer og e-postadresser til folk du møter sånn at dere kan holde kontakten.

Ta kopi av bankkort/pass/reisedokumenter osv og la det ligge igjen hjemme, sånn at dersom noe forsvinner så kan du ringe hjem og få info om kortnummer, referansenummer osv.

Mer? Hm, kommer ikke på noe i farta. Men husk å ikke pakke for tungt, det kan bli langt å dra på bagasjen på flyplasser og togstasjoner. Best med bare ett kolli så du slipper å passe på flere bager eller kofferter.

God tur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...