Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal begynne med Crinone fra og med idag. Ble så forvirret når jeg leste i felleskatalogen at det er ambefalt å bruke om morgenen og legen min sa at jeg skal bruke den på kvelden:// har aldri brukt den før og er på nå tredje inseminasjons behandling. En annen ting som jer er så usikker om er... Stemmer ikke at man skal begynne med den fra dag 15 eller så fort så mulig etter eggløsning??? Jeg ble inseminert 8 juni og fikk beskjed av legen å begynne med den fom idag. skjønner ikke så veldig mye av det:(

Er det noen som har noe erfaring med den så pleaaase del det med meg.. trenger det.

Setter pris på svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal begynne med Crinone fra og med idag. Ble så forvirret når jeg leste i felleskatalogen at det er ambefalt å bruke om morgenen og legen min sa at jeg skal bruke den på kvelden:// har aldri brukt den før og er på nå tredje inseminasjons behandling. En annen ting som jer er så usikker om er... Stemmer ikke at man skal begynne med den fra dag 15 eller så fort så mulig etter eggløsning??? Jeg ble inseminert 8 juni og fikk beskjed av legen å begynne med den fom idag. skjønner ikke så veldig mye av det:(

Er det noen som har noe erfaring med den så pleaaase del det med meg.. trenger det.

Setter pris på svar.

Jeg har ingen erfaring med denne, men...dersom legen sier du skal ta på kvelden så gjør du det. I felleskatalogen står det også at "Bruk alltid Crinone slik legen din har fortalt deg"

At noe blir anbefalt betyr ikke at man SKAL gjøre det. Er kun et råd. Følg legen :)

Virker på felleskatalogen som at du skulle begynt med den eggløsningsdagen eller dagen for overføring. Sett den i kveld som legen sier. H*n vet. Lykke til :)

Skrevet

Jeg har ingen erfaring med denne, men...dersom legen sier du skal ta på kvelden så gjør du det. I felleskatalogen står det også at "Bruk alltid Crinone slik legen din har fortalt deg"

At noe blir anbefalt betyr ikke at man SKAL gjøre det. Er kun et råd. Følg legen :)

Virker på felleskatalogen som at du skulle begynt med den eggløsningsdagen eller dagen for overføring. Sett den i kveld som legen sier. H*n vet. Lykke til :)

Takk for svaret:) ja, Han(legen) vet jo best. Har jo tross alt tatt utdannelse på det.. hehe:) Jeg gjorde jo det som du også nevnte å bare bruke det som legen anbefalte. Og det stemmer det alt med felleskatalogen og. Takk du:) Det var snilt av deg at du svarte og gadd og lese;) Ha det fint:)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Siden du ble inseminert i dag så er det først i dag du trenger progesteron. EL har du hatt og den gir også fra seg progesteron, så dette er bare en ekstra sikkerhet på at det ikke skal stå på progesteronen.

Har legen sagt kveld, så ta det på kvelden.

Jeg vil anbefale deg å ligge i ca et kvarter, vet det ikke står, men så slipper du å tenke på at kanskje alt renner ut, da har det ihvertfall blitt tatt opp i kroppen. Og noe kommer ut, bare så du er klar over det i morgen når du ser at det ligger noe i trusa.

Lykke til!

Skrevet

IKKE ligg i ro etter at du har tatt crinonen. Du skal gå/holde deg i bevegelse i 15-30 min etter innsprøyting, da crinonen mykgjøres og vil irritere underlivet mindre... Det var klar beskjed fra legen jeg hadde/har! (Porsgrunn)

Selv tok jeg 2 crinone morgenen før egginnsetting, og fortsatte med 1 crinone morgen og 1 kveld (Syns å huske at jeg gikk på dobbel dose forrige gang...) Husker ikke helt, men husker at legen sa det var viktig meg bevegelse etter innsprøytning av crinone... :jepp: Så jeg fikk meg gåtur hver morgen og kveld! :)

Lykke til!! :)

Skrevet

Da jeg gikk på Crinone fikk jeg beskjed om å ta det på morgenen, til omtrent samme tid, og være i aktivitet etterpå. Dvs at i de 12 ukene jeg gikk på dette stor jeg opp 0700 hver dag, hverdag som helg. Jeg gikk heller å la meg igjen etter jeg hadde vært i bevegelse.

Var det en fastlege som ba deg ta dette på kvelden? I så fall ville jeg passet på å ta det såpass tidlig at du ikke er rett på vei til sengs.

Lykke til!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

IKKE ligg i ro etter at du har tatt crinonen. Du skal gå/holde deg i bevegelse i 15-30 min etter innsprøyting, da crinonen mykgjøres og vil irritere underlivet mindre... Det var klar beskjed fra legen jeg hadde/har! (Porsgrunn)

Da har de forandret på det. Nå er det noen år siden jeg brukte Crinone så det er jo en stor mulighet. Var for øvrig i Porsgrunn jeg også.

Men det er bra at dere rettet på det da, så får hun det opptadert.

Skrevet

Tusen takk ti dere alle snille jenter som har svart. Jeg har ikke hatt tilgang til nettet på en kort stund så jeg rakk ikke å svare. Det er gynekologen min ( overlege) som har sagt at jeg skal bruke den på kvelden. Han mente at det var best for da kan jeg ligge med den over natta. Og da har jeg gjort det sånn. Jeg har ikke fått beskjed om å være i bevegelser etter innføring av Crinone. Så jeg har brukt den hver dag rett før jeg skulle legge meg og har bare blitt i senga til dagen etter jeg. Men etter å ha lest alle deres svarene ble jeg beskymret. Håper den har fungert i kroppen og jeg ikke har gjort noe feil. Legen burde jo vite alt dette:/ uff... er lei meg nå:(( Forventer mens 26 som som regel pleier å komme noen dager før:// vil ikke at den kommer.... bare tenker og tenker og håper og ber at det for en gangs skyld ikke kommer.

Skrevet

Crinone morgen og kveld, og være i bevegelse, er hva damer i forsøk får beskjed om.

Men dersom du ikke er i forsøk, men i naturlig syklus og "bare" skal ha progesteronstøtte, så er det sikkert nok med en om kvelden siden det er det legen har girr deg. I følge damene på Riksen holder det å gjøre kveldstellet sitt og pulse litt rundt, er ikke meningen at man skal gå tur. Men poenget er å ikke ta det liggende i sengen. Og Crinonerester kommer det ut unasett...

Ved bruk av progestan skal man ligge stille, ellers triller kulene ut igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...