Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer seriøst å fjerne hårene for godt på leggene og lårene mine...begynner å bli lei av å måtte barbere/vokse leggene...har mørke hår så det vises så godt når de vokser ut før voksing

Noen som har gode erfaringer på hva man kan gjøre for å fjerne håret permanent, om det er smertefullt, hvor mange behandlinger som må til, hva det koster å ta både legger og lår og hvilke klinikker som utfører slikt i Oslo (tips om nettsider)?

Håper dere kan gi meg gode innspill :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Kira27,

Her har de nå halv pris på hårfjerning med laser:

http://www.ellipseklinikken.no/side.lasso?...forside〈=no

For hårfjerning av store områder (som legger og lår) må man benytte laser, elektrolyse benyttes vistnok kun på mindre områder - fortrinnsvis enkelthår som man ønsker å fjerne for godt. (Som f.eks. hår på overleppe).

Man trenger tre behandlinger med laser (Er visstnok tre vekstfaser for hårene, derfor tre behandlinger).

Tror prisen kommer opp i rundt 5-6.000,- (husker ikke hvor mye jeg betalte).

Har selv hatt to behandlinger på leggene, og skal ha den siste nå i høst.

Mye av hårene har nå kommet tilbake, så jeg håper den siste behandlingen vil fjerne alt for godt. Kan derfor ikke si om jeg er 100% fornøyd med resultatet enda - men kan godt holde deg oppdatret etter at siste behandling er gjennomført.

Kan ellers nevne at det må gå 4 uker før og etter behandling der du må unngå all form for sol.

Behandlingen er heller ikke særlig smertefull, men vet at det er noen som synes det gjør litt vondt.

Send meg gjerne en PM hvis det er noe mer du lurer på!

Skrevet

For enda mer info, klikk på 'søk' oppe...det er og har vært mange innlegg rundt dette temaet.

=)

Skrevet

Prøvde å søke på hårfjerning og laser, men fant ikke det jeg var ute etter...så derfor prøver jeg å spørre direkte her...

Takk natasja for gode tips :D

Skulle ønske at det var en metode der man kunne fjerne hårene på leggene/lårene 100% permanent...virker ikke som det finnes... :-?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg leste i Norsk Ukeblad (!) i sommer om hårfjerning med lys! Det var visst mye bedre enn med laser. Nå husker jeg dessverre ikke så mye av hva som sto der, men dersom du ringer til ukebladet kan det hende de sender deg et eksemplar. Tror det må være fra uke 30 eller 31.

Poenget med lys var bl.a. at hårene ikke måtte være mørke som ved laser. Mener å huske at det kostet ca. 60,- for minuttet og at det tok 10 min. for en bikinilinje.

Hilsen Lille meg

Skrevet

Har søkt litt på nettet og kom over en henvisning fra hudklinikken der de benytter diodelaser til hårfjerning. De refererer til en artikkel i påskenummeret av Norsk Ukeblad.

Klippet ut dette fra nettet:

Er hårfjerning med laser "permanent"?

Hvis man med dette mener at alle hår i et område forsvinner for alltid, er svaret nei. Men det kan skje at de aller fleste grovere hår forsvinner når man har gjennomgått flere behandlinger . Når de vanlige forutsetningene er oppfylt (brune eller svarte hår og ikke de mørkeste hudtypene) ser det ut til at det er mulig å ødelegge et stort antall hårrøtter for svært lang tid, måneder eller år, og mange av dem for alltid. Mange av hårrøttene som før produserte tykke mørke hår går over til å produsere tynne lyse hår som er mindre sjenerende. Det er således mulig å oppnå

"permanent hårreduksjon".

Hmmm...altså ikke PERMANENT hårfjerning av ALLE hårene :-?

• 2 uker senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

Eg har hatt 5 ellipsebehandlingar. Kan ikkje seie at eg er heilt fornøgd, då eg framleis har mykje hår både på armar og leggar. Dei seier at ein kan ta frå 3 til 6 behandlingar. Det fungerer sånn at håra skal falle av etter ca 3 veker, og det gjorde dei for meg og, men det kjem ein god del tilbake etter nokre veker. Dessutan er det skrekkeleg DYRT! Trur eg betalte over 5000 for ei behandling av armar og leggar. Men eg kjem sikkert til å ta ei behandling til for å sjå om det hjelper. Sånn er det når ein er desperat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...