Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei!

Vurderer å gå fra min samboer, som jeg har et felles barn på 9 måneder sammen med.

Hvordan fordeler man da resterende barselpermisjon.

Fordelingen har vært slik hitil

Mor Permisjon fra fødsel til midt i Mai.

Far Overtok permisjon fra midt i Mai og skal ha resten ut Sept.

Vi har nå krangla ganske mye og dette fungerer ikke. Mor truer med å slutte å jobbe og gå hjemme igjen.

Hvordan skal dette fordeles, dersom vi går fra hverandre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.

Endret av Wadjet
Gjest Gjest
Skrevet

Hva er spesielle grunner for at far skal få omsorgen da?

Skrevet (endret)

.

Endret av Wadjet
Skrevet

Wadjet, opplysningene du gir stemmer overhodet ikke. Håper ikke alle som leser her inne tar alt for god fisk.

Far har fortsatt krav på ukene sine, selv om mor og far ikke er sammen. Ring med NAV og prat med de.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg får vel bare stålsette meg og holde ut en stund til. Er så redd for å miste kontakten med sønnen vår.

Hvor gamle må barna være før det er vanlig at det blir delt foreldreomsorg?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg får vel bare stålsette meg og holde ut en stund til. Er så redd for å miste kontakten med sønnen vår.

Kjenner er par som gikk fra hverandre under graviditeten. De skal ha delt omsorg fra barnet er 11 måneder. Dette ble de enige om under meglermøtet...

Gjest Gjest
Skrevet

Er redd for at hun ikke er så god å snakke til fornuft når det gjelder slike ting. Har jo sett henne i lignende sammenheng med sin eks og deres barn, og det er ikke mye positivt for faren.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Et lite innspill: Det er ganske vanlig at par går hver sin vei under barnets første år. Det er en abnorm omstilling og livet ble ikke slik man hadde forventet seg. Men seriøst: det blir bedre! Syns det er trist at så mange barn mister en av foreldrene så tidlig. Det blir IKKE lettere å ta hand om barnet når man er enslig. Dessuten er det vel en skyldighet dere har å forsøke når dere vel valgte å få barn.

Gjest Gjest
Skrevet

Delt foreldreomsorg fra fødsel. Delt bosted fra minimum tre år.

Skrevet

Dette er kun det som er vanlig og det som er anbefalt ja, men jeg har delt omsorg og bosted med pappaen, til barnet vårt på 18 måneder. Det har vi hatt en god stund nå, og fungerer utmerket. Dere må se det an hva som passer barnet tror jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...