datajente Skrevet 14. juni 2010 #1 Skrevet 14. juni 2010 (endret) Hei! Jeg er i ett ganske nytt forhold. Vi har vært sammen i litt over et halvt år. Første tiden gjorde jeg alt jeg kunne for at han skulle være happy, og hadde ikke grenser for hvor snill og søt jeg var. Så brant jeg meg på det, og fant ut at jeg måtte begynne å si i fra hvor grensene mine gikk og hva jeg ønsker fra han. Nå sliter jeg med å finne balansen. Noen ganger overreagerer jeg og/eller tar altfor krafig i når jeg skal si i fra. Slik som i helgen. Han gjorde ikke akkuratt det jeg synes han ideelt sett skulle gjort ved to anledninger, og det resulterte i to diskusjoner. Han er litt konfliktsky, går lett i forsvar i diskusjoner, og avslutter de så fort han kan. Da føler jeg at jeg ikke helt vet hva han synes om diskusjonen eller meg i etterkant. Nå vil jeg så gjerne rette opp i inntrykket jeg er redd jeg etterlot ved diskusjonene. Så jeg lurer nå på; hva gjør dere i slike tilfeller? Hvordan rette opp? Og, forresten, kjenner dere dere igjen i dette? Jeg er 28 år og har vært i to lange forhold før. Kan ikke huske å slite med slikt da, men sånt varierer kanskje fra forhold til forhold? Endret 14. juni 2010 av datajente
Gjest brutal_mann Skrevet 14. juni 2010 #2 Skrevet 14. juni 2010 Her datt jeg litt av... Men om jeg gjetter så vil jeg tippe at du bare må sette grenser på en rolig men bestemt måte. Og muligens snakke med fyren om ting FØR de blir et problem. Men så lenge du ikke nevner eksempler så vet vi jo ikke om det er du eller han som har issues.
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. juni 2010 #3 Skrevet 14. juni 2010 viktig å ikke gi for mye i begynnelsen selv om man er superhappy og elsker mennesket, man må jo gi den andre muligheten til å gjøre noe for deg også, det er slik man føler seg knyttet til et annet menneske bla, det at man trengs og kan gjøre noe for den andre. Og det burde ikke bare gå en vei.
Lobeli@ Skrevet 14. juni 2010 #4 Skrevet 14. juni 2010 Tell til ti før du blir for brå, og prøv å tenke igjennom om du overreagerer før du buser ut med følelsene dine. Eventuelt trekk deg ut av situasjonen, og kom tilbake når du er rolig. (Du kan gi beskjed til han om at d prøver å endre deg litt, og at det er noe du prøver ut om fungerer) Ikke like lett bestandig, men verdt et forsøk. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå