Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Innlegget mitt likner litt på et annet som er her nå, men jeg trenger virkelig å få luftet tankene et nøytralt sted. Hvordan "få vekk" følelser for en man treffer på jobb hver dag?

Jeg er 33 år, samboer, og forholdet vårt har hatt noen bølgedaler. Vi har vært sammen i fem år, og de første tre gjorde han det slutt flere ganger, og jeg føler ennå at han holder på en frihet som han trenger. (økonomisk, mye gutteturer m.m.). Vi har bestemt oss for at vi ikke ønsker oss barn.

.. og nå har jeg blitt frykelig betatt av en 13 år eldre kollega. Jeg er jo ikke noen ungjente lenger. Er på mitt andre samboerskap, og vet litt om mine egne følelser. Og det jeg føler nå er ekstremt intenst. Kollegaen min er også samboer,og har barn og er helt fantastisk flott. Og betatt av meg. Ingenting har skjedd mellom oss, men det ligger jo noe i luften hele tiden. Når jeg treffer ham er alt jeg vil å være

Forstår ikke hva jeg skal gjøre... Jeg er alltid så fornuftig og ordentlig, så dette likner ikke meg i det hele tatt.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Tror kanskje at du sikter til tråden min hvor jeg forteller at jeg har et forhold med en samboende mann og er gift selv. Trodde heller ikke at jeg var kapabel til å gjøre noe sånt, men det skjedde likevel...til tross for at jeg og mannen min faktisk har det bra.

Det er veldig vanskelig å råde andre eller si noe om hva andre bør/må gjøre når man er i en sånn situasjon. Det blir som å kaste stein i glasshus!

Siden du ennå ikke er der vil jeg likevel råde deg til å IKKE gjøre noe med det. Vanskelig selvfølgelig, når man ser den andre hver dag, men i det lange løp vil de fleste i det minste få dårlig samvittighet. Kan riktignok ikke si at jeg er der og tror ikke jeg vil få det heller. Er nok mer bekymret for hvorvidt det kan bli oppdaget! :tristbla:

Til syvende og sist er det bare du og ingen andre som kan avgjøre hva du skal gjøre, men siden du fortsatt ikke har gjort noe galt, så bør du tenke deg nøye om. Kanskje det i ditt tilfelle er rikgtisgt å gå fra det du har før du roter deg inn i noe nytt og da er jo spørsmålet om den andre er villig til å gjøre det samme for deg!

Skrevet

Takk for svar.. Vet jo at det lureste er å prøve å ikke tenke på ham. Finne ut av om samboern min og jeg virkelig er ment for hverandre først iallfall. Og så heller tenke på kollegaen min om jeg skulle finne ut at det ikke er noen fremtid der jeg er nå. Å snike meg rundt bak samboer, venner kolleger er egentlig det siste jeg vil. Men det er søren så vanskelig!

For tiden lever jeg på stundene med kollegaen. En søt kommentar, en god klem.

Vet ikke om jeg har viljestyrke til å stå imot om han skulle be meg ut på middag, komme inn på kontoret og gi meg et kyss eller noe...

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar.. Vet jo at det lureste er å prøve å ikke tenke på ham. Finne ut av om samboern min og jeg virkelig er ment for hverandre først iallfall. Og så heller tenke på kollegaen min om jeg skulle finne ut at det ikke er noen fremtid der jeg er nå. Å snike meg rundt bak samboer, venner kolleger er egentlig det siste jeg vil. Men det er søren så vanskelig!

For tiden lever jeg på stundene med kollegaen. En søt kommentar, en god klem.

Vet ikke om jeg har viljestyrke til å stå imot om han skulle be meg ut på middag, komme inn på kontoret og gi meg et kyss eller noe...

Blir litt floskelaktig dette "ment for hverandre" greiene syns jeg. Man kan nok uten tvil være ment for flere. Det alle gjør er jo å velge fra det utvalget de har i nærheten. Hvordan skulle man ellers treffe noen.

Jeg skjønner godt at det er vanskelig. Har selv en arbeidskollega jeg nesten ikke kan se meg mett på, men jeg tror ikke at jeg kommer til å gjøre noe med det.

Det jeg HAR oppdaget med årene er at jeg på en spesiell tid i måneden er mer mottagelig for alt som har med andre menn å gjøre, også han jeg lever sammen med. Er veldig tydelig hormonstyrt og det tror jeg det er mange som er. Så i de periodene jeg er sånn, så kunne det lett vippet over til utroskap for min del hvis jeg ikke var velsig bevisst på det. For når perioden er over, faller alt tilbake på plass og jeg dagdrømmer ikke om alt jeg ikke kan....før neste periode dukker opp på kalenderen. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...