Gjest AnonymBruker Skrevet 14. juni 2010 #1 Skrevet 14. juni 2010 Hadde bursdagsselskap for ungen i går og fikk mange fine gaver! Bl.a. fikk vi 2 sengesett,håndklær og klær! Det ene sengesettet lukta helt jævlig, URK! Putta alt i vaskemaskinen, og da den var ferdig lukta sengesettet fortsatt like jævlig + alt det andre som var i maskina. Alle de nye klærne!! WTF?? Har nå vaska det flere ganger, og det lukter fortsatt helt forferdelig. Noen tips?
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. juni 2010 #2 Skrevet 14. juni 2010 Jeg har erfart at annen lukt forsvinner når jeg vasker det ved 90 grader, men ikke da jeg vasket på 60 grader.
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. juni 2010 #3 Skrevet 14. juni 2010 Jeg vet ihvertfall at nytt sengetøy pleier å ha en veldig stram lukt når man tar det ut fra plasten/pakken, og at det bør vaskes pga kreftfremkallende stoffer? i det stoffet som gjør at det holder seg rynkefritt i pakken eller noe sånt. Har også opplevd at det kan ha litt av denne lukten også etter å ha blitt vasket, men det hørtes rart ut at den skulle henge igjen etter flere vask? Hvilket merke/butikk kom det fra og hvilket stoff er det? (Bomull/flanell o.s.v?)
lerken Skrevet 17. juni 2010 #4 Skrevet 17. juni 2010 Noen av sengetøyene jeg har kjøpt fra IKEA lukter også helt forferdelig.. Stinker rett og slett råtten fisk. Lukten forsvinner ikke med det første, og jeg har måttet kastet noen av de. Lurer på hva det er i stoffet som lukter sånn..??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå