Gjest Hemari Skrevet 14. juni 2010 #1 Skrevet 14. juni 2010 Jeg går i gjennom en livsendring, og holder også på og gå ned i vekt. Tenkte og starte en tråd der flere kan dele erfaringer og oppmuntre hverandre, komme med tips og råd. Jeg har lenge villet gå ned i vekt, og det har gått periodevis, mye siden jeg ikke har vært helt førnøyd og lykkelig med livet ellers, med motgang. Men jeg valgte og gjøre det slutt med typen for noen mnd siden, og føler meg mye lettere til sinns. Så skulle jeg inn i bunaden som da så klart ikke passet, men jeg holdt meg stri på at dette skulle jeg klare. Jeg kuttet ut brød, spiste knekkebrød i stedet, spiste en del frukt og salat, omelett og salat og sånt, og har spist godteri og evt annen mat på lørdager om jeg har lyst på. Også noen ganger søndager, og dette har funket fint for meg. Bunaden passet også. Jeg vil gå ned enda mer, da jeg er ca 172 cm høy og veier rundt en 91kg. I dag har jeg begynt på nutrilett. Har kjøpt inn en boks med shake og en boks med suppe, og har tenkt og gå på dette i en uke eller 2 for og se om det kan pushe meg litt mer ned. Jeg kommer fortsatt til og spise knekkebrød til frokost så kanskje 1-3 poser shake og 1 pose suppe, og i tillegg frukt. Og litt utskeielser lørdag/søndag Jeg vil ikke gå helt over på bare shake og suppe, for er redd jeg da kommer til og sprekke fort. Kunne sikkert klart det, men velger heller denne måten, så får vi se hvordan det går. Noen andre som har erfaringer, holder på med en eller annen kur eller diett nå, eller noe annet og har lyst og dele det, så gjør det.
The Kitten Skrevet 14. juni 2010 #2 Skrevet 14. juni 2010 Hvorfor spiser du ikke 3-5 sunne og magre måltider og trimmer regelmessig istedenfor?
chandon Skrevet 14. juni 2010 #3 Skrevet 14. juni 2010 Hvorfor spiser du ikke 3-5 sunne og magre måltider og trimmer regelmessig istedenfor? Ja, det vil være bedre for deg i lengden. Som du sier det er en *livsstilsendring* du er ute etter og da må du bli vant til sunne og magre måltider iløpet av dagen istedenfor nutrilett eller andre lignende produkter. Selv om en tenker at en skal gi seg en kickstart så er det lettere å gå på en smell senere når man har begynt hardt. (Selv om det er veldig motiverende om man klarer å gå ned i vekt da:-)) Ettersom du allerede har kjøpt nutrilett så ville jeg kanskje bare holdt meg til ett av de produktene om dagen, og så heller spise sunt og magert resten. Det er anbefalt å spise ca. hver 3-4 time, så det skulle bli 5-6 måltider alt ettersom hvor lenge du er våken iløpet av dagene:-) Trener du?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå