Gjest Nefertiti Skrevet 23. september 2003 #1 Skrevet 23. september 2003 Hei. Har kjøpt meg et strikket sjal i mohair og akryl. Det var litt stort, så jeg lurer på om det krymper når jeg vasker det. Noen som vet? Det står at det kan vaskes på 30 grader, bør jeg da prøve å vaske det på 40 eller 60 eller blir dette katastrofalt. Har aldri turt å teste med krymping før, men har lyst å prøve
Gjest gjesta Skrevet 23. september 2003 #2 Skrevet 23. september 2003 Selv om sjalet skulle krympe til å blir passe i størrelsen er det ikke sikkert at det blir noe pent! Plaggene endrer "konsistens" når de krymper og et sjal som er mykt og deilig nå, kan bli for tett og hardt når det er krympet.
Gjest Nefertiti Skrevet 23. september 2003 #3 Skrevet 23. september 2003 Ja, jeg er klar over at det kan endre "konsistens" men jeg vil prøve likevel. Det var ikke noe godt kjøp, så det har ikke så mye å si Men ved hvilken temperatur må jeg vaske det for at det skal ha noen effekt?
Gjest gjesta Skrevet 23. september 2003 #4 Skrevet 23. september 2003 Prøv først 40 grader, så kan du heller gå hardere til verks hvis det ikke er nok. (50 grader, 60 grader ) Eller putt sjalet i tørketrommelen. Tror jeg ville prøvd det etter en 40 graders vask.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå