LineGourmet Skrevet 14. juni 2010 #1 Skrevet 14. juni 2010 Hei! Håper noen kan hjelpe meg rimelig kjapt :gjeiper: Har grovlagd både et word dokument og en power point presentasjon på jobb. Skal bruke dette på kurs i morgen. Har nå tatt med begge dokumentene på en usb med hjem... og selvsagt har jeg for gammel utgave av office. Noen som har kjappe, raske, og genial løsning på hvordan jeg skal få åpnet dokumentene og få jobbet videre med de?
Inx Skrevet 14. juni 2010 #2 Skrevet 14. juni 2010 Hei! Håper noen kan hjelpe meg rimelig kjapt :gjeiper: Har grovlagd både et word dokument og en power point presentasjon på jobb. Skal bruke dette på kurs i morgen. Har nå tatt med begge dokumentene på en usb med hjem... og selvsagt har jeg for gammel utgave av office. Noen som har kjappe, raske, og genial løsning på hvordan jeg skal få åpnet dokumentene og få jobbet videre med de? Du må installere kompatibilitets-pakken for office familien http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=941B3470-3AE9-4AEE-8F43-C6BB74CD1466&displaylang=en Eller så kan du laste ned open-office som er en programpakke ala MS office, men gratis og åpen-kilde. Den har støtte for docx mener jeg
LineGourmet Skrevet 14. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 14. juni 2010 Takk, det funker! Finnes ingen grenser for hva man kan få hjelp til på kvinneguiden Takker og bukker og neier
slask Skrevet 17. juni 2010 #4 Skrevet 17. juni 2010 Takk, det funker! Finnes ingen grenser for hva man kan få hjelp til på kvinneguiden Takker og bukker og neier Det beste er nok å unngå Microsofts sære formater. Med Openoffice kan du lagre i ISO-sertifisert format (ODF hvis det er tekstbehandling). Dette er det man bør forholde seg til i fremtiden for å unngå problemer. Microsoft er blitt kritisert for å ha lukkede og sære formater og forsøkte til og med å sertifisere sitt dårlig utviklede XML-format. De klarte å tuske gjennom en ISO-sertifisering, men det ble mye kritikk på måten det ble gjort på (stemmesanking) og egen støtte av formatet har vært en fiasko mm. Mye bråk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå